Jump to content

Båtkjøp 4 - 700000 kr. Valgets kvaler..


hifo

Recommended Posts

Skal sannsynligvis handle båt . Jeg  har budsjett på ca 700,000 kr som max..   Er ute etter en båt med grei marsjfart ( 20 + knop) og med forholdsvis stor uteplass.   I tillegg bør der være minst 4 faste og 2 tilretteleggbare sengeplasser..       Størrelse ingen hindring , men var og kikket på denne http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=57587708&searchclickthrough=true             og det blir litt omfattende vedlikehold og dieselforbruk ..    Men jeg er opptatt av å få mye båt for pengene ..  Vektlegger bredde mye , da det har stor betydning for innvendig plass..  

Denne er fin synes jeg men muligens litt dyr???  http://www.finn.no/finn/object?finnkode=48029095&folderId=1286345

 

Noen som har noe å anbefale?       

Redigert av hifo (see edit history)

dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator.

Link to post
Share on other sites

Du er på jakt etter en kalesjebåt, ikke en med Fly? Og for opp til 700K er det mye å velge i. Størrelse minker med nyere modell, men hva tenker du om alder? Drev vs aksel? med 700k kan du kose deg på finn :-) mye å velge i

 

Synes den Cranchi Mediterranee 40 du linket til ser fin ut, selv om jeg kan styre meg for den grønne innredningen...

 

Kk

Redigert av KongKing (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Hyggelig å se deg aktiv igjen Hifo :-)

 

Den italcraften er mye båt for pengene, men stor og usikker på hvor egnet/ tilpasset den er for norske forhold.

Detroit 2 taktere er kjent for å være tørste (men flott lyd), og denne med 2x 6v92 med 550 hk hver krever nok sitt i den båten. Så en annen, hakket mindre italcraft på land en gang og reagerte på at den virket flatbunnet fremme.

 

Cranchi 40 mediterranee burde nok litt med i pris. Den kom som 41 fot litt senere, ofte med 2x63P motorer til ikke veldig mye høyere utropspris. Burde være mulig å handle en slik for ned mot 700.

 

Er drevbåter utelukket? Om du strekker deg litt og er hard på prutteren kan du kanskje se på Princess V39/v40. Flotte båter med god plass ute og inne og fin planløsning.

Fairline targa 37 er også en flott båt.

Mvh. SAP

Link to post
Share on other sites

Både V39/40 blir lagt ut på finn.no til rundt 900 000kr , samme gjelder Fairline 37/38 Targa også. Helt enig SAP_2000, at dette er mye finere, mer moderne båter.

Men tror du man kan få dem for ned mot 750?? Ser to V39 som har ligget til salgs i 2-3 sesonger ble solgt nå i vår, begge lå til 900 000...

Overraskende mange 90 talls båter som har blitt solgt i år,  som har ligget flere sesonger tilsalgs.

Link to post
Share on other sites

Se det , takk for svar .. Sap;  :thumbsup:  :thumbsup:   ca 35 lt sa eieren av Italcraften på sakte fart..   Marsjfart drikker godt :lipseal:      Har sykt lyst på en slik penisforlenger , men jeg tror  jeg vil lage meg begrensninger på bruken pga stort dieselfobruk  dessverre.. 

 

Flybridgebåt er litt vanskeligere da jeg vil ha stor fly og da utgår Fairline Corniche som også er litt gammel utseendemessig..  Princess 35 er fine men litt lav fart som oftest..    Det ble solgt en Birchwood ts34 i Bergen for litt siden som så perfekt ut for meg , men jeg var for treg i avtrekkeren..

 

    Drev vs aksel er ikke viktig...  Fordeler og ulemper som går opp i opp... Jada , jeg vet man kan gå opp hundre eller to og få en helt "annen" båt , men man må jo sette grensen et sted :blush:  Tror ikke jeg vil stort over 7  med mindre jeg føler jeg gjør et skikkelig kupp.. 

 

Uteplassen på cranchien synes jeg er ok , men skulle vært litt mere formsydde sofaseter..  Enig i at turkis ikke er fint , men ser vel lett på å lakke opp div detaljer... 

dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator.

Link to post
Share on other sites

Den er forløperen til F37. Stort sett samme båt med kort badeplattform. Båter med et litt spesielt utvendig design på skroget som ikke faller alle i smak Men anerkjente kvalitetsbåter med mange praktiske løsninger og god plassutnyttelse

 

1996 tilsier vel KAMD 42 motorer selv om det ikke nevnes med et ord i annonsen. Regner med Hifo husker historienene på disse? Senere årganger frem mot KAD43 kom i ca '98 er kjent for å være mindre trøblete.

2x218 hk i denne er nok litt snaut og de jobber nok passe hardt om man vil cruise på 22-23 knop.

Mvh. SAP

Link to post
Share on other sites

KAMD 42 bør være ombygget med KAD43/KAMD 43 olje distribusjonshus, ellers er 96 og utover trygge motorer. Kan enig at det kanskje kan være litt snaut med 460hk på denne båten siden det er strakeakslinger. Men det kommer jo an på hvor ofte du ønsker å kjøre i 22-23knop, går du 90% av tiden på 8knop og under, kan det jo være helt greit. Vil tro den er ganske billig i drift på 7knop.

Er engelsk kvalitet båt dette.

Link to post
Share on other sites

Ville vel tro at 19-20 knop er Ok med slik motorisering. Det ligger jo en statemann 360 til på finn med mye bedre bilder og den så skikkelig fin ut.1997 mod . Annen interiørfarge mm .

Den er oppgitt med 660 hk og ca samme toppfart

Er det mulig at den som er linket til her har drev ? .

dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator.

Link to post
Share on other sites

Var å så på den sealinen. hvis du er høyere enn 180 må du aldri finne på å vurdere den, med mindre kona er kiropraktor. Det var kun i byssa og på fly det var mulig å stå oppreist. Ikke engang ute på akterdekk var det mulig å stå uten å skalle. Det er akkurat denne båten jeg var å så på i fjor, eieren hadde ikke gjort noe med maskinene og hadde heller ikke hørt om problemene med de. Det er KAMD42 motorer som nevnt tidligere her.

Tror også de bildene er gamlere enn to år...

Redigert av Kaptein NMBF (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Hei Hifo,

 

Før eller senere vil det dukke opp Princess Riviera 46 til slags. Disse ligger på rundt 750.000,- Tror det er en type båt du kunne tenke deg.

Full ståhøyde i alle rom bortsett fra gjestekabin og 4.20 bredde.

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Link to post
Share on other sites

En mellomting mellom et par av de andre forslagene er også Princess 406 Riviera. De er etter mitt syn litt mer moderne i design enn 46-foteren men har samtidig mye plass i bredde og dybde. Veldig flotte båter som nå trolig nærmer seg det prisnivået du er på. Sikkert mange her på forumet som vet alt om 406 Riviera.

Link to post
Share on other sites

Hei igjen Vanntro..   Takk for tipset..   Husker ikke i farten hvordan uteplassen på de er , men er ikke den noe mere moderne en den firkantede som er på riviera 36 foteren?

 

Nei, dette er nok 4-kantede båter produsert på slutten av 80 og begynnelsen av 90-tallet.

https://www.youtube.com/watch?v=J0NCvnEEQHc  (Litt merkelig fargevalg på denne)

 

http://princess.apolloduck.com/advert.phtml?id=395567

 

Båtmagasinet hadde brukt-test av en 46 Riviera i desember-utgaven 2014 om du får tak i det.

Redigert av VannTro (see edit history)

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...