Jump to content

Standard Horizon VHF mottar ikke DSC arbeidskanal

Sjøbliss

Recommended Posts

Da har radioen min vært hos Seatronic for omprogrammering og i dag monterte jeg den tilbake i båten og gjorde testoppkall til Tjøme. Endelig fungerte det som det skulle! Cool!

Takk for all bistand :)

Jeg prøver å oppdatere min HX870, har lastet ned siste firmwareoppdatering, skrudd på VHF'en slik at den står i "CP MODE".

Men når jeg starter oppdateringsfilen, får jeg feilmelding "Connection Error. Check connection, and retry update."

Noen som har opplevd det samme, og evnt. har løsningen?

For å svare meg selv, og til info for evnt andre:

Fant løsningen! Måtte laste ned program m/driver fra SH først, deretter koble ut og inn VHF på nytt, for deretter å kjøre oppdateringen av firmware -igjen- ?

Bumper opp denne tråden. Jeg kjøpte en HX870 i dag fra Seatronic. Den har nøyaktig det problemet som beskrives her. Foretok et testoppkall til Rogalamd Radio, men apparatet ville ikke velge arbeidskanal. Fikk feilmelding "Channel not available"

Jeg har bra dekning på fire arbeidskanaler her jeg er. Den senderen som er geografisk nærmest er ikke den med best dekning. Det er derfor vanskelig for meg å vite hvilken kanal RR velger. Etter et par forsøk med dsc oppkall begynte jeg å bla gjennom arbeidskanalene. Da hørte jeg RR rope på meg på en arbeidskanal, hvorpå jeg svarte.

Er dette virkelig fortsatt et problem??? Ett år senere!!! Mail er sendt Seatronic, så får vi se hva som skjer.

Bumper opp denne tråden. Jeg kjøpte en HX870 i dag fra Seatronic. Den har nøyaktig det problemet som beskrives her. Foretok et testoppkall til Rogalamd Radio, men apparatet ville ikke velge arbeidskanal. Fikk feilmelding "Channel not available"

Jeg har bra dekning på fire arbeidskanaler her jeg er. Den senderen som er geografisk nærmest er ikke den med best dekning. Det er derfor vanskelig for meg å vite hvilken kanal RR velger. Etter et par forsøk med dsc oppkall begynte jeg å bla gjennom arbeidskanalene. Da hørte jeg RR rope på meg på en arbeidskanal, hvorpå jeg svarte.

Er dette virkelig fortsatt et problem??? Ett år senere!!! Mail er sendt Seatronic, så får vi se hva som skjer.

Må nok laste ned firmware-oppdatering. Sjekk hvilken versjon du har.

Create an account or sign in to comment

For Norwegians: Hvis du leser dette så er engelsk forumspråk aktivt, du kan endre dette til norsk med "System Language" knappen nederst på alle sider

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Similar Content

• Blouberg
      By Blouberg
      Fikk opp AIS-MOB nødmelding i dag. Kort til etterpå ble signalet borte, så jeg håper og tror det var en utilsiktet aktivering av MOB sender.
      Prøvde å lokalisere signalet på plotteren, men det fikk jeg ikke til. Jeg trodde ved å gå inn på alarmen på plotter ville posisjonen komme opp. Mulig det var fingertrøbbel fra meg.  Noen med erfaring fra slike enheter som kan ha en forklaring på at posisjonen ikke kom opp?
      AIS mottakeren er en Garmin 215i som er koblet opp mot en Garmin 7410 plotter 

• Trophy
      By Trophy
      VHF sluttet å virke. 12v inn ok. 23 år gammel, bare å kaste eller mulig å reparere ? 
    • Blouberg
      By Blouberg
      Tenker å supplere med en håndholdt VHF, ser mye bra sies om Icom IC-M94DE. Noen som kan bekrefte at man kan legge inn fritidsbåt frekvensene på denne (L1-L3)
      Har skummet manualen uten å finne noe om disse kanalene.

/frode
    • Moments
      By Moments
      Kjøpte en brukt båt i fjor med VHF og har i løpet av vinteren ordnet med lisens og sertifikat. Har lagt inn nytt MMSI nummer.  

Det kommer ingen lyd ut av vhf, høytaler fungere da den skurrer ved sq knapp. 
      Lytter på 16 og arbeidskanal i håp om værmelding i det minste. 😁

Har ikke testet mot kystradio da det er lite trolig jeg vil høre dem, dumt å stresse de med oppkall jeg ikke kan høre svar på. 

Vhf er av type Garmin 210i. 
      Noen ide hva som er galt, er det antenne som er røket? Vhf boss? Må den inn til omprogramering? 

• John_Kr
      By John_Kr
      Hei
      Har søkt litt rundt for å finne svaret, men det ender opp med e-mail til Telenor og nytt innlegg her.
      Jeg har solgt båten, venter på ny levering, men jeg har beholdt VHF'n. Når jeg får ny båt så registrerer jeg den inne hos Telenor, da får jeg vel nytt Kallesignal og MMSI kode...

Spørsmål;
      Vil jeg få ny MMSI kode ved båtbytte?
      Hvordan får jeg endret MMSI koden på VHF radioen (ICOM IC-M93D)?
  • Create New...

Dette nettstedet er avhengig av reklameinntekter for å finansiere driften.

Vennligst skru av annonseblokkering for baatplassen.no i nettleseren din.

Adblock logo.png