Jump to content

Standard Horizon VHF mottar ikke DSC arbeidskanal


Sjøbliss

Recommended Posts

  • 5 måneder senere...
  • 3 måneder senere...

Jeg prøver å oppdatere min HX870, har lastet ned siste firmwareoppdatering, skrudd på VHF'en slik at den står i "CP MODE".

Men når jeg starter oppdateringsfilen, får jeg feilmelding "Connection Error. Check connection, and retry update."

 

Noen som har opplevd det samme, og evnt. har løsningen?

Link to post
Share on other sites

  • 2 måneder senere...

Bumper opp denne tråden. Jeg kjøpte en HX870 i dag fra Seatronic. Den har nøyaktig det problemet som beskrives her. Foretok et testoppkall til Rogalamd Radio, men apparatet ville ikke velge arbeidskanal. Fikk feilmelding "Channel not available"

Jeg har bra dekning på fire arbeidskanaler her jeg er. Den senderen som er geografisk nærmest er ikke den med best dekning. Det er derfor vanskelig for meg å vite hvilken kanal RR velger. Etter et par forsøk med dsc oppkall begynte jeg å bla gjennom arbeidskanalene. Da hørte jeg RR rope på meg på en arbeidskanal, hvorpå jeg svarte.

 

Er dette virkelig fortsatt et problem??? Ett år senere!!! Mail er sendt Seatronic, så får vi se hva som skjer.

Link to post
Share on other sites

Bumper opp denne tråden. Jeg kjøpte en HX870 i dag fra Seatronic. Den har nøyaktig det problemet som beskrives her. Foretok et testoppkall til Rogalamd Radio, men apparatet ville ikke velge arbeidskanal. Fikk feilmelding "Channel not available"

Jeg har bra dekning på fire arbeidskanaler her jeg er. Den senderen som er geografisk nærmest er ikke den med best dekning. Det er derfor vanskelig for meg å vite hvilken kanal RR velger. Etter et par forsøk med dsc oppkall begynte jeg å bla gjennom arbeidskanalene. Da hørte jeg RR rope på meg på en arbeidskanal, hvorpå jeg svarte.

 

Er dette virkelig fortsatt et problem??? Ett år senere!!! Mail er sendt Seatronic, så får vi se hva som skjer.

Må nok laste ned firmware-oppdatering. Sjekk hvilken versjon du har.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...