Maruma Svart 22.Juli.2015 Del på Facebook Svart 22.Juli.2015 Jeg har akkurat samme tank du linker til Tim, den fikk jeg plass til i rommet bak førerplass, rett foran skottet til motorrom. Jeg kjøpte også den TMC septikkverna, ser ut til å funke bra dette Dette er viktig: Koblingene og slangene limte jeg til tanken med RVT silikon, her syns jeg det var muligheter for at både slanger og koblinger kunne dette av, derfor. Mot tanken ble alle slanger støttet opp sånn at det skulle bli minst mulig bevegelse mot tanken. Har rett og slett ikke lyst til at dette skal dette av! Sitér dette innlegget Link to post
Fortego Svart 22.Juli.2015 Del på Facebook Svart 22.Juli.2015 Hvis jeg da kjøper denne her: http://www.bestmarin.no/Produkter/VVS-og-lenseutstyr/Toaletter-og-septikutstyr/Manuelle-toaletter/Jabsco-Manuelt-pumpetoalett-Compact-liten-bolle100344-p0000004463 Og denne her: http://www.bestmarin.no/Produkter/VVS-og-lenseutstyr/Toaletter-og-septikutstyr/Tanker/Septikktank-sort-plast-Kapasitet-40-liter100373-p0000004840 Da burde ting være på stell eller? Eneste da er vel at jeg må suge møkka ut av båten... eller kan jeg montere en sånn pumpe som det her: http://www.bestmarin.no/Produkter/VVS-og-lenseutstyr/Toaletter-og-septikutstyr/Pumper/Jabsco-Septikktømmepumpe-membran-12-V100367-p0000004762 og tømme tanken med den? eller kan jeg bruke denne pumpen her: http://www.bestmarin.no/Produkter/VVS-og-lenseutstyr/Toaletter-og-septikutstyr/Pumper/TMC-Septikkvern-12-V100390-p0000005061 Beklager sikkert mange dumme spørsmål her, men er helt grønn på akkurat dette.... Takk:-) Med manuelt toalett ville jeg valgt en tømmepumpe med kvern, så slipper man klumper i sjøen, spesielt hvis man må gjøre en nødtømming litt for nært land.... Sitér dette innlegget https://baatplassen.no/i/topic/107732-viking-conquest-på-nye-tokt/ Link to post
TimJ Svart 22.Juli.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.Juli.2015 Takket for alle svar:-) Da blir det enda mer å pusle med til vinteren??? Sitér dette innlegget Link to post
TimJ Svart 22.Juli.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.Juli.2015 Bytta turteller til en som virker... Hadde da 1000rpm? Skrudde ned tomgangen igjen til 750rpm så får vi se om den stopper igjen når den blir varm... Skal montere ett filter til med vannutskiller, sånn for å eliminere det som problem. Stopper den nå er det tydelig at det er gasseren som trenger litt TLC? Sitér dette innlegget Link to post
TimJ Svart 23.Juli.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.Juli.2015 Da har jeg målt der hvor doen skal være. Hat bare 22cm å gå på i høyden?? så da er det litt værre. Har ikke funnet noen doer som er så lave. Da er spørsmålet: hvem lager den minste porta pottien? Vet at den ikke er så lav som 22cm, men tenkte den kunne stå i fotbrønnen i kabinen når dn ikke er i bruk. Noen forslag? Sitér dette innlegget Link to post
Oystein Ny Svart 24.Juli.2015 Del på Facebook Svart 24.Juli.2015 https://www.maritim.no/porta-potti-qube-335#.VbHpMbPtlBc Kanskje.... Sitér dette innlegget Link to post
Fortego Svart 24.Juli.2015 Del på Facebook Svart 24.Juli.2015 https://baatplassen.no/i/topic/54753-prosjekt-windy-22-sport-full-restaurering/page-2 Sitér dette innlegget https://baatplassen.no/i/topic/107732-viking-conquest-på-nye-tokt/ Link to post
TimJ Svart 24.Juli.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.Juli.2015 (redigert) Gikk for denne, http://www.bestmarin.no/Produkter/VVS-og-lenseutstyr/Toaletter-og-septikutstyr/Manuelle-toaletter/Porta-Potti-Qube-335-hvit-marine-HDK484354-p0004994682 fungerte ypperlig:-) bare deler den unåde transportetapper og stuver vekk overdelen der fotbrønnen er. Så får jeg prøve å finne ut av det ordentlige do greiene Ila vinteren:-) Redigert 24.Juli.2015 av TimJ (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
TimJ Svart 30.Juli.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.Juli.2015 Da er det vel på tide å legge en plan for båten. Det jeg skal prøve å få gjort er følgende: - motor ut, rens og kontroll av gasser, bytte lager på svinghjulskåpa (har en ulyd og tror det kommer derfra) - av med drev, sende det bort for kontroll og skifte av det som trengs - lakkere motorrom og rydde baki der - lakkere båten utvendig og noe innvendig - fikse opp i det elektriske i hele båten og bytte ut det som trengs der og, får lage meg en liste - jazze opp dashbordet litt med folie og nye målere - slipe og lakke alt av treverk utvendig og innvendig. Pluss sikkert hundre andre små ting som jeg ikke kommer på i farta.... Har hvertfall bestemt meg for å prøve å lage en fremdriftsplan denne gangen, så ting ikke kommer helt ut av kontroll og båten er halvferdig når sesongen starter... Sitér dette innlegget Link to post
TimJ Svart 1.August.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.August.2015 Da stoppet faenskapet igjen? skulle inn på Kongen marina for å fylle bensin, så begynte den å fuske og bære seg... Stoppet tilslutt i havnebassenget så vi lå og drev rundt som noen luringer.... Fikk jokka oss innpå en plass og keg begynte å feilsøke. Motor starter men går veldig stygt, når jeg ruser opp ettertenner den og herjer værre. Prøvde å stille opp tomgangen slik keg gjorde sist, men den stopper bare når jeg setter den i gir.... Kjenner at dette er sykt irriterende.... Kan jo virke som om dette er ett tenningsproblem siden den ettertenner og ikke høres helt frisk ut... Så tror jeg bare får bestille meg komplett tenning med søt som hører med... Er vel 123ignition som er tingen å handle eller? Takker for svar... Sitér dette innlegget Link to post
000 Svart 1.August.2015 Del på Facebook Svart 1.August.2015 Med ettertenning mener du at den fortsetter å humpe og gå etter tenning er slått av? Sitér dette innlegget Link to post
TimJ Svart 1.August.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.August.2015 Nei, Det smeller og ordner i eksosen... Dvs for mye uforbrent bensin. Sånt som er tøft på gamle amerikanere.... Ikke båter.... Sitér dette innlegget Link to post
000 Svart 1.August.2015 Del på Facebook Svart 1.August.2015 hmmm aldri hørt i en båtmotor. Antagelig fordi båt aldri sleper motoren slik som i bil. Det er ikkje i forgasseren det smeller altså Sitér dette innlegget Link to post
TimJ Svart 1.August.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.August.2015 (redigert) Skal sies:-) høres ut som en rallybil med respons og antilag.... Aldri hørt det før jeg heller... Tøft å være unik.... NOT??? Høres ikke ut dom om det kommer fra gasseren... Men er rimelig frista til å rive den ut og overhale den og.... Redigert 1.August.2015 av TimJ (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
TimJ Svart 2.August.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.August.2015 Når ting ser ut som dette er det kanskje ikke så rart at det ikke virker skikkelig...: Så da får man vel bare kjøpe ny fordeler og nye pluggkabler.... Sitér dette innlegget Link to post
000 Svart 2.August.2015 Del på Facebook Svart 2.August.2015 å kjære vene Sitér dette innlegget Link to post
TimJ Svart 2.August.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.August.2015 Var det jeg sa og....? Sitér dette innlegget Link to post
jo--and Svart 2.August.2015 Del på Facebook Svart 2.August.2015 Tror nok det der er beste sted å begynne Sitér dette innlegget Link to post
TimJ Svart 2.August.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.August.2015 Lurer på det seh:-) Får bytte den nå, så får vi ta en mer omfattende runde til vinteren når motor er ute... Blir hvertfall ny gasser og litt annet småplukk til den så:-) Sitér dette innlegget Link to post
step Svart 7.August.2015 Del på Facebook Svart 7.August.2015 Her er løsningen på problemet?? Sitér dette innlegget SeaShepherd. . . . . Båt er noe drit...... . . Motor til båten Link to post
TimJ Svart 7.August.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.August.2015 Her er løsningen på problemet?? Det er helt riktig:-) Jeg og Step smelte på dette og nye plugger, litt magi fra mister Step så fyra beistet og gikk som en klokke:-) 20knop og 2500rpm?? Det var ikke mulig før hvertfall.... Så takk for hjelpen Step???? Sitér dette innlegget Link to post
ehrnst Svart 7.August.2015 Del på Facebook Svart 7.August.2015 Godt problemet er løst, men 10 lapper for fordeler og coil?! Sitér dette innlegget Link to post
TimJ Svart 7.August.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.August.2015 Får håpe den varer en stund da? Men, en bra elektronisk "marine" fordeler koster fort en del tusen.... Så prisen er ikke så gale? sjekket en del rundt først, og havnet rundt der uansett... Dette kittet viste vi var bra, så da var det verdt det??? Sitér dette innlegget Link to post
TimJ Svart 9.August.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.August.2015 Lurer litt på fargekoden på gelcoaten på min båt, noen som vet hvor denne kan fremskaffes? Har Windy "fødselsattest" på alle båter de har produsert oppgjennom årene mon tro? Skal som sagt lakke overbygget i vinter, men hadde håpet å slippe å lakke selve skroget.... Og det kunne vært kjekt å få malt overbygget i lik farge som skroget.... Sitér dette innlegget Link to post
ehrnst Svart 9.August.2015 Del på Facebook Svart 9.August.2015 Hei, det er diskutert noen ganger her på forumet. Prøv et søk. Jeg mener det er 1029 Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.