Jump to content

Kjøpt ny båt, Windy 22DC


TimJ

Recommended Posts

Ok, da ville jeg brukt malingsfjerner for å få det bort. Gelcoaten tåler en del, men sett en prøve først. Polerer du den originale gelcoaten med egnet Owatrol eller Autosol, blir det penere enn du tror. Har selv en plastsnekke der dekket er malt blått. Alt skal vekk. Satte en prøve, men sola kom frem og tørket inn malingsfjerneren. Prøvde på nytt når det var kjøligere og overskyet. Da var det ganske lett å fjerne det med en plast sparkel. Det enkleste er nok å bruke en kraftig høytrykksspyler. 

Link to post
Share on other sites

Tja, hva med innerst i Bunnefjorden på Nesset? Skal stå der selv. Der er de ikke helt nazi på når du må ta opp og sette ut igjen. Marina AS er det jeg bruker. De har en liten butikk med utstyr også. Rett bortenfor ligger Trebåten. De har så og si alt. Ved siden av han ligger også Hjem og Hobby som også har mye båtutstyr. 3 minutter unna med bil ligger Jula og Clas Ohlson. Så det er ikke vanskelig å få tak i utstyr og kjemikalier når man trenger det:-)

Redigert av Torsen67 (see edit history)
Link to post
Share on other sites

  • 1 måned senere...

Da har listen over det som skal gjøres blitt satt opp.

Kommer til å prioritere det tekniske og innvendig utseende denne vinteren.

Så får jeg se hva jeg rekker å gjøre utvendig før sesongen starter...

- renske motorrom

- male motorrom 

- legge opp nytt ledningsnett 

- lage ny solseng 

- stive av fremdekk

- ekstra batterier 

- fikse opp motor 

- pusse opp drev og drevplate 

- slipe og lakke alt treverk 

- montere nye stoler 

- trekke om puter til solseng og sofa 

- fikse opp dashbord/nye instrumenter 

 

Så får vi se hva man faktisk rekker av dette da....

Link to post
Share on other sites

  • 4 uker senere...
  • 4 måneder senere...

Da er man kommet ett lite stykke på vei, ser at den listen jeg lagde ble litt vel voldsom. Gikk litt lei her i vinter, så startet med båten for noen uker side. 

Det som blir gjort/Har blitt gjort er:

Rensket og vasket motorrom, check.

Male motorrom, holder på

Røsket ut alt av gamle ledninger, check

 

Så da gjennstår det: Lage nytt el nett, lage ny solseng, vaske og male motor, montere en haug av nye deler som er bestilt. Bla ny styring, kontrollboks, instrumenter, kartplotter og brytere og sette inn nye stoler.

Så får man satse på at man er ferdig ila Mai... 

Skulle helst ha lakkert litt og sånn og, så får se hva jeg rekker...

Nå er hvertfall motivasjonen på topp, så da er det bare å utnytte det:-)

Bilder kommer.

Link to post
Share on other sites

Til min gamle balje? 

 

Windy har fremdeles all dokumentasjon på alle båter de har levert, samt på alle Draco'er som er bygget, ettersom Windy kjøpte opp konkursboet etter Draco, inkludert maler for kalesjer og den slags.

Originalkalesjer og lignende produserer så vidt jeg vet av Jens Sagen (Helly Hansen) for Windy, men må bestilles gjennom Windy ettersom de sitter på rettighetene.

Link to post
Share on other sites

Hei

 

Jeg fikk for en liten stund siden pristilbud på kalesje og havnepresenning til min Windy 22 Sport. Totalpris for begge deler ble drøye 30K. Havnepresenningen utgjør ca 9K av disse. Jeg synes prisen var i drøyeste laget og satser derfor på å renovere den gamle. 

 

Mvh

Gjert

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...