TimJ Svart 9.August.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.August.2015 Fant denne linken her http://maritimstart.no/maritimstart-spesial/batprodusentens-fargekoder/ Men ble ikke så klok av den... Er fire forskjellige og den det ser ut som jeg skal ha heter 2000.... Merkelig... Sitér dette innlegget Link to post
adeneo Svart 9.August.2015 Del på Facebook Svart 9.August.2015 Manual til 271 Fargekode på gammel Windy er som regel Jotuns 3032 eller 2000 på skroget, litt nyere Windy, jeg mener fra 7xxx serien og opp, har en farge som ofte kalles "benhvit", den ble vel laget av Neste med kode 1029, som nevnt ovenfor. Windy har papirer på alle båter de har produsert, om de gidder å lete i arkivet for deg er en annen sak ? Sitér dette innlegget Link to post
TimJ Svart 9.August.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.August.2015 Supert Adeneo:-) Du er en knupp???? Sitér dette innlegget Link to post
TimJ Svart 16.August.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.August.2015 Håper noen kan hjelpe meg. Er det noen som har malnummer til havnekalesje til min båt? Event vet hvor det går an å bestille fra? Blir sprø av å ta av og på den store kalesjen... Og innbiller meg at jo oftere den blir dratt av og på, jo fortere ryker den. Synes den begynner å bli passe sprø i stoffet alt så.... Sitér dette innlegget Link to post
TimJ Svart 19.August.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.August.2015 Vil det være å banne i kjerka å bygge en ny badeplattform ala den som sitter på feks Windy 8000 på min båt? Ødelegger jeg verdien på båten eller spiller det liten rolle? Båten skal som sagt shines helt opp i vinter og lakkes... Sitér dette innlegget Link to post
ehrnst Svart 19.August.2015 Del på Facebook Svart 19.August.2015 vår 86 23fc (altså ikke 7500 el, men generasjon før) mener jeg har 1029 på alle flater. Skroget så nå hvertfall ut til å matche bra. fant du ut av fargekodene? Ang. badeplattform ville jeg, personlig droppet det Sitér dette innlegget Link to post
TimJ Svart 19.August.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.August.2015 Hei, Tror det er 2000 på min, får prøve å lage en fargeprøve og demon det matcher sånn ca... Hadde håpet å slippe å lakkere skroget, og bare male overbygget. Ang badeplattform er jeg veldig i tvil selv.... Ønsker en som er litt større, og moderne.... Liker ikke den jeg har i dag med stige helt ifra solseng og ut i vannet. Sitér dette innlegget Link to post
Kallethekid Svart 19.August.2015 Del på Facebook Svart 19.August.2015 Hvor stygg er gelcoaten på båten din? Jeg tror nesten jeg har tilgode å se et bra resultat ved lakkering av skrog, sammenlignet med å legge litt tid på rubbing eventuelt våtslip av den gamle gelcoaten. Sitér dette innlegget Link to post
Fortego Svart 19.August.2015 Del på Facebook Svart 19.August.2015 Angående badeplattform... Total ombygging av akterspeil er større prosjekt enn de fleste er klar over. Og linjene på denne båten passer bedre med en tidsriktig plattform. Sitér dette innlegget https://baatplassen.no/i/topic/107732-viking-conquest-på-nye-tokt/ Link to post
Torsen67 Svart 19.August.2015 Del på Facebook Svart 19.August.2015 La skrogformen være som den er og kjøp heller badeplattform løst. Det produseres mange fin plattformer. Noen av de som er til seilbåt passer faktisk godt til Windy 22, da de er beregnet på rett akterspeil som gamle bårer som oftest har. Bare å google. Sitér dette innlegget Link to post
Torsen67 Svart 19.August.2015 Del på Facebook Svart 19.August.2015 Her har du noen varianter: http://www.teakmarinewoodwork.com/swim_dive_platforms.htm Sitér dette innlegget Link to post
TimJ Svart 20.August.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.August.2015 Takker for mange gode svar. Skroget er ganske stygt, men jeg kommer til å prøve våtslip og gelcoatsparkel først. Så er i hovedsak overbygget som må lakkes. Er klar over det med jobb for å bygge en ny plattform... Men vi får se... Mest sannsynlig hører jeg på dere og smeller på en av rustfritt og Teak:-) Må bare finne en jeg liker... Så kommer min som sitter på nå for salg Ila vinteren, bare sånn til info? Sitér dette innlegget Link to post
Oystein Ny Svart 21.August.2015 Del på Facebook Svart 21.August.2015 Her har du noen varianter: http://www.teakmarinewoodwork.com/swim_dive_platforms.htm Kontaktet disse sjøl da jeg har en sliten badeplattform i min Viking 28. Skulle ha ca 40 000.- og det var før frakt og moms, altså litt for dyrt for meg. Sitér dette innlegget Link to post
Torsen67 Svart 21.August.2015 Del på Facebook Svart 21.August.2015 Det er en del andre leverandører der ute også. Bare å google. Sitér dette innlegget Link to post
Oystein Ny Svart 21.August.2015 Del på Facebook Svart 21.August.2015 http://www.plasteak.com/no/plasteak-recycled-plastic-products/swim-platforms/custom-recycled-plastic-synthetic-teak-boat-yacht-dive-swim-platform/# Her blir prisen ca 10 000.- + moms og frakt. Begynner å hjelpe. Sitér dette innlegget Link to post
TimJ Svart 21.August.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.August.2015 Da begynner det å hjelpe en hel del ja... Men synes nå fortsatt 10 laken er mye for en badeplattform.... Ser og for meg at frakt blir ett tema ved å handle i utlandet.... Får bruke noen uker nå på å bestemme meg for hva jeg gjør. Sitér dette innlegget Link to post
TimJ Svart 27.September.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.September.2015 Da er det straks på tide å få båten opp og knekke igang med det som skal gjøres:-) Motor ut, shine opp motorrom, få fikset overbygget og litt små plukk innvendig:-) Fikk kjøpt nye Windy stoler og nå, så da blir det å trekke om resten av interiøret. Sitér dette innlegget Link to post
TimJ Svart 27.September.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.September.2015 Sitter og funderer litt.... Hva tror folket om å foliere overbygget isteden for å lakke det? Vet at det kommer til å koste noen kroner, men kan det faktisk være ett alternativ? Noen som har sett/gjort dette før? Sitér dette innlegget Link to post
step Svart 27.September.2015 Del på Facebook Svart 27.September.2015 Kan du ikke bare pollere den fine fargen som er der??? Sitér dette innlegget SeaShepherd. . . . . Båt er noe drit...... . . Motor til båten Link to post
TimJ Svart 27.September.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.September.2015 Step, din måsabjønn....:-) Skal jaggu meg polere hele deg jeg Sitér dette innlegget Link to post
step Svart 27.September.2015 Del på Facebook Svart 27.September.2015 Når skal den opp? Vil ha ut motor før snøfreser sesongen?????? Sitér dette innlegget SeaShepherd. . . . . Båt er noe drit...... . . Motor til båten Link to post
TimJ Svart 27.September.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.September.2015 Hehehe, satse på neste uke:-) vi må ut en siste tur til helgen hvis du har tid og lyst:-) bruke opp litt bensin???? Sitér dette innlegget Link to post
Torsen67 Svart 1.Oktober.2015 Del på Facebook Svart 1.Oktober.2015 Å foliere den gul-grønne stripen burde gå greit og ikke koste stort. Sitér dette innlegget Link to post
boble65 Svart 1.Oktober.2015 Del på Facebook Svart 1.Oktober.2015 Leter du lenge nok så dukker det alltids opp en badeplattform på finn.no til fornuftig pris☺ tok meg 2 år og finne syrefaste rekker til båten. Men vips så plutselig hadde jeg det for én båtpenge ? Sitér dette innlegget Link to post
TimJ Svart 2.Oktober.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.Oktober.2015 Må nok gjøre mer enn bare den lekre stripen er jeg redd... Hele overbygget er malt med noe som ser ut som 1-k maling, så det må vekk.... Noen som vet om ett sted i Oslo jeg kan ta opp båten med kranbil? Har en kompis som skal ta den opp og kjøre den hjem for meg... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.