Torsen67 Svart 2.Oktober.2015 Del på Facebook Svart 2.Oktober.2015 Ok, da ville jeg brukt malingsfjerner for å få det bort. Gelcoaten tåler en del, men sett en prøve først. Polerer du den originale gelcoaten med egnet Owatrol eller Autosol, blir det penere enn du tror. Har selv en plastsnekke der dekket er malt blått. Alt skal vekk. Satte en prøve, men sola kom frem og tørket inn malingsfjerneren. Prøvde på nytt når det var kjøligere og overskyet. Da var det ganske lett å fjerne det med en plast sparkel. Det enkleste er nok å bruke en kraftig høytrykksspyler. Sitér dette innlegget Link to post
TimJ Svart 2.Oktober.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.Oktober.2015 Oki, det skal jeg faktisk teste:-) Sitér dette innlegget Link to post
TimJ Svart 3.Oktober.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.Oktober.2015 Ingen som har tips til hvor jeg kan ta opp båten? Sitér dette innlegget Link to post
000 Svart 3.Oktober.2015 Del på Facebook Svart 3.Oktober.2015 spørs kor du holder til det... siden du ikkje har noen opplysninger om hvor i landet du vil ta den opp Sitér dette innlegget Link to post
TimJ Svart 3.Oktober.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.Oktober.2015 Oslo, har nevnt det tidligere....:-) forrige side bla:-) Sitér dette innlegget Link to post
Torsen67 Svart 4.Oktober.2015 Del på Facebook Svart 4.Oktober.2015 (redigert) Tja, hva med innerst i Bunnefjorden på Nesset? Skal stå der selv. Der er de ikke helt nazi på når du må ta opp og sette ut igjen. Marina AS er det jeg bruker. De har en liten butikk med utstyr også. Rett bortenfor ligger Trebåten. De har så og si alt. Ved siden av han ligger også Hjem og Hobby som også har mye båtutstyr. 3 minutter unna med bil ligger Jula og Clas Ohlson. Så det er ikke vanskelig å få tak i utstyr og kjemikalier når man trenger det:-) Redigert 4.Oktober.2015 av Torsen67 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
TimJ Svart 4.Oktober.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.Oktober.2015 Takk Torsen67, båten skal opp på en lastebil og kjøres hjem til meg:-) Skal sjekke litt i Bunnefjorden og se. Mulig det løser seg på Skøyen og. Sitér dette innlegget Link to post
TimJ Svart 21.November.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.November.2015 Hva gjør man når båten ikke får plass.....Man lager plass?? Sitér dette innlegget Link to post
TimJ Svart 21.November.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.November.2015 Da har listen over det som skal gjøres blitt satt opp. Kommer til å prioritere det tekniske og innvendig utseende denne vinteren. Så får jeg se hva jeg rekker å gjøre utvendig før sesongen starter... - renske motorrom - male motorrom - legge opp nytt ledningsnett - lage ny solseng - stive av fremdekk - ekstra batterier - fikse opp motor - pusse opp drev og drevplate - slipe og lakke alt treverk - montere nye stoler - trekke om puter til solseng og sofa - fikse opp dashbord/nye instrumenter Så får vi se hva man faktisk rekker av dette da.... Sitér dette innlegget Link to post
boble65 Svart 21.November.2015 Del på Facebook Svart 21.November.2015 Du glemte nr 1. Fikse garasjen ? Sitér dette innlegget Link to post
TimJ Svart 22.November.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.November.2015 Hehe, bra poeng??? det skal jeg faktisk gjøre i morgen så...???? Sitér dette innlegget Link to post
step Svart 16.Desember.2015 Del på Facebook Svart 16.Desember.2015 Jaha. Ferdig snart? det er 5 måneder til båten skal ut!! Sitér dette innlegget SeaShepherd. . . . . Båt er noe drit...... . . Motor til båten Link to post
TimJ Svart 16.Desember.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.Desember.2015 Hehehe, var det da:-) satse på ett skikkelig røsk i jula.... Så er mye gjort:-) Sitér dette innlegget Link to post
TimJ Svart 4.Mai.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.Mai.2016 Da er man kommet ett lite stykke på vei, ser at den listen jeg lagde ble litt vel voldsom. Gikk litt lei her i vinter, så startet med båten for noen uker side. Det som blir gjort/Har blitt gjort er: Rensket og vasket motorrom, check. Male motorrom, holder på Røsket ut alt av gamle ledninger, check Så da gjennstår det: Lage nytt el nett, lage ny solseng, vaske og male motor, montere en haug av nye deler som er bestilt. Bla ny styring, kontrollboks, instrumenter, kartplotter og brytere og sette inn nye stoler. Så får man satse på at man er ferdig ila Mai... Skulle helst ha lakkert litt og sånn og, så får se hva jeg rekker... Nå er hvertfall motivasjonen på topp, så da er det bare å utnytte det:-)Bilder kommer. Sitér dette innlegget Link to post
TimJ Svart 4.Mai.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.Mai.2016 Noen som har malnummer til havnepressening til min båt? Event er det vanskelig å lage det selv? Sitér dette innlegget Link to post
adeneo Svart 4.Mai.2016 Del på Facebook Svart 4.Mai.2016 Windy har sikkert malnummer, og leverer også slikt til overkommelige priser. Sitér dette innlegget Link to post
TimJ Svart 4.Mai.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.Mai.2016 Til min gamle balje? Jøss:-) da skal jeg ringe de på fredag! Takker for svar. Sitér dette innlegget Link to post
adeneo Svart 5.Mai.2016 Del på Facebook Svart 5.Mai.2016 Til min gamle balje? Windy har fremdeles all dokumentasjon på alle båter de har levert, samt på alle Draco'er som er bygget, ettersom Windy kjøpte opp konkursboet etter Draco, inkludert maler for kalesjer og den slags. Originalkalesjer og lignende produserer så vidt jeg vet av Jens Sagen (Helly Hansen) for Windy, men må bestilles gjennom Windy ettersom de sitter på rettighetene. Sitér dette innlegget Link to post
Meklingsmannen Svart 5.Mai.2016 Del på Facebook Svart 5.Mai.2016 Malnummer 010690/42500 http://pristilbud.kalesjer.no/#b Sitér dette innlegget Link to post
TimJ Svart 5.Mai.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.Mai.2016 Takk, skjønner jaggu ikke hvordan keg har unngått den siden der...? Har sendt dem spm om pris:-) Sitér dette innlegget Link to post
Meklingsmannen Svart 5.Mai.2016 Del på Facebook Svart 5.Mai.2016 har akkurat fått laget ny kalesje til min Windy 22 kosta i underkant 25. Men da laget de nytt mal, ved hjelp av 3D foto, og etter "bare" 5 justeringer er jeg mer eller mindre fornøyd Sitér dette innlegget Link to post
TimJ Svart 5.Mai.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.Mai.2016 Såpass, 25 laken ja... Det var jo ikke gratis akkurat:-( Får håpe havnepressening er mye billigere da:-) Men fem forsøk da, det var vel ikke helt heldig... Sitér dette innlegget Link to post
GjeEsp Svart 6.Mai.2016 Del på Facebook Svart 6.Mai.2016 Hei Jeg fikk for en liten stund siden pristilbud på kalesje og havnepresenning til min Windy 22 Sport. Totalpris for begge deler ble drøye 30K. Havnepresenningen utgjør ca 9K av disse. Jeg synes prisen var i drøyeste laget og satser derfor på å renovere den gamle. Mvh Gjert Sitér dette innlegget Link to post
TimJ Svart 6.Mai.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.Mai.2016 Ja, er enig i at ni laken er litt drøyt for en sånn ting... Får se, har snakket med WIndy nå og de skulle sjekke opp pris og ringe tilbake:-) Blir det for dyrt tror jeg at jeg lager en selv på ett eller annet vis... Sitér dette innlegget Link to post
TimJ Svart 8.Mai.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.Mai.2016 Da ble det bestilling fra Hansen Protection. Fikk pris på 8300,- og tenker det er greit. Da er hvertfall en ting helt hundre på den gamle frøkna:-) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.