Jump to content

Er Riviera 925 gode sjøbåter?


Frivakt

Recommended Posts

Jeg kan bare tale i Rivieraens fordel, gib. Det er en helt fantastisk båt ! Heller en 1996-modell Riviera enn en 315 til 750' . Ingen tvil om hvilken som er best der. All respekt til Saga, men ... jeg er så utrolig fornøyd så langt..

Helt topp å høre at du er så strålende fornøyd! Har Molly funnet seg til rette også?

Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening

Link to post
Share on other sites

Jeg har absolutt ingen forventninger til å finne båt med ståhøyde overalt(ikke alle hus har ståhøyde engang). Det viktigste er at sengene er lange nok..

Jeg var ombord i en sunseeker 108 Manhattan en gang. Demobåt.. Måtte gå med bøyd nakke der også;)

Er jo et stort argument at fruen må lage all maten.. Jeg er solgt:)[/quote Tror ikke den mannen finnes som ikke har ståhøyde ombord i en saga 32. Vilt tro att det er ingen og ihvertfall ikke mange båtmodeller som kan konkurrere

Link to post
Share on other sites

For den som er høy så kan og vil eg nesten uten og ha målt påstå att Saga32 er den fabrikkbygde båten i Norge som har størst takhøyde.en annen ting som også er en fordel er att salongen i midtkabin ikke er oppbygd . Det vil si att jeg tror att Saga32 er den eneste lystbåten som er bygd ii Norge som har helt flat dørk i midtkabin.

Link to post
Share on other sites

Hei folkens

 

Fint å se at dere er fornøyd med Riviera, dette er nok en aktuell kandidat om vi også skulle byttet båt noen gang.

 

Hvordan er størrelsen i stikkkabinen? Jeg har to unger på 5/7 år, vil det være plass her til to krabater i noen år fremmover ( de spiser jo og vokser hele tiden).

 

larss

Link to post
Share on other sites

Rivieraen fikk, som du kanskje vet, lenger skroglinje under vann i 2004. Det er ikke bare badeplattformen som ble lenger, men hele skroget under ble forlenget. Da går den ikke så høyt med snuta, eller graver den seg ikke så mye ned bak. Du ser det på bildet av min her, en 2001 hvor dette er ettermontert.

Jeg tegner med at det bare er plattformen som er ettermontert, og ikke forlengelsen av skroget? Eller er skrogforlengelsen en del av plattformen?
Link to post
Share on other sites

Over Sekken i 10 m/s + i dag tidlig. Jeg er superfornøyd med egenskaper! Forlenget plattform/skrog gir båten mere bæring bak, ikke tyngde. Jeg kunne ønsket bedre utsyn forover, da førerstolen er kanskje langt bak i båten. Noe harde slag i 20 knop, men over Sekken i vind, er vel en utfordring for de fleste skrog.

 

bilde

Link to post
Share on other sites

Ja, forlengelsen ligger i ny badeplattform. Såvidt jeg har forstått kan denne ettermonteres på alle årsmodeller.

  Stemmer det, også HUI. Vurderte det før jeg bygget ny plattform og ringte huseklepp, men de skulle ha 48000 for den uten teak så da ble det litt mye for en gammel båt :p

Link to post
Share on other sites

Da er nybåten døpt, med en langtur til Strømstad. Jeg er overbevist når det gjelder sjøegenskaper ! Hun har fått kjørt seg. En ting er hvordan båten oppfører seg i sjøen, men det som overbeviser mest er bokomforten hun gir. Suveren båt å sitte ute bak på verandaen tidlig kveld. Det å kunne trekke inn i salongen når mørten kommer og temperaturen synker, helt lukket for fukt og lyd. Veien innaskjærs på flyen i 5 timer fra klokken 11 til 16 i 5-9 m/s er som bonus å regne. Det er ikke flyen man kjøper denne båten på grunn av, men du verden hvor flott det er å sitte der oppe å kjøre. Med autopilot.... den er mye verdt ! Men en toppkarakter i bølger og vind, er herved gitt av undertegnede.

Redigert av Worry II (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Fint med lang plattform, pluss at behovet for bruk at trimplaps reduseres betraktelig. Fantastisk mye plass nedi der også. Ekstra stoler og bord nedi der hos meg.

 

Tre soørsmål:

Er de eldre båtene håpløst baktunge uten denne forlengelsen av skroget?

Kompenserer vanlige trimflaps for dette?

Klarer man å holde stueplassen i plattformen fri for vann?

Link to post
Share on other sites

Da er nybåten døpt, med en langtur til Strømstad. Jeg er overbevist når det gjelder sjøegenskaper ! Hun har fått kjørt seg. En ting er hvordan båten oppfører seg i sjøen, men det som overbeviser mest er bokomforten hun gir. Suveren båt å sitte ute bak på verandaen tidlig kveld. Det å kunne trekke inn i salongen når mørten kommer og temperaturen synker, helt lukket for fukt og lyd. Veien innaskjærs på flyen i 5 timer fra klokken 11 til 16 i 5-9 m/s er som bonus å regne. Det er ikke flyen man kjøper denne båten på grunn av, men du verden hvor flott det er å sitte der oppe å kjøre. Med autopilot.... den er mye verdt ! Men en toppkarakter i bølger og vind, er herved gitt av undertegnede.

Hei Worry

 

Hvor mange personer er dere ombord på tur, tenker da på plass etc...

 

larss

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...