Hulda Svart 23.September.2015 Link til dette innlegget Svart 23.September.2015 I morges var det blikkstille, fuktig, skyet og mildt i Strömstad. I dag hadde det vært perfekt morgen for en liten fisketur innimellom alle håndballene som flyter over alt og markerer hummertegner. Hos oss slutter ikke sesongen før isen stenger Hulda inne. Og da er det masser av prosjekter som skal utføres. Båten er ikke mer enn halvveis innredet. Og det er dusinvis av tekniske finurligheter som skal på plass. Sitér dette innlegget Link to post
Haukefer Svart 23.September.2015 Link til dette innlegget Svart 23.September.2015 Blir ikke tatt opp :-) Bilder tatt idag Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 23.September.2015 Link til dette innlegget Svart 23.September.2015 Nå er bager og kjølegoks pakket. Så i løpet av en halvtime er vi på vei til båten for helgetur. Opptak blir vel i månedkiftet oktober/november, og det er ennå flere båthelger før det. Lars H. Trudelutt Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
anonym123456 Svart 23.September.2015 Link til dette innlegget Svart 23.September.2015 Vi kjører båten i boblehavn nå i slutten av oktober. Så blir det vel vinterkonservering i begynnelsen av november. Dere som bruker båten på vinteren også. Blir det ikke mye jobb med konservering av motor, do osv. etter hver tur? Sitér dette innlegget Link to post
Dykker Svart 23.September.2015 Link til dette innlegget Svart 23.September.2015 Jeg dekker til lufteinngangene til motorrommet med skumgummi tilpasset åpningene, 2 stk, ca 50x15cm, når båten ligger fortøyd på vinteren. I tillegg er det et varmerør på 130 watt i motorrommet. Har tempavlesning med grensevakt som jeg kan sjekke via sms. Konserverer ikke motoren da jeg aldri har hatt under 8 grader i motorrommet på det kaldeste på vinteren. Når jeg skal ut når vinteren er som nydeligst, fjerner jeg skumgummiene (tar ett minutt), og bakker ut av båsen og setter på Eberspracheren. Utrolig enkelt. Har i tillegg webkameraer ombord slik at jeg kan følge med på snø. Har hardtop, så kalesjen har lite takareal. Sitér dette innlegget Link to post
ehrnst Svart 23.September.2015 Link til dette innlegget Svart 23.September.2015 Vi har en 23fot kalesjebåt, så vi skal opp i morgen. Jeg ser Geilo åpner anlegget til helgen, og det åpnes skisenteret i alpene. På tide å finne skiene Sitér dette innlegget Link to post
Billa Svart 23.September.2015 Link til dette innlegget Svart 23.September.2015 Vi har en 23fot kalesjebåt, så vi skal opp i morgen. Jeg ser Geilo åpner anlegget til helgen, og det åpnes skisenteret i alpene. På tide å finne skiene ja, jeg skulle ha vokset noen skøyteski. Får nok vente med det litt til. Båtvær til helga! Sitér dette innlegget Sushi Link to post
Hulda Svart 23.September.2015 Link til dette innlegget Svart 23.September.2015 Vi kjører båten i boblehavn nå i slutten av oktober. Så blir det vel vinterkonservering i begynnelsen av november. Dere som bruker båten på vinteren også. Blir det ikke mye jobb med konservering av motor, do osv. etter hver tur? Konserverer ikke noe som helst. Har litt varme på slik at filteret under vasken og kranen ikke fryser. Motoren og aggregatet greier seg uansett. Sitér dette innlegget Link to post
Jakob T Svart 23.September.2015 Link til dette innlegget Svart 23.September.2015 Bruker båten heile året,er ein Nord West 390.Har tatt inn puter og stoler på flybridge.Navneskilt, og mahogny lister er festa med borrelås,så dei kan vere på båten til det nermer seg frost.Da er det bare å vippe dei av,å ta dei heim til våren,så slipper ein å pusse dei.Lettvint Sitér dette innlegget Link to post
Dykker Svart 24.September.2015 Link til dette innlegget Svart 24.September.2015 ..... Golfstrømmen sørger for at "vi" kan ha båten ute hele året. Skriver vi i anførselstegn da dette gjelder der Golfstrømmen går. Den går ihvertfall ikke i retning mot Oslofjorden. Men som nevnt lenger opp i tråden, så nyter vi båtlivet hele året, da er det fint å ha hardtop. Nå er både rederinnen og rederen veldig syke, bitt av trefotsyken ganger tre. Prøver derfor å selge Naledi. Får vi solgt henne (båten altså), så vil vi fortsette å nyte båtlivet året rundt i Oslofjorden i større båt. Sitér dette innlegget Link to post
Jazzmatazz Svart 24.September.2015 Link til dette innlegget Svart 24.September.2015 Dykker, dette hørtes forlokkende greit ut! Kan du utdype noe mer om hvordan oppsett du har, gsm sender/temp og varmerør.. Har Baltic selv, og hvis den holder 8 grader på det kaldeste med kun 130w blir det jo ikke rare strømregninga fra havna.. Sitér dette innlegget Link to post
sap_2000 Svart 25.September.2015 Link til dette innlegget Svart 25.September.2015 Da var det slutt for i år :-( Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Key Freak Svart 25.September.2015 Link til dette innlegget Svart 25.September.2015 Og i morgen er sesongen over for vår del. Jeg overnatter i båten i natt, og i morgen tidlig skal vi løfte rundt 20 båter på land. Når båten ikke skal ligge ute gjennom vinteren, synes jeg det er like greit å få den på land siste helgen i september, som jeg pleier. Men litt trist er det selvsagt. Sitér dette innlegget Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening Link to post
Dykker Svart 25.September.2015 Link til dette innlegget Svart 25.September.2015 Men..... Oslofjorden fryser jo bare innerst i fjordarmene. Som nevnt i tidligere innlegg så bruker vi båten hele året, nettopp i Oslofjorden. Finn en plass hvor det ikke blir is vinterstid, så kan båten brukes hele året. Men, det er jo opptil hver båteierer om helårsbruk. Vi trives uansett med å "tyne" båtsesongen til 365 dager i året. Sitér dette innlegget Link to post
dennrick Svart 25.September.2015 Link til dette innlegget Svart 25.September.2015 Siste helg for vår del også. De yngste liker ikke det, men tenåringen er like oppgitt som meg over hvordan to uker med regn har "møkka" ned båten, RIBen og vannscooteren. Nå gleder vi oss til prinsessebehandling av alle farkostene, sannsynligvis til uken for båten. Da skal den få ferskvannskjøring opp Drammenselva før den skal inn i varmen. Sitér dette innlegget Skipsplast 605 | Bavaria 300 Sport | Uttern D66 | Bavaria 28 Sport | Bavaria 39 HT Sport + Grand RIB 380 | Grand RIB 650 Golden Line 200HK | Bavaria 42 Vision Link to post
Eureka Svart 25.September.2015 Link til dette innlegget Svart 25.September.2015 Ser frem til nok en fin vinter på sjøen med seilbåten. Har en liten drøm om å feire julaften i båt. Ulempen er at det stadig er storm/ orkan i juletider.... Motorbåten går vel på land om et par uker. Sikter meg inn på frihelg neste helg og tur på sjøen. Høsten er jo nesten den fineste årstiden. Sitér dette innlegget Link to post
strawberry Svart 27.September.2015 Link til dette innlegget Svart 27.September.2015 Er utpå nå 26/27. september, i et vakkert høstvær! Synes voldsomt synd på de som har tatt opp båten, og dermed går glipp av dette! Kan sikkert være fint i starten av november også, men da er det definitivt slutt på sesongen, selv for meg! Drømmen er fortsatt å ha en båt tilgjengelig hele året! Feire nyttårsaften på de ytterste skjær står for meg som en drøm, og bør kanskje forbli det? Nyttårsmiddagen er da selvsagt plukkfisk av selvfisket juletorsk, garnet med hummer i mengder! Ja, vi er vel fortsatt på 'drømmen'? Sitér dette innlegget Samme hvor jeg er, bare jeg er i båten! Link to post
Windy37GM Svart 27.September.2015 Link til dette innlegget Svart 27.September.2015 Sesongen er over :-( Sitér dette innlegget Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post
Jori Svart 27.September.2015 Link til dette innlegget Svart 27.September.2015 Ja over for meg også, havnet på land fredag, allerede vasket, konservert og pakket inn under presenning. Så nå blir det småplukk som gjøres på den ila vinteren Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 27.September.2015 Link til dette innlegget Svart 27.September.2015 Med den helga som har vært nå hadde det vært trist å ha skuta i opplag. Har vært på dykkertur både i går og i dag. Til uka begynner hummerfisket. Da satser vi på helgetur fra torsdag til søndag. Eneste skår i gleden er at dieselvarmeren er til rep. Noen som har gode forslag til en midlertidig løsning for litt varme? Strøm blir det ikke tilgang til. Min ide så langt er å tenne rødspritblussene i byssa pluss gassgrillen ute. Vet at det blir co, co2 og fuktighet, men det blir jo å lufte godt. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
blue moon Svart 27.September.2015 Link til dette innlegget Svart 27.September.2015 Nei, siktesøya (andedammen) i dag. Sitér dette innlegget 09 Sealine F37 - VP D4 260 Link to post
peppen Svart 27.September.2015 Link til dette innlegget Svart 27.September.2015 Neida, sesongen er ikke helt slutt enda. Lyngør idag: Sitér dette innlegget Link to post
Bonus Svart 27.September.2015 Link til dette innlegget Svart 27.September.2015 Sesongen er IKKE over Sitér dette innlegget Link to post
LM 605 Svart 27.September.2015 Link til dette innlegget Svart 27.September.2015 I dag var det jo et drømme-vær her på Sørlandet med en god del båter og se på sjøen. Men det begynner å tynnes ut i båthavna, og opplagsplassen på land fylles opp. Snart Oktober, og de første høststormene nærmer seg. Sitér dette innlegget Link to post
mortya Svart 27.September.2015 Link til dette innlegget Svart 27.September.2015 Denne høsten blir ikke sesongen over, har stor båt nå og satser på å være ute i hele vinter. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.