Astor Svart 27.September.2015 Link til dette innlegget Svart 27.September.2015 Sesongen for oss i Astor går aldri over til total vinterdvale. Heldigvis. Vi har en båt som er egnet til 12 måneders bruk. La oss håpe været blir på vår side. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Hakkannen Svart 27.September.2015 Link til dette innlegget Svart 27.September.2015 Makrellsesongen er i alle fall ikke over enda, fikk fylt opp bøtta i dag også Strålende sol, varmt og lite vind, perfekt for en tur utpå med jolla Sitér dette innlegget Link to post
Billa Svart 28.September.2015 Link til dette innlegget Svart 28.September.2015 En av årets fineste dager i Oslofjorden i går. Utsikt utover fra Tofteholmen Sitér dette innlegget Sushi Link to post
Grå Svart 29.September.2015 Link til dette innlegget Svart 29.September.2015 26,27 og 28 september, tre deilige dager på sjøen. Og makrellen biter, snart er fryseren full. Og jeg får trimmet med roing. I går så jeg sel (kobbe?), den dukket ikke før jeg snakket til den. Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 29.September.2015 Link til dette innlegget Svart 29.September.2015 Nei da, sesongen er ikke over selv om vi tar følgende helg hjemme. Det blir den tredje hjemmehelgen siden slutten av juli. Håper på mange fine dager i oktober. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Svensk Svart 29.September.2015 Link til dette innlegget Svart 29.September.2015 Ja tyvärr är den Slut. Hummerfisket och hus reparation säsongen är i full gång. Sitér dette innlegget Link to post
jotto Svart 2.Oktober.2015 Link til dette innlegget Svart 2.Oktober.2015 Sesongen over?? Neida, det går fint an å leke med wakeboard før jobb i oktober. Bare synd at det ikke blir lyst før kl 7 ;-) Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 2.Oktober.2015 Link til dette innlegget Svart 2.Oktober.2015 (redigert) Ligger klar på Sætre og venter på fruen skal bli ferdig med jobbing. Borgen neste. Været er helt topp. Fulle dieseltanker som holder til påskestart neste år. Mange fine dager utover vi kan kose oss utpå. Redigert 2.Oktober.2015 av Astor (see edit history) Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Billa Svart 2.Oktober.2015 Link til dette innlegget Svart 2.Oktober.2015 Det blir nok en dagstur i morgen tidlig. Langtidsvarselet er ikke veldig bra så det må bli i morgen. Håper oktober har noen solfylte helger. Sitér dette innlegget Sushi Link to post
ErikThonhaugen Svart 3.Oktober.2015 Link til dette innlegget Svart 3.Oktober.2015 Det er ikke mye som slår Blindleia om høsten! 8 grader i båten da vi våkna, helt vindstille og ingen båter! Sitér dette innlegget Link to post
Billa Svart 3.Oktober.2015 Link til dette innlegget Svart 3.Oktober.2015 Nydelig. Det er bare å svabe fukten av vinduene og starte varmeren så blir det bra ombord. Sitér dette innlegget Sushi Link to post
Dykker Svart 3.Oktober.2015 Link til dette innlegget Svart 3.Oktober.2015 Sesongen er definitivt ikke over for min del. Ligger på Borgen, Astor ser jeg på BP brygga. Bruker forøvrig båten hele året, sommer, høst, vinter og vår. Utrolig koselig på gode gamle Borgen nå. Sitér dette innlegget Link to post
Dykker Svart 3.Oktober.2015 Link til dette innlegget Svart 3.Oktober.2015 Tok det bildet 90 grader feil ja. Sitér dette innlegget Link to post
fluefiskeren Svart 3.Oktober.2015 Link til dette innlegget Svart 3.Oktober.2015 (redigert) Flott på Romsa i dag, masse båter og god stemning i fint vær. Redigert 3.Oktober.2015 av fluefiskeren (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Andboats Svart 3.Oktober.2015 Link til dette innlegget Svart 3.Oktober.2015 Ble en flott tur i dag. Til uken skal båten opp. Sitér dette innlegget Link to post
Fjordgubbe Svart 3.Oktober.2015 Link til dette innlegget Svart 3.Oktober.2015 Sesongen er langt ifra over! Kan ikkje ha dyr båt (ikkje meg) ein berre brukar under halve året! Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 3.Oktober.2015 Link til dette innlegget Svart 3.Oktober.2015 Vi rvta en prat i morgen Dykker så får du med deg siste utgave av Båtens Verden også, hvis du ikke har det fra før. B Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Fritidsfiskrn Svart 4.Oktober.2015 Link til dette innlegget Svart 4.Oktober.2015 Vi bruker båten året rundt for rekreasjon og fiske selv om været kan være lunefullt her på kysten av Vestlandet. Båten blir slipp satt i midten av Mai/Juni for full vask, bunnstoffet, polert, vokset og det som skulle være nødvendig. Sitér dette innlegget Link to post
Albinisten Svart 4.Oktober.2015 Link til dette innlegget Svart 4.Oktober.2015 Ble en liten dagstur med lunsj og kaffe i indre Oslofjord i går, laber vind frem til fem seks tiden. Flott vær og en del seilbåter utpå! Sitér dette innlegget Link to post
njal Svart 4.Oktober.2015 Link til dette innlegget Svart 4.Oktober.2015 Son i dag? Sitér dette innlegget Båten min:Livet med Tortuga, Maxi Fenix 28 fot Link to post
TomF Svart 4.Oktober.2015 Link til dette innlegget Svart 4.Oktober.2015 Båten ble tatt på land midt september. Etter det blir der bare å ligge der å samle groe. .....også er det ikke så fryktelig kaldt når det skal løftes på land Gleder oss til båtsesong igjen i midten av april, men før de leiebåt i Florida Sitér dette innlegget Link to post
sap_2000 Svart 15.Oktober.2015 Link til dette innlegget Svart 15.Oktober.2015 Har hatt båten på land i noen uker allerede. Tok den opp omtrent når godværet på Østlandet startet... Men fikk meg en tur i dag med en kompis. Litt rundt omkring i indre fjord og inn til Oslo en tur før retur når mørket seg på. Høsten er utrolig flott når det er så bra vær som nå :-) Var ganske mye teiner og blåser rundt omkring. Tydelig hummeren trives midt i leia, hehe :-) Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Olepo Svart 16.Oktober.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Oktober.2015 Da er sesongen definitivt over for min del også. I ettermiddag ble båten tatt opp og transportert hjem. Litt vemodig da jeg føler det har blitt for lite bruk i år, men samtidig greit å få skuta på land før vinteren kommer for fullt. Satser på en lang og god sesong i 2016 ! Sitér dette innlegget Link to post
bkv Svart 16.Oktober.2015 Link til dette innlegget Svart 16.Oktober.2015 Søndag kjøres båten til stedet der den skal ligge i vinteropplag Sitér dette innlegget Link to post
larss Svart 17.Oktober.2015 Link til dette innlegget Svart 17.Oktober.2015 Er sesongen over ? Nei, ett fantastisk vær å våkne til i Lillesand. larss Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.