Kenneth 81 Svart 30.September.2015 Del på Facebook Svart 30.September.2015 Får lang ferie av sjefen, etter harde forhandlinger :-) (meg selv) Utrolig snill sjef du har Sitér dette innlegget Skibsplast 675 HT med Suzuki DF 250, Biam 800 HT med Yanmar 4JH2-HTE 75Hk Mazda 929, Toyota Celica, Volvo 940GL, Jeep Commander Overland, Volvo 740GL, Mercedes C200 Kompressor, Opel Astra, Mazda CX-5 Link to post
Tom Rør Svart 30.September.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.September.2015 Han kan være raus innimellom, men det må ofte harde forhandlinger til for å få til noe sånt. Sitér dette innlegget Link to post
Regina III Svart 30.September.2015 Del på Facebook Svart 30.September.2015 Ikke sant at slike arbeidgiver/ansatt samtaler kan være litt anstrengende, men givende! I tilfelle du ikke kjenner til det, Tom, så har Gule sider Kart blitt et fantastisk planleggingsverktøy. Du kan skifte mellom kart og satelitt, og nå er det også overlay både med gjestehavner og uthavner, med linker til sider med videre informasjon. Svært få steder jeg ikke finner igjen der. Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 1.Oktober.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.Oktober.2015 (redigert) Brukte Gule sider som supplement på turen fra Molde, men de har kanskje oppgradert mer siden den gang? Det er ihvertfall et bra hjelpemiddel i tillegg til plotter og padde. Redigert 1.Oktober.2015 av Tom Rør (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 1.Oktober.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.Oktober.2015 Skal bruke denne tråden til å notere meg, og undersøke plasser som er av interresse, så bare kom med tips ;-) Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 1.Oktober.2015 Del på Facebook Svart 1.Oktober.2015 Regner med du har hørt om Arendal. :) Spøk til side. Dette blir gøy å følge med på. Lykke til med planlegging :) regner med du sjekker langtidsvarsel allerede.. :) Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Tom Rør Svart 1.Oktober.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.Oktober.2015 Jeg tar brevkurs i meteorologi om dagen, og så er det en kar med bongotrommer, som er en djevel til å legge havet flatt for folk Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 1.Oktober.2015 Del på Facebook Svart 1.Oktober.2015 Hørte bongotrommene var satt opp til å virke hele sommeren 2016. :) Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Tom Rør Svart 1.Oktober.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.Oktober.2015 Tipper han allerede har begynt å øve Sitér dette innlegget Link to post
Regina III Svart 1.Oktober.2015 Del på Facebook Svart 1.Oktober.2015 Hvis han har bedrevet øving de siste dagene så er jo litt skummelt å se på hva det har ført til av vær nordover. Sitér dette innlegget Link to post
Nevermind Svart 1.Oktober.2015 Del på Facebook Svart 1.Oktober.2015 Tror han begynner å få det til. Det er vel bare en liten kuling i morgen så vi heiser seilene og drar ut på det som vel kanskje blir årets siste helgetur på meg :-) Sitér dette innlegget Link to post
Lars O Svart 1.Oktober.2015 Del på Facebook Svart 1.Oktober.2015 Da passer det vel godt å ta D5L i vinter da, Tom? Anbefaler Poseidon på det varmeste (selv for de som ikke tror de har ro i ræva til egen lesing) Lars O Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 12.Oktober.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.Oktober.2015 Noen som har tips om fine plasser på Trøndelagskysten og møre? Koselige småplasser f.eks. Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 12.Oktober.2015 Del på Facebook Svart 12.Oktober.2015 -Nordre Bjørnsund, som ligger rett ut i havet fra Bud. På sørsiden av Hustadvika. Og når du kommer deg til mitt Alfa-område så må dere inn til Øye og Sæbø i Hjørundfjorden. -og så kan du jo peise inn til Geiranger, når du først er her. :) Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 12.Oktober.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.Oktober.2015 (redigert) Geiranger hadd vært fint, og de andre plassene blir notert :-) Redigert 12.Oktober.2015 av Tom Rør (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Figaro Svart 12.Oktober.2015 Del på Facebook Svart 12.Oktober.2015 Da kan jeg anbefale TV serien "Hvor fartøy flyte kan" med Dag Lindebjerg. Han er innom noen fantastiske steder langs kysten og forteller entusiastisk om stedene. Kanskje du får noen tips der? (Den kan ses på nettet og NRK) Sitér dette innlegget Not like everybody else----owner of metal boat and plastic car (Think) + MGB 68 mod. Link to post
Tom Rør Svart 12.Oktober.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.Oktober.2015 Bra tips Figaro :-) Sitér dette innlegget Link to post
Normarco Svart 12.Oktober.2015 Del på Facebook Svart 12.Oktober.2015 Tror dette blir en kanontur Tom Rør. Selv er jeg fra Bodø, og er oppvokst på et fiskevær som heter Fleinvær, www.fleinvaer.no der min mors familie var fiskere og fyrvoktere. Jeg vet om en drøss flotte plasser, men vær obs på tidevannet. Ikke legg deg inn med baug mot land og anker bak, om du ikke vil sjekke båtens underside da..... du har nevnt Saltstraumen, verdens sterkeste tidevannsstrøm, her skal du høre på kjentfolk. Det er mange ulykker som har skjedd med turister som har neglisjert kreftene. sjekk ut www.visitbodo.com/no/filmer her er film om Saltstraumen både over og under vann. Jeg regner med at du "trekker tråden opp" når tiden begynner å nærme seg planlegging, jeg er klar til å tipse i bøtter og spann. --Normarco-- Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 12.Oktober.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.Oktober.2015 (redigert) Har vært på Fleinvær med båt fra Bodø en gang for noen år siden. Flott plass :-) Tidevannet er jeg obs på, og da jeg ikke har vinsj bak enda, vil jeg ikke gå i den fella Har gått i Saltstraumen, og Sundstraumen med skjærgårdsjeep, og fikk da tips fra noen gammelkarer som lå og fisket rett utafor, da jeg syntes det så litt voldsomt ut. Redigert 12.Oktober.2015 av Tom Rør (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Stella Ulefoss Svart 13.Oktober.2015 Del på Facebook Svart 13.Oktober.2015 Hei Dere kan bare begynne å glede dere. Vi var opp til Lofoten i 2009. Svigerforeldrene til vår eldste datter har hytte ved Kobbvatn. Da var det nærmest å ligge med båten i Mørsvikbotn. Helt inne ved E6 var det en butikk og der var det en liten flytebrygge. Bryggen var korter enn båten , derfor la jeg den med hekken inn. Da vi vaknet neste morgen var halv båten nede i bunn. Nå var ikke hjerteinfarkt langt vekke. Det var grusomt å stå å vente på flo. Når endelig båten flaut så kunne jeg konstatere at det ikke var noen skade på båten. Etter dette la vi båten på svei. Jeg vil anbefale å ha med gummijolle Jan Martin Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 13.Oktober.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.Oktober.2015 Skal kjøpe en ny gummijolle, da den rosa har blitt lagt på land. Svai er et greit alternativ når været tillater det :-) Sitér dette innlegget Link to post
-morten- Svart 13.Oktober.2015 Del på Facebook Svart 13.Oktober.2015 Noen som har tips om fine plasser på Trøndelagskysten og møre? Koselige småplasser f.eks. Halten, Mausund, Bogøyvær, Sula, Smøla, Grip, meget flotte plasser i havgapet når det er fint vær. Gode navigasjonskunnskaper trengs.Her har noen frøst snus på sjøkartet! Innaskjærs i Trondheimsleia er det også mange fine plasser Børøysund, Knarlagsund, Magerøya, Eidestranda, Lurvika. Møre/Kristiandsund området. Kristiansund by, Sveggsundet, Bud, hele Indre Hustadvika et skjærgårdsparadis, men helt annen opplevelse enn sørlandet. Stopple leden er morsom. Ureint men bra merket for dagslysseilas Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
Worry II Svart 13.Oktober.2015 Del på Facebook Svart 13.Oktober.2015 Har ikke den rosa jolla blitt ditt kjennemerke, Tom. Få som vet at det er du som kommer, om ikke den ligger bak der ? Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 13.Oktober.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.Oktober.2015 He he. Den ble bortvist til hagen da vi kjøpte vår nåværende båt. Damene i huset mente det var feil, men jeg har klart å holde den på land Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 13.Oktober.2015 Del på Facebook Svart 13.Oktober.2015 Vannscooter som er inn i år bak der, har jeg lagt merke til :-) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.