Jump to content

Mon Bijou på langtur sommeren 2016


Tom Rør

Recommended Posts

Jolle er kjekt, kysten nordover er både enklere og vanskeligere å ligge for svai pga tidevann. Å legge til mot en fjellknaus går nesten ikke, funker ikke både på høy og lav vann. Og når en ligger for svai er det ikke alltid lett å komme på land med jolla, kan være mye tang å vase i. Akkurat da savner jeg sørlandet. Likevel starter ikke turen før Lindesnes er passert... Dog usikker på om vi kommer like langt som deg.

Link to post
Share on other sites

Hei Tom, blir spennende å følge turen nedover kysten. Drømmer om å gjøre noe tilsvarende selv. Kan jeg spørre om hvor mye man sånn ca bør budsjettere i frakt med feks Ulvan og en tilsvarende båt som du har opp til Bodø?

 

God reise når dere kommer i gang!

 

Mvh Patton

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Må lage en eller annen form for livesending på turen :-)

 

Mon Bijou - minutt for minutt  :yesnod:

 

Og når det gjelder havner på Møre er mange nevnt, men må ikke glemme Alnes, en fin utpost ut mot havet. Og Ålesund så klart.... :thumbsup:

Wallas Service v/Rune Akerø. run-ak@online.no, tlf 900 18 209

"Jeg var et skolelys, men så gikk strømmen"

Link to post
Share on other sites

Mon Bijou - minutt for minutt :yesnod:

 

Og når det gjelder havner på Møre er mange nevnt, men må ikke glemme Alnes, en fin utpost ut mot havet. Og Ålesund så klart.... :thumbsup:

Ålesund i helga kan bety høy partymusikk hele natta. Kommer du i helga gjør fra deg byen på dagtid og ta overnatting på Lille Kalvøy ...

Maxum 4100 scb, Chenette III

Link to post
Share on other sites

Reiser du opp for å ta den i mot?

 

Jepp. Får bekreftet ankomstdag av kapteinen i morgen, så da bestilles flybillett. Da gjenstår det å se om jeg blir der en drøy uke før mor kommer oppover, eller om jeg må hjem for å jobbe noen dager :confused:

Link to post
Share on other sites

Det må jo være tøft å gi fra seg båten på slike fine dager, Tom, om enn det bare er for noen dager!

Trøsten er at det er bedre tiden på vei, og det snart!

Her i huset er det ikke ferie før i august, så vi får glede oss med dere andre så lenge! Håper du husker at det går an å teppebombe andre med bilder! :pray:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...