merik82 Startet 11.Oktober.2015 Del på Facebook Startet 11.Oktober.2015 Får ikke opp timeanntallet i displayet. Rpm nåla fungere som den skal, timetelleren er i samme displayet. Noen som vet om kjente problemer rundt dette, eller har generel kunnskap om området. Sitér dette innlegget Link to post
Jakob T Svart 11.Oktober.2015 Del på Facebook Svart 11.Oktober.2015 Er nok ein vanlig feil dette.Går an å skifte bare displayet.Mulig jeg har tlf nr til ein som selger disse,kan hende det ligger i båten.Meiner han er aktiv på forumet.Er på jobb,men skal prøve å sjå om jeg kan få tak i tlf nummeret om det er av interesse Sitér dette innlegget Link to post
SoBo Svart 11.Oktober.2015 Del på Facebook Svart 11.Oktober.2015 Her er det vel displayet som blir defekt. Elektronikken inni der teller timer. På en del av disse instrumentene kan man bytte displayet. https://baatplassen.no/i/topic/106315-prosjekt-bytte-av-lcd-timeteller-volvo-penta/ https://baatplassen.no/i/topic/90189-tr%C3%B8bbel-med-digital-timeteller-i-volvo-penta-turteller/ Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
merik82 Svart 11.Oktober.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.Oktober.2015 Takk for gode tips:) Jakob T: Så lenge jeg får opp timeanntallet igjen er jeg interisert i nummeret. Så i den første tråden Sobo linker til her, at noen av diplayene startet på 0. Sitér dette innlegget Link to post
Gulborg Svart 11.Oktober.2015 Del på Facebook Svart 11.Oktober.2015 Sea sea limhavn sverige har disse lcd display. tlf +4640152438 . Har kjøpt en del av disse (500kr ca) og de virker utmerket og viser timer som ligger i selve turtelleren. Sitér dette innlegget Link to post
Herman Svart 12.Oktober.2015 Del på Facebook Svart 12.Oktober.2015 Hvorvidt elektronikken "husker" timeantallet er ikke nødvendigvis sant. Min egen omtrentlige timetelling er ca 1600 timer. Når jeg satte inn det nye displayet viste det bare ca 800. Det var ca på det timetallet displayet sluttet å virke. Sitér dette innlegget All I ask is a tall ship and a star to steer her by Link to post
hegra Svart 12.Oktober.2015 Del på Facebook Svart 12.Oktober.2015 Nå har jeg også fått en motor med denne timetelleren, og samme erfaring som Herman. Den begynte å falle bort på rundt 1100 timer. Når den av og til dukket opp igjen virket det som den hadde kontroll med antall timer da det hadde økt. Men så var den borte ca et halvt år for så å dukke frem igjen. Da sto den på 760 timer. Skulle tro den hadde startet på 0 igjen, men fant ut at 760 timer på et 1/2 år var langt over det den hadde gått. Så min følger slett ikke med i timen i det hele tatt. Og dermed kan det nok tenkes at de 1100 timene den hadde når jeg fikk den muligens også er feil. Sitér dette innlegget Link to post
merik82 Svart 12.Oktober.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.Oktober.2015 Kjøpte du/dere display fra samme sted som gulborg referer til? Får uannsett ikke nummeret gulborg nevner til å fungere. Sitér dette innlegget Link to post
Sjøfare Svart 13.Oktober.2015 Del på Facebook Svart 13.Oktober.2015 Vet ikke om turtelleren på KAD motorene er den samme som på 41p motoren, men jeg kjøpte dette: http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=60116903&searchclickthrough=true&searchQuery=display Timetelleren gjorde et hopp opp som samsvarte med bruken, altså har jeg rett timetall etter bytte. Har KAD 42p. Rask levering, fungerte utmerket! Sitér dette innlegget Link to post
merik82 Svart 13.Oktober.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.Oktober.2015 Du forhånds betalte når du kjøpte denne? Har snakket med han som selger, måtte bare overføre pengene, så skulle han sende. Ganske sikker på det skal passe på min 41. Men er det noen som vet helt sikkert, om det er samme displayet på min 41p som på kad42p? Sitér dette innlegget Link to post
Sjøfare Svart 13.Oktober.2015 Del på Facebook Svart 13.Oktober.2015 (redigert) Forhåndsbetalte ja, fikk varene. Helt nytt display med plastfilm på begge sider. Turtelleren min heter dette, mulig du kan sammenligne? Edit: På bildet er frontringen tatt av, så den ser vel ikke umiddelbart helt lik ut. Redigert 13.Oktober.2015 av Sjøfare (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
merik82 Svart 13.Oktober.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.Oktober.2015 Joda det ser helt likt ut:) Takk for info! Sitér dette innlegget Link to post
john kristian Svart 14.Oktober.2015 Del på Facebook Svart 14.Oktober.2015 Dette skal gå fint :-) Hilsen JK Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.