Jump to content

Vi med Windy (Tips, triks og info)


Mr_TH

Recommended Posts

Jeg har også ettermontert defroster. I mitt tilfelle en Isotherm defroster koblet inn i ferskvanns kjølesløyfen på styrbord motor.

 

Tok da ned de tre første platene i cabintak for å komme til å borre hull til dysene. Du må begynne med å ta av stålisen rundt døren ned til cabin. Største utfordringen med dette er å få satt ned dysene ovenfra fordi frontruten skrår mye. Fant noen dyser som lot seg demontere og lime sammen igjen fra undersiden.

Rørføringen tok jeg gjennom dashbordet og ned der kabelføringene går på SB side. Der kommer du til ved å ta ned innkassingen/taket i midtcabin. Satt da også inn en dyse nede ved styreposisjon.

 

Ville forhørt meg litt før jeg evt koblet defrosterdysene til dieselvarmeren. Vet ikke om det kan bli litt i varmeste laget på frontruten ?

Link to post
Share on other sites

Jo9, tak for svar. Ja jeg checkede efter min sidste post og tænkte præcis som du beskrev med en isoterm defroster. Jeg kan også se at andre Windy 37 bruger denne ved at checke fotos fra nettet. Jeg har fundet nogle defroster dyser der kan adskilles på carbuilder.com som kan bruges og nogle 90° vinkler. Jeg har tidligere haft loftbeklædning nede så kender gangen ;-)

 

Mange tak for hjælpen og hvis du har fotos af din webasto installation ville det være godt.

 

 

 

 

Link to post
Share on other sites

  • 1 år senere...
  • 2 måneder senere...

Hei, er det noen som har tipps på demontering av septiktank i en Bora? Det er en Alu tank på ca 140 liter hvor "sugerøret" for tømming ned i tanken sannsynligvis har fått noe hull da tanken ikke tømmer seg helt og pumpa begynner å suge luft før den er helt tom. Det ser ut til at i alle fall leideren ned og dørken må ut og dørken ser ut til å være limt:sweat: 

Det begynte med det som skulle være en enkel reparasjon av nivå måleren, men den gang ei:headbang:

Alle tipps forslag til løsning motas med takk:smiley:

Link to post
Share on other sites

  • 4 måneder senere...

Akkurat slik så min rute ut for et par år siden. Da var fortsatt Karl Johan Johansen på aftersales, nå må du til Sverige.

Fikk dette på forsikringen, utført på et lokalt båtverksted.

Windy fikk laget disse rutene hos Ertec. De leverte til min reparasjon og assisterte det lokale verkstedet ved montering

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...