ter-ang Posted May 25, 2005 Share Posted May 25, 2005 Hei... Dette er det helt sikkert mange meneinger om, derfor. Står på farta til å kjøpe en båt rundt 600t. Ser etter Nidelv 28 (få av disse), evt Nimbus 3003, elwaro 9000. Kom over en Scand 9000 nordic og flere scand 27 Nordic. Hva er den ves. forskjellen på disse. Det er dårlig utvalg for tiden. Populær prisklasse. Så har man også problemstillingen hekkagg vs. fast aksling mm. ter-ang Quote Link to post
Divemaster Posted May 25, 2005 Share Posted May 25, 2005 (edited) Hei... Står på farta til å kjøpe en båt rundt 600t. <{POST_SNAPBACK}> Se på denne OK ikke akkurat hva du tenker på kanskje, men kjempekjøp likevel... deler av en forhandlers konkursbo, og begynte på over millionen..... 2x Volvo diesel med garanti ... har vært til salgs i mer enn 12 Måneder da merket er ukjent i Storbritania (velkjent i Middelhavet)... du kan kanskje få et godt tilslag her på rundt 15 % mindre enn denne prisen ... som er stort sett verdien av maskinene... Edited May 25, 2005 by Divemaster (see edit history) Quote Mvh, Alf ........Hekksjø ? .........Hvor ? "The only time you have too much fuel is when you're on fire." Link to post
olpi Posted May 25, 2005 Share Posted May 25, 2005 (edited) 9000 Nordic og 27 Nordic er lik. Ok båter, men ikke noe topp kvalitet. Bra plass og fin å bevege seg på, og i. Lite skapplass med untak av i byssa. Bra sjøegenskaper, men ganske "våt" i litt sjø. Driver lett av i vind/lav fart. Stor fordel med thruster både for bruk fremover og akterover. Fordel med 200 Hk eller mer, men ikke noe "must". God annenhåndsverdi hvis godt vedlikeholdt og VP eller Yanmar motor. Nidelv 28. Har ikke eid en, men har etter min mening et mer gammeldags utseende. Har inntrykk av kvaliten er bedre enn f.eks Scand. Positive/negative egenskaper kan jo eiere som det en del av, komme med. Nimbus 3003. Har bare besiktiget og prøvekjørt en. Spesiell kjøl som pluttselig forsvinner før forventet. Bra sjøegenskaper og lettdrevet skrog. Følte at båten er mye trangere enn Nordic. Nordic også bedre å bevege seg på og i. Virker mer solid enn Nordic. Vannpåfylling i hekken rett over badeplattform er ikke det smarteste jeg har sett. Ikke lett å fylle når man har en dinghy akterut. Bra båt men prisene har vært for høye. Ser ut som de er på vei ned på denne båten. Det var mine subjektive meninger om disse båtene siden du spør. Edited May 25, 2005 by OLPI (see edit history) Quote Link to post
Suzuki Posted May 25, 2005 Share Posted May 25, 2005 Nimbus 3003; er ikke dette "motorbåtenes HR / NAJAD elns ? Ser ut som en Volvo 740 utvendig, men makan til gedigen båt da gitt... Skulle jeg konvertert, skulle det blitt til en NIMBUS. Nesten helt sikkert... Suzuki Quote No boat needed.. Link to post
olpi Posted May 25, 2005 Share Posted May 25, 2005 Nimbus 3003; er ikke dette "motorbåtenes HR / NAJAD elns ? Ser ut som en Volvo 740 utvendig, men makan til gedigen båt da gitt... Skulle jeg konvertert, skulle det blitt til en NIMBUS. Nesten helt sikkert... Suzuki <{POST_SNAPBACK}> Er nok ingen Najad/HR kvalitet: http://www.vibatagare.com/vib10_99/samm4_vib10_99.html Quote Link to post
kapptein Posted May 25, 2005 Share Posted May 25, 2005 Ønsker på ingen måte å ødelegge båt-kjøpe-glede-iveren, men har "lært" at båt kjøpes best om høsten. Bedre utvalg og lettere å prute. Junior'n kjøpte seg båt på vårparten for et par år siden (i yr forventning om lystig sommerseilas). Nå har han lenge prøvd å få den solgt - og har innsett at han ga visst litt for mye for skuta... Quote Mjøssamlingene Link to post
ter-av Posted May 26, 2005 Share Posted May 26, 2005 Ser etter Nidelv 28 (få av disse ter-ang <{POST_SNAPBACK}> Hei Dersom du vil vite mer om Nidelv 28 så gå inn på min hjemmeside: MorMajor - en Nidelv 28 Her finner du fakta, bilder og video av båten - og også en oversikt med priser over Nidelv 28-båter som er annonsert i mai. Lykke til mvh ter-av Quote Viksund St.Cruz 340. VHF: LJ6798 og MMSI: 257 979 470. Kikk gjerne innom bloggen vår MorMajor.com . Link to post
Recommended Posts