Jump to content

Tråden for Master 740


Fyrlykten

Recommended Posts

Vi har baugstige til båten vår. Den er omtrent av denne typen fra maritim.  På vår er det to festebeslag som er montert helt foran på dekket som vi henger stigen i og støttebenet settes mot baugen. 

 

Jeg anbefaler at man binder stigen fast når den er i bruk. Lett å få seg noen ufrivillige dykkeoppdrag om stigen f.eks. dunker mot fjellet eller noe. 

Link to post
Share on other sites

Hei,

 

Vi har nettopp kjøpt vår første båt. Men den har ikke ekkolodd, og det vil jeg gjerne ha. Jeg ser på P79 skrogmontert svinger (innvendig) og lurer på om noen kan si om den fungerer på en Master 740?

 

Det står følgende om den: "¹Glassfiberen kan ikke være tykkere enn 1.59 cm (5/8 tommer). Ikke anbefalt for skrog med luftkjerner."

 

På forhånd takk :)

Jeg hadde en Master 740 i 7 år. Der monterte jeg p79 på styrbord side av motoren. Den fungerte helt perfekt.

Link to post
Share on other sites

  • 1 måned senere...

Hei!

 

Har nylig kjøpt Master 740 1986-modell og er storfornøyd med båten.

Men det mangler én ting: Det sammenrullbare "taket" eller luka over nedgangen til lugaren. Nå er det helt åpent dit ned og enkelt for ubudne gjester å ta seg ned dit.

Har noen på forumet noen idé om hvordan jeg kan få tak i en slik? Kanskje jeg kan få en kalesjeprodusent til å lage en dersom jeg har beskrivelse, mål og bilder? Materialet er kanskje skai?

 

Takk for hjelpen!

Link to post
Share on other sites

  • 3 uker senere...

Hei!

 

Har nylig kjøpt Master 740 1986-modell og er storfornøyd med båten.

Men det mangler én ting: Det sammenrullbare "taket" eller luka over nedgangen til lugaren. Nå er det helt åpent dit ned og enkelt for ubudne gjester å ta seg ned dit.

Har noen på forumet noen idé om hvordan jeg kan få tak i en slik? Kanskje jeg kan få en kalesjeprodusent til å lage en dersom jeg har beskrivelse, mål og bilder? Materialet er kanskje skai?

 

Takk for hjelpen!

 

Hei og velkommen til baatplassen :thumbsup: og med Master 740. Jeg kan ta noen mål og bilder og legge de ut her hvis du ikke allerede har fått svar

Link to post
Share on other sites

Hei axjaco og takk for det. Jeg hadde belegg som deg men det så helt forferdelig ut så jeg skiftet til plastlaminat som de selger på Maritim.

 

Gulvet er nå tilpasset og skal frese hull til lukeløfterne og diverse beslag og håper at det blir bra :thumbsup:

 

Du får nå ha lykke til med det det du velger axjaco, blir nok bra skal du se

Link to post
Share on other sites

Takk for tipset Fyrlykten. Båten jeg kjøpte var rimelig shabby innvendig men med nyoverhalt motor. Rydding og vasking fikser en del, dørken tar jeg til vinteren. Må prioritere noen fine båtturer først med familien  :smiley:

 

https://baatplassen.no/bildearkiv/58/58586/81_820313178.jpg

https://baatplassen.no/bildearkiv/58/58586/81_1618452961.jpg

Link to post
Share on other sites

  • 3 måneder senere...

Hvis det er snakk om et nytt panel tror jeg du må ta kontakt med yanmardeler.no og høre med de.

 

Brukte paneler kan du finne hvis du tråler nettet :smiley: på finn, ebay eller lignende, eller kanskje noen her på forumet kan ha et på lur :wink:

 

Velkommen til baatplassen forresten, har du bilder av båten din er det bare å ligge de innpå her så vi får se vidunderet

Link to post
Share on other sites

  • 8 måneder senere...
  • 2 uker senere...
  • 7 måneder senere...

Hei.

Sliter med koøyen på toalettet. Det har gjort sitt siden 1984, og vil ikke holde seg stengt. Ser at det selges nye i syrefaste i samme dim, men vet ikke hvordan jeg får av det gamle.

 

Har selvsagt løsnet skruene på innsiden, men er redd for å skade noe om jeg røsker i det.

 

Hjelp? 

2CAFB1CA-9406-4963-848F-5727A40D42CA.jpeg

Link to post
Share on other sites

  • 1 måned senere...

Jeg lurer på det samme.

Årsaken til lekkasje er manglende/borttæret gummipakning i sporet det ventilen har størst omkrets.

Jeg har kontaktet produsenten som ikke har verken pakninger eller ventiler. 

Et annet tips er å bytte ut til helt nytt køye, men det koster litt og er en større jobb.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...