Frøken Fryd Startet 30.Mai.2005 Del på Facebook Startet 30.Mai.2005 Noen som kan anbefalle motorer til en 1996 Bayliner 3258? Sitér dette innlegget Link to post
kdt Svart 30.Mai.2005 Del på Facebook Svart 30.Mai.2005 www.kdtrading.no 220 hk burde duge Sitér dette innlegget Link to post
Trophy Svart 30.Mai.2005 Del på Facebook Svart 30.Mai.2005 Denne båten blir betegnet som litt tung i hekken med 2 bensinmotorer. Så velg 2 lette installasjoner eller bygg om til 1, men den har vel kort motorrom i lengderetningen og da blir det kanskje mye arbeid. Gratulerer med flott båt Sitér dette innlegget Maxum 4100 scb, Chenette III Link to post
Kjelli Svart 30.Mai.2005 Del på Facebook Svart 30.Mai.2005 Minimum 300 HK. Snakker av erfaring. Muligens VP D4 260HK. mvh Kjelli Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 30.Mai.2005 Del på Facebook Svart 30.Mai.2005 (redigert) Muligens VP D4 260HK.D4 260 er standard motor i Nidelv 300 Sport. Denne båten veier 3,5 tonn. Med denne motoren gjør båten over 30 knop. Aksellerasjonen vil jeg tro blir bra ettersom det er både kompressor og turbo. Jeg har D6 310 - ikke kompressor. Er veldig godt fornøyd med motoren. Aksellerasjonen er god og toppfarten er det vanskelig å klage på (39 knop). D6 motoren er 6 syl - og ganske tung. Redigert 30.Mai.2005 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
evenR4u Svart 30.Mai.2005 Del på Facebook Svart 30.Mai.2005 Skal du få plass til 300 hk i singelmontasje må du antakelig sette inn en V8. Cummins/Mercruiser har vel opp til 7,3 l/350 hk. Andre har 6,5 l opp til over 300 hk. De amerikanske dieselene er prisgunstige. Du har antakelig drevet med båten. Om dette er et Bravo med riktig utveksling (stått stor bensin V8 i båten fra tidligere) kan du f eks skaffe deg en Cummins/Mercruiser V8 og kanskje "koble rett på". evenR4u Sitér dette innlegget evenR4u • Som en virvelvind i 8 knop. Link to post
Skipper Worse Svart 30.Mai.2005 Del på Facebook Svart 30.Mai.2005 Du kan jo vurdere denne løsningen: marinedieselusa.com Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
Frøken Fryd Svart 30.Mai.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.Mai.2005 Heisann, takker for hurtige svar folkens. Jeg har snust litt på Steyr sine modeller, det aktuelle ville da vert 2 stykk 236 som har 212 hester hver. I forhold til de to V8 som står der nå vil nok vekten gå ned noen hundre kilo. 236 veier 305 kilo, vet ikke hva en V8 veier, men det er nok endel mer. Med 424 hester burde båten flytte seg raskt nok skulle jeg tro, marsjer på 23-24 knop?! Vil svært gjerne komme i kontakt med folk som har bygget om bensinere til diesel og 110Vac til 220Vac, båten har generator men denne går jo også på bensin. KE Sitér dette innlegget Link to post
Kjelli Svart 30.Mai.2005 Del på Facebook Svart 30.Mai.2005 Jeg har snust litt på Steyr sine modeller, det aktuelle ville da vert 2 stykk 236 som har 212 hester hver. I forhold til de to V8 som står der nå vil nok vekten gå ned noen hundre kilo. 236 veier 305 kilo, vet ikke hva en V8 veier, men det er nok endel mer. Med 424 hester burde båten flytte seg raskt nok skulle jeg tro, marsjer på 23-24 knop?! <{POST_SNAPBACK}> Ja det burde bli bra. 2958 er litt mindre båt, har 1x Steyr 256, Bravo II, marsjer 17-18 knop. mvh Kjelli Sitér dette innlegget Link to post
unknownuser Svart 30.Mai.2005 Del på Facebook Svart 30.Mai.2005 Tør jeg å spørre hvordan du har anskaffet denne 3258`en? mvh harBayliner Sitér dette innlegget Link to post
Frøken Fryd Svart 30.Mai.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.Mai.2005 Tror jeg skal vente 3-4 uker med å svare på det ;-) Sitér dette innlegget Link to post
unknownuser Svart 31.Mai.2005 Del på Facebook Svart 31.Mai.2005 Tror jeg skal vente 3-4 uker med å svare på det ;-) <{POST_SNAPBACK}> = du har ikke fått båten enda..? håper ikke du du blir like surprised som meg...(...og flere andre) når båten kommer... (...og håper IALLEFALL at CE-merkingen er på stell for deg !) mvh harBayliner Sitér dette innlegget Link to post
Frøken Fryd Svart 31.Mai.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 31.Mai.2005 Har lest deres historier ja, før jeg bestilte den og. Vi får se :-) Sitér dette innlegget Link to post
Kjelli Svart 31.Mai.2005 Del på Facebook Svart 31.Mai.2005 Du kan jo vurdere denne løsningen: marinedieselusa.com <{POST_SNAPBACK}> Blir vel som denne: Marinediesel Sverige Denne fristet meg, men tok ikke sjans. Det største problemet med disse båtene, er lengde på motorene. Du får plass til ca 1050mm lengde, så der er ikke mange seksere der er plass til. Problemet med å bruke drev som følger med, er at de ikke tåler dreiemomentet fra diesel. mvh Kjelli Sitér dette innlegget Link to post
Gudrun Svart 31.Mai.2005 Del på Facebook Svart 31.Mai.2005 Hmmmmmm, hvis du har sansen for Steyr er det ikke sikkert du trenger de 6 syl. motorene. Det finnes en 4 syl som heter 170 eller noe i den dur på ca. 160hk som du bør vurdere, ja 2x160hk. Har sett Baylinere på nettet i omtrent samme størrelse(?) som den du spør om med sågar 2x144 Steyr. Dette er små lette motorer. Hadde undersøkt med www.univa.no før jeg hadde gjort noe som helst. Jonn Rosland hos de er en edruelig kar med en liten mannsalder bak seg i motorbransjen. Han vet/regner seg frem til hva som egner seg i din båt. Ikke for det, de andre som svarer har og god peiling hvis Jonn ikke er på kontoret. Ha alle de tekniske dataene på båten foran deg når du ringer. Koster deg ikke mer enn en 8-10 tellerskritt...... Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 31.Mai.2005 Del på Facebook Svart 31.Mai.2005 ...om med sågar 2x144 Steyr. Dette er små lette motorer. Av en eller annen grunn er jeg litt skeptisk til å ha ulikt merke på drev og motor. Har hørt om enkelte drevhavarier på Yanmar/Mercruiser og Steyr/Mercruiser. Om du vurderer to små motorer vil jeg anbefale deg å ta en kikk på D3 fra VP. Det er en liten og lett motor. Finnes i to utgaver 130 hl og 160 hk. D3 160 finnes også med singelprop og duoprop. Sitér dette innlegget Link to post
Kjelli Svart 31.Mai.2005 Del på Facebook Svart 31.Mai.2005 Av en eller annen grunn er jeg litt skeptisk til å ha ulikt merke på drev og motor. Har hørt om enkelte drevhavarier på Yanmar/Mercruiser og Steyr/Mercruiser. <{POST_SNAPBACK}> Drevhavari er vel stort sett på Bravo III og større båter. Drevene klarer rett og slett i momentene til dieselmotorene. Kjelli Sitér dette innlegget Link to post
Frøken Fryd Svart 31.Mai.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 31.Mai.2005 Er ikke 2 x 160 hk på en slik båt i minste laget? Sitér dette innlegget Link to post
Birchwood 320 Svart 31.Mai.2005 Del på Facebook Svart 31.Mai.2005 Blir vel som denne: Marinediesel Sverige Denne fristet meg, men tok ikke sjans. Det største problemet med disse båtene, er lengde på motorene. Du får plass til ca 1050mm lengde, så der er ikke mange seksere der er plass til. Problemet med å bruke drev som følger med, er at de ikke tåler dreiemomentet fra diesel. mvh Kjelli <{POST_SNAPBACK}> Fekk pris hos leverandøren i NOrge.. 330 hk 185000,- ferdig levert.. Nå er vel prisen steget noe.. Denne kan og bli levert med drev.. Husk motorene er kompressor drevet og ikke turbo.. Veier 425 kg. Fåes opp til 400 hk . Sitér dette innlegget Fjord 27 AC TMD40 Birchwood 33 Classic 2 X 150 hk Ford Mercraft 19.5 knopWellcraft Excel 26SE V8 Starpowr 7,3 IDI 270Hp(270hk) 37 knop.Firmanavn: Motordeler.com Link to post
Gudrun Svart 31.Mai.2005 Del på Facebook Svart 31.Mai.2005 Om 2x160 hk er for lite? Vet, ikke, men hvis du kikker her: http://www.ayn.no/Flybridge/1991%20Bayline..._exterior_1.jpg Vil du se en litt mindre, Bayliner 3058 med 2x144, som er vel på rundt 2x135hk. Det er derfor jeg ville ha kontaktet ekspertise på dette og ikke satt sammen noe du i ettertid kanskje angrer på. Nå står det vel motor(er) i båten og da er det vel kanskje greit å kunne bruke drevene som står der uten for masse ombygging etc. ? Men, villle uansett valgt en motortype som det selges litt av i landet pluss at importøren har drevet i en god del år og servicen er god. Du skal helt sikkert ha deler med tid og stunder og da er det greit å ha noen i nærheten å handle med som hjelper deg når du står der.... Sitér dette innlegget Link to post
Kjelli Svart 31.Mai.2005 Del på Facebook Svart 31.Mai.2005 Er ikke 2 x 160 hk på en slik båt i minste laget? <{POST_SNAPBACK}> Burde vel holde. Alt etter forventet fart. Totalt blir det 320 hk. Kjelli Sitér dette innlegget Link to post
Gudrun Svart 31.Mai.2005 Del på Facebook Svart 31.Mai.2005 Beklager at ikke det var mer som kom frem på linken jeg la ut. Se om ikke denne hjelper: http://www.ayn.no/index.php3?innhold=Flybr...nfile=Flybridge Der skal du finne 3058 og klikke på den, så får du opp flere bilder. Sorry, håper det fungerer bedre nå Sitér dette innlegget Link to post
Mr. Import Svart 31.Mai.2005 Del på Facebook Svart 31.Mai.2005 hei, solgte akkurat en 2001 samme båt med 2 volvo D3 duo prop. kan ordne motorer til deg og , hvis båten ikke er shipped ennå så kan vi sende med motorer. ring meg på 72600443 eller e mail meg . en slik båt må ha 2 motorer , minimum 150 hk og oppover , det beste har vært Volvo D4 210 eller 260 eller steyr 174 og opp . ordner alle disse billig Sitér dette innlegget Link to post
Frøken Fryd Svart 31.Mai.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 31.Mai.2005 Grunnen til at jeg finner Steyr interesant er at den skal passe rett nedi, hvor stor den må være er derimot noe jeg ikke tør si. Mistenker 2x160hk som noe lavt, men så er ikke jeg noen ekspert heller da. Det nevnes en 4 sylinder her med 170 hk, kan kansje vurderes men jeg mener å huske at den ikke var noe billigere enn sekseren på 212hk... Sitér dette innlegget Link to post
Mr. Import Svart 31.Mai.2005 Del på Facebook Svart 31.Mai.2005 sender du med drevene båten ? mener den skal ha bravo 2 drives , kan odne Steyr alle modeller. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.