Jump to content

Bayliner 3258 1996 motorvalg


Frøken Fryd

Recommended Posts

  • 1 måned senere...

En liten fartsdump i Amsterdam angående hvem henter/bringer osv. mellom terminalene. Men en kan vel ikke forvente at alt går på skinner heller når 4 tonn skal skifte kontinent :lol:

 

Men nå er båten endelig ankommet Bergen havn.

Har også skrevet søknad om privat lagring frem til CE-godkjenning er utført, i mellom tiden må banken stille sikkerhet for momsen, litt uventet da jeg gikk ut ifra at momsen ble betalt med en gang.

Så er det siste etappen frem til min egen hule hvor den skal shinest opp til neste sesong.

 

*er så missunnelig der jeg sykler rundt på Zachen og ser på dere som har fått båt på vannet :-P*

Link to post
Share on other sites

Er den ankommet Bergen, er du ikke langt fra du kan sette igang.....

Får vel gratulere deg med ny båt, selv om noen papirflyttere skal sette bumerket sitt på noe papyrus før du offisielt kan overta skuten, men likevel :flag:

 

Akkurat i dag kan du selvfølgelig misunne båtfolket i finværet på havnen, men husk på at om ikke så lengre ligger du der og. :wink:

 

Håper du blir fornøyd!

Hva endte du opp med av motorer?

Link to post
Share on other sites

En liten fartsdump i Amsterdam angående hvem henter/bringer osv. mellom terminalene.

...

Har også skrevet søknad om privat lagring frem til CE-godkjenning er utført, i mellom tiden må banken stille sikkerhet for momsen, litt uventet da jeg gikk ut ifra at momsen ble betalt med en gang.

<{POST_SNAPBACK}>

Den fartsdumpen i Amst. hørtes kjent ut... i mitt tilfelle varte den i 3 uker. :headbang:

 

Har min båt i privat toll-lager ENDA... :cryin: Min båt ankom Bergen 10.02.2004...

Momsen min ble betalt ved ankomst.

Men nå er ombyggingen til CE-merkingen ferdig, papirene sendt og jeg venter bare på som nevnt nedenfor:

...selv om noen papirflyttere skal sette bumerket sitt på noe papyrus før du offisielt kan overta skuten, men likevel...

<{POST_SNAPBACK}>

mvh

harBayliner

Link to post
Share on other sites

Den fartsdumpen i Amst. hørtes kjent ut... i mitt tilfelle varte den i 3 uker. :headbang:

Den er ikke så ille om en trekker i snorene selv, men det må gjøres, hvis ikke blir båten bare liggende. Det smarteste er å ringe rederiet ankomstdato og spørre om status, ringe så hver dag :-)

 

Har min båt i privat toll-lager ENDA... :cryin: Min båt ankom Bergen 10.02.2004...

Momsen min ble betalt ved ankomst.

Men nå er ombyggingen til CE-merkingen ferdig, papirene sendt og jeg venter bare på som nevnt nedenfor:

mvh

harBayliner

<{POST_SNAPBACK}>

Det var da voldsomt, regner med at jeg skal klare dette ila. høsten.

 

Her er ett bilde av en annen båt som lå rett ved siden av min i dag

 

Bilde

 

Kansje jeg skal kalle min Queen Mary 3? :lol:

 

Nei det blir nok Frøken Fryd eller noe.

 

Men nå er det :drink: på Egon folkens :-P

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Da var endelig båten kommet på plass, den forlot idag Nøstet for godt.

 

Bilde

 

Nå er båten tømt for løse deler (til flybridgen) og puter tatt ut.

 

Jeg kan ikke skjønne hva den forrige eieren har brukt den til, eller rettere sagt ikke brukt den til :lol:

 

Det første jeg skal ta fatt i nå fremover er montering av flybridgen, den ble tatt av fordi den var for høy for Atlanterhavsfergen.

Link to post
Share on other sites

Heisann, takker for hurtige svar folkens.

 

Jeg har snust litt på Steyr sine modeller, det aktuelle ville da vert 2 stykk 236 som har 212 hester hver.

I forhold til de to V8 som står der nå vil nok vekten gå ned noen hundre kilo. 236 veier 305 kilo, vet ikke hva en V8 veier, men det er nok endel mer.

Med 424 hester burde båten flytte seg raskt nok skulle jeg tro, marsjer på 23-24 knop?!

 

Vil svært gjerne komme i kontakt med folk som har bygget om bensinere til diesel og 110Vac til 220Vac, båten har generator men denne går jo også på bensin.

 

KE

<{POST_SNAPBACK}>

Hei! Min gamle far har samme båt som du med 2 stk Steyr 236. Han er meget fornøyd, båten "sitter" mer stødig i sjøen med dobbelmontasje etter hans erfaring. Dessuten så er det jo en ekstra sikkerhet ved lengre turer med 2 motorer. :sailing:
Link to post
Share on other sites

Svenske priser fra Drevia:

slett ikke lite penger .

 

D6 350 er en kjempemotor. Jeg har D6 310 og er kjempefornøyd. Har i dag vært ute i en Nimbus med D6 350 motor - og det var en fin opplevelse. D6 har elekronisk gass håndtak og hydraulisk styring som standard. Jeg var også ute og kjørte en Nimbus 35 Nova med 2xD4 260. Slett ikke værst det heller

Brukte litt tid på å finne pris i Norge

469.270 kroner

 

Mer info her

Og her produktark fra VP

 

Drevias pris i NOK=467.500*0,85=397.000 kroner. Momsen er jo den samme i Norge og Sverige. Så da må du legge til hk avgift som er 132kr/hk+mva)=55.605. Totalprisen i Sverige blir da ca 453.000 kroner

Redigert av Bitteliten (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Bestemt deg for motor(er)? Monterte en D6-350 i en Bayliner 2858. Litt over 37knop på GPS, med full dieseltank. Gikk fint på lengda i maskinrommet, ingen problem. Hadde fra før stått en v8 mercruiser bensin på ca 350hk.

<{POST_SNAPBACK}>

Svenske priser fra Drevia:

slett ikke lite penger .

 

D6 350 er en kjempemotor.

 

Totalprisen i Sverige blir da ca 453.000 kroner

<{POST_SNAPBACK}>

Huske på at jeg skal ha dobbelinstallasjon, to stykk D6 er jo svindyrt!! :nono:

Link to post
Share on other sites

Huske på at jeg skal ha dobbelinstallasjon, to stykk D6 er jo svindyrt!!  :nono:

<{POST_SNAPBACK}>

Men 2 xD6 350 i en båt som er mindre enn 35 fot - det blir nok :diving: pga vekten. D6 veier over 700 kg

 

D6 350 har i mange tilfeller erstattet dobbelinstallasjoner

 

Windy 32 som tidligere gikk med 2xKAD 32 og 2xKAD 44 går nå 1xD6 350. Med D6 går båten bedre enn med 2xKAD 32 - og litt dårligere enn 2xKAD 44. Båten gjør ca 35 knop med D6

 

Marex 330. Den ble tidligere levert med 2xKAD 32. Gjorde da ca 32 knop. Med 1xD6 350 gjør den ca 34 knop.

 

Nimbus 300Nova R ble tidligere levert med 2xKAD 300. Gjorde da ca 44 knop på maks. Med 1xD6 350 gjør den 39 knop.

 

Alle båtene har svært god aksellerasjon med D6 350.

 

Et annet eksempel:

Windy har byttet ut 2xKAD 300 med 2xD4 260 på sin 37 Grand Mistral. Båten aksellerer fra 0-20 knop på minst like god tid (tidene i Windys testrapprt er ikke helt sammenlignebare - for testen med KAD 300 er med tom båt og D4 er med full båt - begge gjør 0-20 knop på ca 7 sek). Toppfart med KAD 300 er 41 knop med D4 er den rett under 40 knop.

 

2xD6 350 brukes på f.eks. Windy 40 Bora, Cranchi 41 o.l.

 

Om du må ha dobbelinstallasjon kan du se på 2xD3 190 hk. D3 har 160 hk i år - kommer straks med 190 hk. Lite og lett motor med masse dreimoment.

Bilde

160 hk med dp drev koster ca 220.000 kroner pr stk. Med single prop drev mener jeg å huske at prisen er ca 10.000 kroner lavere.

Redigert av Bitteliten (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...