Jump to content

Bayliner 3258 1996 motorvalg


Frøken Fryd

Recommended Posts

  • 2 måneder senere...
  • 2 måneder senere...
Svart (redigert)

Solen steiker om dagen og jeg holder stadig på med båten, men så kom det nå to pakker her forleden også da, kansje jeg får den klar til månedskiftet :rolleyes:

 

Bilde

 

Har lagt opp det meste av instrumenteringen nå, benytter de orginale instrumentene med nytt ledningsett. Jeg må flytte motorfestene cirka 20 cm lengre frem før motorene kan gå inn. Videre skal drevene får seg en overhaling og skulle jeg vert en tur over dammen etter propeller.

 

Jeg mangler derimot boltene som skal feste motor til drev, noen som har slikt liggende? Bravo II

Redigert av Bayliner 3258 1996 (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Det har gått i ett siden starten av påsken kan jeg røpe...

Etter en kamp med drevene i dag har jeg fått av de foskjellige delene (joda de har sikkert ett navn), brukte lang tid på det første mens nummer to gikk knirkefritt. Skal skrape litt på de og spraye på ny primer og litt bunnstoff for drev på toppen. Anoder og belger blir også skiftet.

Jeg klarte derimot å knakke den ene av to bolter der hvor kjølvannet kommer inn, men tok ikke hintet så jeg fortsatte med drev nummer to og knakk den samme der også :sleep:

Så nå for jeg få tak i noe fantasi-tool til å få ut restene av de boltene...

Link to post
Share on other sites

uten å helle malurt i begret og har ikke lest alle foregående poster men marineservice sine v8 hummer 6,5 liter sklir rett der inn der bensin v8eren satt uten annet enn mulig propellbytte.

er tilpasset mercruiserenes opplegg på el, fuel, eksos, motorfester osv. plug inn - kjør.

 

en bayliner 2655 ccruiser 29 knop med 1x170 hk marinesercice v8 uten kompressor.

 

bare til orientering for andre som vurderer US boat/bytte fra v8 bensin til diesel.

Redigert av The Scrutinizer (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Noen som vet om pakningen mellem drev og riser (tror jeg det heter, den med vann og eksos) skal smøres inn med noe sealer-styr? Må vel tåle varme også vil jeg tro...

 

Drevene har fått seg en dusj og litt grunning og er klar for bunnsmørning for drev. Motorfetsene er flyttet 75mm lengre fremover med samme høyde, festet mellom motorene var derimot ikke langt nok så jeg må få sveist på ett 50mm stykke i forkant.

Link to post
Share on other sites

  • 2 år senere...

Noen som kan hjelpe meg med propellberegning på skuten? Er ikke fornøyd med farten...

 

Båt: Bayliner 3258 1996 model v-bunn

Lengde: 10,72m totalt, rundt 9m vannlinje

Bredde: 3,36m ved fenderlist, rundt 3m ved vannlinje

Vekt: 5000kg uten last, 6000kg med fulle tanker (cirka)

Motor: 2xSteyr236 (2x212 på propell), maks turtall 4300rpm

Drev: Mercruiser BravoII 2:1

Link to post
Share on other sites

Ikke fornøyd med farten? :headbang:

 

Trenger litt meir info

Hvor mange knop greier du nå?

Klare du ikke å oppnå maks turtall?

Hva er maks turtall du greier nå?

Og hvor store er propellene dine?

Halco 29 1992 - 2007

Bayliner 2855 2007 - ?

CB 66 Racer + div. hver onsdag

 

Den største hindringa til visdom er ikkje ignoranse - det er illusjonen av å være vis.

Link to post
Share on other sites

Ja jeg har sett denne tråden og det var nok den som ga meg ett spark bak også. Jeg venter på en diagnosekabel til Steyren for å dobbelsjekke turtallet, winrace snakker om å gå ned til 17p.

Hva er fordelen med disse Power Tech propellene?

 

Jeg kopierte en annen båt sine propeller, samme model og motorer...

Redigert av Frøken Fryd (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...