Herman Svart 30.Desember.2005 Del på Facebook Svart 30.Desember.2005 I morgen må alle forresten huske å stille klokken tilbake... ett sekund! Sitér dette innlegget All I ask is a tall ship and a star to steer her by Link to post
Frøken Fryd Svart 30.Desember.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.Desember.2005 ... ett sekund!Holder det Sitér dette innlegget Link to post
Frøken Fryd Svart 7.Mars.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.Mars.2006 2 x Steyr 236 bestillt Sitér dette innlegget Link to post
Goddis77 Svart 7.Mars.2006 Del på Facebook Svart 7.Mars.2006 Hva ble den nette summen da? Og hvor bestillte du dem? Om jeg tør spørre..... Sitér dette innlegget Link to post
Frøken Fryd Svart 7.Mars.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.Mars.2006 Levert av Knappen Sjø, litt dyrere enn prisene fra i fjor grunnet økt hk avgift. Når været tillater det får jeg hive meg løs i motorrommet og gjøre klart! Sitér dette innlegget Link to post
Gudrun Svart 7.Mars.2006 Del på Facebook Svart 7.Mars.2006 Var de rimeligere enn Båthuset i Bergen? Sitér dette innlegget Link to post
Frøken Fryd Svart 7.Mars.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.Mars.2006 Var de rimeligere enn Båthuset i Bergen?Godt spørsmål, det kom bedre ut enn de jeg har vert i kontakt med iallefall. Sitér dette innlegget Link to post
Trophy Svart 7.Mars.2006 Del på Facebook Svart 7.Mars.2006 Sitér dette innlegget Maxum 4100 scb, Chenette III Link to post
Frøken Fryd Svart 9.Mai.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.Mai.2006 (redigert) Solen steiker om dagen og jeg holder stadig på med båten, men så kom det nå to pakker her forleden også da, kansje jeg får den klar til månedskiftet Har lagt opp det meste av instrumenteringen nå, benytter de orginale instrumentene med nytt ledningsett. Jeg må flytte motorfestene cirka 20 cm lengre frem før motorene kan gå inn. Videre skal drevene får seg en overhaling og skulle jeg vert en tur over dammen etter propeller. Jeg mangler derimot boltene som skal feste motor til drev, noen som har slikt liggende? Bravo II Redigert 9.Mai.2006 av Bayliner 3258 1996 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Kjelli Svart 10.Mai.2006 Del på Facebook Svart 10.Mai.2006 Ja det må du klare :nono: Ikkeno unnasluntring nå Lykke til videre. mvh en tidligere Bayliner og Steyr-eier Sitér dette innlegget Link to post
Frøken Fryd Svart 10.Mai.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.Mai.2006 Det har gått i ett siden starten av påsken kan jeg røpe... Etter en kamp med drevene i dag har jeg fått av de foskjellige delene (joda de har sikkert ett navn), brukte lang tid på det første mens nummer to gikk knirkefritt. Skal skrape litt på de og spraye på ny primer og litt bunnstoff for drev på toppen. Anoder og belger blir også skiftet. Jeg klarte derimot å knakke den ene av to bolter der hvor kjølvannet kommer inn, men tok ikke hintet så jeg fortsatte med drev nummer to og knakk den samme der også Så nå for jeg få tak i noe fantasi-tool til å få ut restene av de boltene... Sitér dette innlegget Link to post
slettet Svart 10.Mai.2006 Del på Facebook Svart 10.Mai.2006 (redigert) uten å helle malurt i begret og har ikke lest alle foregående poster men marineservice sine v8 hummer 6,5 liter sklir rett der inn der bensin v8eren satt uten annet enn mulig propellbytte. er tilpasset mercruiserenes opplegg på el, fuel, eksos, motorfester osv. plug inn - kjør. en bayliner 2655 ccruiser 29 knop med 1x170 hk marinesercice v8 uten kompressor. bare til orientering for andre som vurderer US boat/bytte fra v8 bensin til diesel. Redigert 10.Mai.2006 av The Scrutinizer (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Frøken Fryd Svart 12.Mai.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.Mai.2006 Noen som vet om pakningen mellem drev og riser (tror jeg det heter, den med vann og eksos) skal smøres inn med noe sealer-styr? Må vel tåle varme også vil jeg tro... Drevene har fått seg en dusj og litt grunning og er klar for bunnsmørning for drev. Motorfetsene er flyttet 75mm lengre fremover med samme høyde, festet mellom motorene var derimot ikke langt nok så jeg må få sveist på ett 50mm stykke i forkant. Sitér dette innlegget Link to post
Frøken Fryd Svart 10.Juni.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.Juni.2008 Noen som kan hjelpe meg med propellberegning på skuten? Er ikke fornøyd med farten... Båt: Bayliner 3258 1996 model v-bunn Lengde: 10,72m totalt, rundt 9m vannlinje Bredde: 3,36m ved fenderlist, rundt 3m ved vannlinje Vekt: 5000kg uten last, 6000kg med fulle tanker (cirka) Motor: 2xSteyr236 (2x212 på propell), maks turtall 4300rpm Drev: Mercruiser BravoII 2:1 Sitér dette innlegget Link to post
TB2855 Svart 11.Juni.2008 Del på Facebook Svart 11.Juni.2008 Ikke fornøyd med farten? Trenger litt meir info Hvor mange knop greier du nå? Klare du ikke å oppnå maks turtall? Hva er maks turtall du greier nå? Og hvor store er propellene dine? Sitér dette innlegget Halco 29 1992 - 2007 Bayliner 2855 2007 - ? CB 66 Racer + div. hver onsdag Den største hindringa til visdom er ikkje ignoranse - det er illusjonen av å være vis. Link to post
Frøken Fryd Svart 11.Juni.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.Juni.2008 Oppnår 27 knop på 3900, maks turtall er 4300 Treg i plan, stålpropeller 18 1/4" 19p treblader på nå Sitér dette innlegget Link to post
SF Svart 11.Juni.2008 Del på Facebook Svart 11.Juni.2008 Hei, Nå husker jeg ikke hvem som beregnet propeller for deg men hva med å se litt mer på disse? Har du sett denne tråden? https://baatplassen.no/i/index.php?showtopi...mp;#entry568490 Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
Frøken Fryd Svart 11.Juni.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.Juni.2008 (redigert) Ja jeg har sett denne tråden og det var nok den som ga meg ett spark bak også. Jeg venter på en diagnosekabel til Steyren for å dobbelsjekke turtallet, winrace snakker om å gå ned til 17p. Hva er fordelen med disse Power Tech propellene? Jeg kopierte en annen båt sine propeller, samme model og motorer... Redigert 11.Juni.2008 av Frøken Fryd (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Frøken Fryd Svart 11.Juni.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.Juni.2008 Får starte en ny tråd jeg istedet... Sitér dette innlegget Link to post
baatsman Svart 11.Juni.2008 Del på Facebook Svart 11.Juni.2008 IM til Sydvesten, så stiller du racing klassen neste år. Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
Frøken Fryd Svart 11.Juni.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.Juni.2008 Skal høre med han, fortsetter propelldiskusjonen i denne tråden... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.