Tor Øyvind Svart 10.Mai.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Mai.2021 Etter mange timer med googling og YouTube har jeg fått av det meste av "support systemene" til motorene. Rusten kom tydelig frem da jeg skrudde av eksosmanifoilen Dieseldysene har jeg også fått dratt ut. Jeg vet ikke hvordan disse skal se ut, men jeg har sendt dem til Maritim Diesel i Bergen for overhaling Senterbolten som holder det store reimhjulet forran på motorene satt relativt godt fast, så her måtte jeg lage til noe som kunne holde godt igjen. Jeg endte opp med å bruke noe avkapp fra en kryssfinerplate Etter litt stålbørsting fikk jeg av det meste av rusten på den ene siden av motoren. For at det ikke skal begynne å ruste igjen med en gang, la jeg på et strøk med Owatrol C.I.P. Link to post
Xomax Svart 18.Juni.2021 Link til dette innlegget Svart 18.Juni.2021 Takk for en flott “tur“. Mye fine løsninger og handarbeid. Jeg har akkurat kjøpt en AliCraft31 og gleder meg til å hente den. Jeg håper dog at den er i vesentlig bedre stand enn din var. Lykke til videre med prosjektet ? Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn