Rinker280EC Svart 5.Mai.2016 Del på Facebook Svart 5.Mai.2016 Hei. Som 2 timer gammel båteier og planlegger å kjøre mitt nye fartøy fra Moss til Stavanger neste uke, så tror jeg faktisk ikke jeg tør å begi meg ut på en slik tur... Det er tydeligvis fare for mer bølger enn jeg så for meg :) Og når det snakkes om avstander fra land på 4 N.M kjenner jeg svetten allerede nå.. Noen som vil ha oppdraget med å tasse en 31 foter rundt kysten neste helg? :) Fantastiske bilder og tråd :) Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 5.Mai.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.Mai.2016 Tusen takk for hyggelige ord. Har sendt deg en Intern melding. Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Zitt Svart 5.Mai.2016 Del på Facebook Svart 5.Mai.2016 Da setter jeg like godt i gang og bestiller druekjerneolje til å smøre skinnet på bongotrommene med. Jeg har vært litt skeptisk til daddeloljen jeg har brukt i det siste. Nå har jeg funnet en ny produsent av druekjerneolje i Weinertdistriktet i Argentina, som kan vise til en framifrå kvalitet. Som du skjønner, Quattrojan, kun det beste er godt nok hvis Bjørn skal på tur! Sitér dette innlegget Link to post
kjeros Svart 5.Mai.2016 Del på Facebook Svart 5.Mai.2016 Da blir det jeg som tar Nimbusen videre opp til Holmestrand fra Arendal Regner med å komme av sted i morgen formiddag M- Ais på selfølgelig ikke noen racer på dette med bilder fra mobilehet men skal se om jeg får til noe underveis Ruten er lagt :-) Da kan det hende vi sees. Jeg ligger ytterst på samme pir som Philonica. Kom gjerne innom på en kaffe hvis du ser folk i båten. Sitér dette innlegget mvh kjeros-Medlem av KNBF, Oslofjordens Friluftsråd, SXK og Totalmedlem RS Link to post
LALUNA II Svart 6.Mai.2016 Del på Facebook Svart 6.Mai.2016 (redigert) Da gikk vi fra Arendal mot Holmestrand kl. 08.10 Redigert 6.Mai.2016 av LALUNA II (see edit history) Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Zitt Svart 6.Mai.2016 Del på Facebook Svart 6.Mai.2016 Ser ut som det kan bli en drømmetur! God tur videre! Sitér dette innlegget Link to post
LALUNA II Svart 6.Mai.2016 Del på Facebook Svart 6.Mai.2016 Takk for det. Ser jo ut som trommene virket bra. Flatt hav her :-) Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
LALUNA II Svart 6.Mai.2016 Del på Facebook Svart 6.Mai.2016 Ut mot havet ut fra Tromøysundet Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 6.Mai.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.Mai.2016 God tur karer. Blir flott på sjøen i dag Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
LALUNA II Svart 6.Mai.2016 Del på Facebook Svart 6.Mai.2016 (redigert) Takk for det Bjørn. Mye sjø her,ca en halv meter med gammel sjø,laber bris:-) Redigert 6.Mai.2016 av LALUNA II (see edit history) Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
sap_2000 Svart 6.Mai.2016 Del på Facebook Svart 6.Mai.2016 Har trua på at den nye bongoolja til Zitt vil redusere tiden det går mellom tromming og flatt hav :-) effekten har det jo sjelden vært noe å utsette på, men det har hendt den har kommet en aning for sent, hehe. God tur oppover Laluna :-) Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
LALUNA II Svart 6.Mai.2016 Del på Facebook Svart 6.Mai.2016 (redigert) Redigert 6.Mai.2016 av LALUNA II (see edit history) Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Bay_liner Svart 6.Mai.2016 Del på Facebook Svart 6.Mai.2016 (redigert) Da blir det jeg som tar Nimbusen videre opp til Holmestrand fra Arendal Regner med å komme av sted i morgen formiddag M- Ais på selfølgelig ikke noen racer på dette med bilder fra mobilehet men skal se om jeg får til noe underveis Ruten er lagt :-) Ser ut til å bli en fin tur. Tenkte bare vise hvor elegant autorutefunksjonen i Navionics er hvis en sammenligner med den manuelt plottede ruten over. Autofuksjonen kan være spesielt nyttig i ukjent farvann men en må jo følge med likevel. Sammenlign ruten mellom ca Ferder og Holmestrand, Autoruten går via Bolærene og på innsiden av Bastøy en betydelig besparelse. Redigert 6.Mai.2016 av Bay_liner (see edit history) Sitér dette innlegget Bayliner RuleZ .. det er bare (nesten) ingen som tør å si det..... Link to post
LALUNA II Svart 6.Mai.2016 Del på Facebook Svart 6.Mai.2016 (redigert) Posisjon . siden. Tar en pitstop i Risør for å bunkre litt fuel med. m.m Redigert 6.Mai.2016 av LALUNA II (see edit history) Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Philonica III Svart 6.Mai.2016 Del på Facebook Svart 6.Mai.2016 Hei og god tur videre oppover i solskinnet. Når regner du ca.med å være fremme, + - 1 time eller to. Ring meg når du passerer Tønsberg -har ikke anledning til og følge med på mt utover dagen. Humper og går fortsatt med krykker men gleder meg som et barn.. R Isaksen Sitér dette innlegget Link to post
LALUNA II Svart 6.Mai.2016 Del på Facebook Svart 6.Mai.2016 Kanskje ankomst før klokken. 17 Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
LALUNA II Svart 6.Mai.2016 Del på Facebook Svart 6.Mai.2016 (redigert) Redigert 6.Mai.2016 av LALUNA II (see edit history) Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
LALUNA II Svart 6.Mai.2016 Del på Facebook Svart 6.Mai.2016 I havn Risør Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
LALUNA II Svart 6.Mai.2016 Del på Facebook Svart 6.Mai.2016 (redigert) Da var vi på tur igjen. Grønnholmskjær rett i baugen Redigert 6.Mai.2016 av LALUNA II (see edit history) Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
LALUNA II Svart 6.Mai.2016 Del på Facebook Svart 6.Mai.2016 (redigert) Flott på flybridgen Redigert 6.Mai.2016 av LALUNA II (see edit history) Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
LALUNA II Svart 6.Mai.2016 Del på Facebook Svart 6.Mai.2016 Ikke alene på havet Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
LALUNA II Svart 6.Mai.2016 Del på Facebook Svart 6.Mai.2016 Passerer Svenner fyr Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
LALUNA II Svart 6.Mai.2016 Del på Facebook Svart 6.Mai.2016 (redigert) . Redigert 6.Mai.2016 av LALUNA II (see edit history) Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
LALUNA II Svart 6.Mai.2016 Del på Facebook Svart 6.Mai.2016 Færder fyr Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
LALUNA II Svart 6.Mai.2016 Del på Facebook Svart 6.Mai.2016 Østre Bolærne Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.