Jump to content

Henteturer fra Bergen/Jørpeland til Arendal


Bjørn Løvjomås

Recommended Posts

Vi har besøk av Tore på siden av dem. Han har ringt bort..

 

Se det. Ikke noe problem med problemer i Egersund :lol:

 

Håper det ordner seg kjapt og greit for dere

b89c4711-b1e3-4407-804c-73cb716c3bf6.png

 

Medlem av

Princess Yachtklubb Vestlandet, Kongelig Norsk Båtforbund, Redningsselskapet

Link to post
Share on other sites

Ser White Lady på vei sydover fra Egersund, men Laluna2 har ikke skrudd på senderen.

Da regner jeg med du har fått lufta, har nok filtre og vet hvordan det gjøres ved eventuelt senere anledning Bjørn.

 

God tur videre  :thumbsup:

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Link to post
Share on other sites

Nå er dieselfilt er tett igjen. Å jeg har brukt reservefilter. Så får prøve å skaffe er par til. Er nok en del grums på tanken på Baltic. Så må kanskje tenke på å gå i rolig farvann i morgen.

Endelig ble det Bobåt

Link to post
Share on other sites

Tror det er separ filter på denne. Får se om vi får til noen nye. Den er også fæl til å lekke i hylsa. Tror det skyldes vanlig fett. Ikke sjøbestandig. Så der går mye fett for å holde den tett.

Endelig ble det Bobåt

Link to post
Share on other sites

Det var kjedelig. Men enda godt dere er to i følge tilfelle rottefelle.

 

Vet ikke hva som finnes i Farsund, men i Mandal bør det være muligheter. Laluna er vel på hjemmebane i området dere er nå? Hadde jo vært fabelaktig om en "Liberty" kom innom med noen friske separ-innsatser ;-)

Er innsatsene firkantet og et par cm høye? Tror de er rimelig greie å skylle i et kar med diesel som nødløsning om dere ikke får tak i erstatninger....

 

Støtter planen om å gå i beskyttet farvann i morgen. Ta leia ned til Korshavn og inn til kanalen. Nimbus bør gå greit under om du legger ned masta (den så noe høy ut).

Så er det bare å tusle via Svinør, på innsiden av Hille og inn ved Skjærnøybrua (om dere ikke går til Mandal).

Mvh. SAP

Link to post
Share on other sites

Jaggu godt med underholdning på jobb om natta! Har ikke forsinket noen tog siden hentetråden til SAP. Men tok bare den tiden jeg måtte bruke på å lese meg gjennom sidene her og ordne det! Blir litt rart å fortelle folk på Hamar at to båter på sørvestlandet var årsak til forsinkelse!!

 

Håper det ordner seg med filter! Er det bare møkk på tankene eller mistenker dere dieseldyr?

 

Ønsker dere lykke til videre!

Mvh

Solbris II

Båtlivet gir meg de største gleder!  :smiley:
Trenger du noe? www.solbrismaritime.no

Link to post
Share on other sites

Var et svart belegg på filter som ble byttet. Så får se hva som dukker opp når vi åpner dette som står i nå. Har ett til som er såvidt brukt? I følge tidligere eier. Er skeptisk til å sette inn det. Å kjøre videre. Men vi får se. Sjøen er ganske rolig utpå nå. Regner jeg med.

Endelig ble det Bobåt

Link to post
Share on other sites

Filter innsatsen er rund. Ca 10 cm i diameter. Høyden er også ca 10 cm tror jeg. Har ikke målt. Så tipper bare. Kan sjekke litt nøyere noe senere. Men nå må vi skaffe litt brød. Er sulten. Å det er slutt på bollene som vi fikk av en meget hyggelig dieselselger i Egersund.

Endelig ble det Bobåt

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...