Jump to content

Henteturer fra Bergen/Jørpeland til Arendal


Bjørn Løvjomås

Recommended Posts

Hei. Som 2 timer gammel båteier og planlegger å kjøre mitt nye fartøy fra Moss til Stavanger neste uke, så tror jeg faktisk ikke jeg tør å begi meg ut på en slik tur...

 

Det er tydeligvis fare for mer bølger enn jeg så for meg :) Og når det snakkes om avstander fra land på 4 N.M kjenner jeg svetten allerede nå..

 

Noen som vil ha oppdraget med å tasse en 31 foter rundt kysten neste helg? :)

 

Fantastiske bilder og tråd :)

Link to post
Share on other sites

Da setter jeg like godt i gang og bestiller druekjerneolje til å smøre skinnet på bongotrommene med. Jeg har vært litt skeptisk til daddeloljen jeg har brukt i det siste.

Nå har jeg funnet en ny produsent av druekjerneolje i Weinertdistriktet i Argentina, som kan vise til en framifrå kvalitet.

Som du skjønner, Quattrojan, kun det beste er godt nok hvis Bjørn skal på tur!

Link to post
Share on other sites

Da blir det jeg som tar Nimbusen videre opp til Holmestrand fra Arendal

Regner med å komme av sted i morgen formiddag M- Ais på selfølgelig

ikke noen racer på dette med bilder fra mobilehet men skal se om jeg får til noe underveis

Ruten er lagt :-)

 

 

 

Da kan det hende vi sees. Jeg ligger ytterst på samme pir som Philonica. Kom gjerne innom på en kaffe hvis du ser folk i båten.

mvh kjeros
-
Medlem av KNBF, Oslofjordens Friluftsråd, SXK og Totalmedlem RS

Link to post
Share on other sites

Har trua på at den nye bongoolja til Zitt vil redusere tiden det går mellom tromming og flatt hav

:-) effekten har det jo sjelden vært noe å utsette på, men det har hendt den har kommet en aning for sent, hehe.

 

God tur oppover Laluna :-)

Mvh. SAP

Link to post
Share on other sites

Da blir det jeg som tar Nimbusen videre opp til Holmestrand fra Arendal

Regner med å komme av sted i morgen formiddag M- Ais på selfølgelig

ikke noen racer på dette med bilder fra mobilehet men skal se om jeg får til noe underveis

Ruten er lagt :-)

 

bilde

 

 

Ser ut til å bli en fin tur.

 

Tenkte bare vise hvor elegant autorutefunksjonen i Navionics er hvis en sammenligner med den manuelt plottede ruten over.

Autofuksjonen kan være spesielt nyttig i ukjent farvann men en må jo følge med likevel.

 

Sammenlign ruten mellom ca Ferder og Holmestrand, Autoruten går via Bolærene og på innsiden av Bastøy en betydelig besparelse.

 

bilde

Redigert av Bay_liner (see edit history)

Bayliner RuleZ .. det er bare (nesten) ingen som tør å si det..... :yesnod:

Link to post
Share on other sites

Hei og god tur videre oppover i solskinnet. Når regner du ca.med å være fremme, + - 1 time eller to. Ring meg når du passerer Tønsberg -har ikke anledning til og følge med på mt utover dagen. Humper og går fortsatt med krykker men gleder meg som et barn..

R Isaksen

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...