Jump to content

Henteturer fra Bergen/Jørpeland til Arendal


Bjørn Løvjomås

Recommended Posts

Da er flybilletter bestilt. Turen til Bergen starter fra Kjevik på mandag 2. Eiere er kontaktet og informert. Både tidligere og nye . ☺ Zitt.. jeg håper du er klar med bongotrommene dine. Og at du holder utkikk etter vinden. ?

Endelig ble det Bobåt

Link to post
Share on other sites

Det hadde vært flott å hatt deg på nært hold Sap. Din kunnskap er uvurderlig i alle sammenhenger. Men vi får skrape sammen restene å dra på tur. Så får vi håpe at Laluna og undertegnede klarer oss. Med god hjelp av Zitt. Hadde vært hyggelig å sett deg på fjorden Zitt. Denne gangen passerer jeg forhåpentligvis på utsiden av huftarøy. Så blir kanskje litt langt.

Endelig ble det Bobåt

Link to post
Share on other sites

Disse linkene kan være nyttige for å finne "vinduer" å gå igjennom:

http://www.dmi.dk/hav/udsigter/havprognoser/#danmark

 

Kystvær app, kommer opp med vindforhold ved alle fyr langs kysten.

 

Hentet nylig en 33' fra nord Bergen til Oslofjorden. Utenom snø og haglskurer var det mulig å finne vinduer i vind/bølger og forsere de akturlle områdene. Det er mulig å ringe fyrvokter på Lindesnes for å få realtime værforhold samt at det er live Web kamera på deres hjemmeside.

 

Etappen ble Bergen Znord, Stord sør, Tananger, Flekkefjord, Kristiansand, Oslofjorden, diste etappe i et strekk, humpete men etterhvert blikk ved Ferder. Samsvar med alle varsel på nett også yr.no.

 

App: Barentswatch, bølgehøyder for alle vriene farleder langs kysten.

Redigert av Bay_liner (see edit history)

Bayliner RuleZ .. det er bare (nesten) ingen som tør å si det..... :yesnod:

Link to post
Share on other sites

LiKetil veldig godt det du skriver om at varslene fra værmeldingen stemte. Det er faktisk også min erfaring. Til og med fra yr som du sier. Slik jeg ser det nå så er det mulig å tøffe til Stavanger på mandagen. Da meldes det mye vind. Men den kommer fra sørøst. Det bør ille bli så veldig dårlig over sletta. Boknafjorden kan krysses på innsiden av Rennesøy. Så jeg ser absolutt en mulighet for Stavanger på mandags kveld. Så spørs det hvor lang tid det tar før sjøen legger seg på Jæren. ☺

Endelig ble det Bobåt

Link to post
Share on other sites

Bruk litt ekstra tid på plottinga av ruta. Lag en strek inn til havner med gjevne mellomrom hele veien nedover. I tilfelle en av båtene eller et av hodene oppi sier at det er behov for en pause. Da er det digg å ha en strek.. Uansett, håper dere får en flott tur nedover, og .. sikkerhet først !

Redigert av Worry II (see edit history)
Link to post
Share on other sites

http://www.dmi.dk/hav/udsigter/havprognoser/#northsea ser det ut til at det åpner seg et vindu mot kveldinga. Dette er prognosene for vind. Klikk frem og tilbake for å se endringer fra time til time og velg bølger for å sjekke utviklingen i bølgerhøyde på samme måte.

 

https://www.barentswatch.no/bolgevarsel/

Redigert av Bay_liner (see edit history)

Bayliner RuleZ .. det er bare (nesten) ingen som tør å si det..... :yesnod:

Link to post
Share on other sites

også må du ikke glemme og legge ut ais  hilsen en båtløs og grinet gubbe. gleder meg til å følge sporene dine  igjen Bjørn

1986 mod: GH-16 70HK Eivinrude. 1985 Draco 21 VP 165 hk. 1987 Paramount 21 225 Hk Johnsen. Fjord 24 Weekender VP 170HK. 1986 Windy 27 CC VP 2x 260HK. 1987Windy 9800 VP 2x260HK. 1991 mod Princess 45 fly 2xTAMD 71B. Storebro 465 Biscay. 2xTamd 74 P_B
Windy 9800 Targa 1987mod 2*AQ271C 270HK

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...