Jump to content

Fraktetråd Bergen Arendal Fredrikstad.


Bjørn Løvjomås

Recommended Posts

Det ser jammen ut som det kan bli en ny Bergenstur på meg. Denne gang er det en Bavaria 33 som skal nedover til det blide østlandet. En båteier som ikke har anledning å hente båt selv, men som gjerne vil ha båten hjem til ferie. Hvem forstår ikke det. Da stiller båtfolket opp å hjelper til. En glede å få være med å hjelpe. Slik jeg ser det nå er det gode forhold frem til onsdag og torsdag neste uke. Så da er flybilett bestilt. Avreise herfra mandag kveld. Tirsdag er planlagt som kapitaloverføringsdag. Så da venter vi på klarsignal fra enda en bank. ? når vi får det slipper vi løs to stk D3 maskiner og fyker nedover mot østlandet. Spennende med bavaria. Jeg liker egentlig de båtene. Marsjfart bør ligge litt i overkant av 25 knop tenker jeg. Ny rekord for meg. Bortsett fra enkelte bølgesurf med min egen båt i 28 knop på den strekningen. Håper enda en gang at Bp er med å gjøre dette til en god opplevelse både for ny båteier og undertegnede.

Endelig ble det Bobåt

Link to post
Share on other sites

Hehe.. er akkurat som gjøken.. trives best i andres rede. Hehe..

Det er alltid koselig å bli spurt. Å har jeg anledning er det gøy å bidra til at båteier blir glad for å få båten hjem. Gjerne fortere en de hadde våget å drømme om. Da blir jeg glad.

Endelig ble det Bobåt

Link to post
Share on other sites

Stemmer det krone. Du har jo en enorm tur foran deg. Bare litt misunnelig kjenner jeg. Kommer nok til å starte i løpet av tirsdagen fra Bergen. Har lovet å være i Arendal neste helg. Må ta litt hensyn til de Man lever blant og. ?

Endelig ble det Bobåt

Link to post
Share on other sites

Fredrant: det er bare hyggelig å kunne være til hjelp. Vi satser på at vær og vind står oss bi. Og at båten er villig til å gjøre en god innsats på turen ned.

Da burde båten være nede hos deg i god tid før helgen

Men det tar vi som det kommer. Vi er maktesløse mot været på den strekningen. Jeg gleder meg.

Endelig ble det Bobåt

Link to post
Share on other sites

Da er turen vestover startet. Like spent hver gang. Blir aldri rutine dette. ?

Har denne gangen også stor tro på Zitt og bongotrommer. Jeg vet han er klar. Å han har jobbet iherdig lenge nå synes jeg.

Planen i dag er å finne båten som ligger rett nord for Eidsvåg neset i ei lun båthavn. Sjekke ut båten. Så har jeg ikke planlagt så mye lenger. Rent bortsett fra at ruter er plottet. Og distansen er godt å vel 350 NM. Husker ikke helt i farta. Håper på mange gode råd også denne gangen. Det er utrolig koselig å merke Bp i ryggen.

Endelig ble det Bobåt

Link to post
Share on other sites

White Lady kommer til å vises på marinetrafic etterhvert. Kanskje allerede i kveld.

Båten ligger rett nord for Eidsvågneset. Så der vil vel jeg dukke opp med white lady i kveld. Så får vi se hva som skjer.

Endelig ble det Bobåt

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...