Jump to content

Fraktetråd Bergen Arendal Fredrikstad.


Bjørn Løvjomås

Recommended Posts

Hvis vær, remmer og tøy, mann og mus holder, med en kurs som vist og med en fart på ca 23 vil det være mulig å nå FR om ca 3 timer - det ville vært en helt utrolig tur.

 

 

 

Har fått beskjed om at Fredrikstad er endestasjonen i kveld - helt utrolig!! :clap:

Link to post
Share on other sites

Det ble litt av en tur. Utgangspunktet var god tid. Å været hadde et langt vindu det gikk å kjøre på. Men vinduet lukket seg litt. Så det beste var å komme frem i dag. Likte ikke tanken på kuling i fra nord øst i morgen. Det blir fort stamping i mot sjøen. Å nye båteier er fornøyd. Det er det viktigste. Han har fått en god test på båten sin. . Å båten tålte presset .

Nå ligger jeg her å venter. Desverre ikke noen båt å ta med i retur til ændal. Så da blir det tog k halv 6 i morgen. . Har fått et par øl innabords.. så da sovner man sikkert greit. Takk for følget alle sammen. Det er så gøy å ha dere med på turen. Å takk til ny båteier... for oppdraget.

Endelig ble det Bobåt

Link to post
Share on other sites

Jeg har ikke oversikt over buss fra Horten. Men kommer helt hjem med tog. Er i Arendal kl 12 ca .. i morgen. Så da blir det en time eller 4 på øyet i natt.. det skal bli godt. Er litt trøtt faktisk. . Men takk for tilbudet Bonus. Meget snilt av deg. Å det hadde vært hyggelig å treffe deg.

Endelig ble det Bobåt

Link to post
Share on other sites

bilde

Dette var gårsdagens etappe ca. Total lengde på turen var ca 345 NM. Tror jeg. Det gikk på ca 21.5 timer. Så dere har rett i at turen ble rask. Grunnen til det åpenbarte seg for meg når jeg hørte om kuling fra øst i dag.

bilde


Så nå er jeg kommet hjem til jolla mi.
Deilig å være hjemme igjen
BONUS... den kommer ikke til å bli byttet i noe sånn spidbådgreiå. ???
Det holder med en tur i ny å ne.
Takk for alle gode bidrag igjen.

Endelig ble det Bobåt

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...