Jump to content

Fraktetråd Bergen Arendal Fredrikstad.


Bjørn Løvjomås

Recommended Posts

Svart (redigert)

Major Andy. Dette er virkelig en leken båt. Den skyver meget bra. Stødig i plan. Litt vinglete på deplasementfart. Nå blir det litt frie tøyler til vi runder lindesnes. Da blir det litt mer vind bakfra tror jeg

 

 

Kjedelig for Krone som er på skikkelig langtur

Redigert av Bjørn Løvjomås (see edit history)

Endelig ble det Bobåt

Link to post
Share on other sites

Hei  Bjørn. Ser du er "the man to go to" for å frakte båter.

Har en jobb til deg fra Drammen til Bergen som står klar når du kommer i land igjen.
Har fått tilsag på denne http://m.finn.no/boat/forsale/ad.html?finnkode=76791417 ,  dog uten motor. Så du blir nødt å ro den ned til Drammen og plukke opp denne.

http://m.finn.no/boat/motor/ad.html?finnkode=73769445
Gir du meg en lyd  :sailing:

Edit: var visst klin umulig å få den siste linken til å virke. Dere får klippe og lime

Redigert av TB22 (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Ja, la til grunn faren for dårlig vær i sommer med påfølge lite båtaktivitet evt aktiviteter på sjøen med stor fare for liv og helse. Og for at oss andre skal holde oss på land da så må det underholdes, det er derfor bedre å sende ut kyndige båtfolk i redusert antall. Dette er god HMS skikk og burde innføres i paragrafjungelboken for de overopplyste akkademiske, opphøyde i det andre demente. :giggle:

Redigert av TB22 (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Hei Bjørn. Ser du er "the man to go to" for å frakte båter.

Har en jobb til deg fra Drammen til Bergen som står klar når du kommer i land igjen.

Har fått tilsag på denne http://m.finn.no/boat/forsale/ad.html?finnkode=76791417 , dog uten motor. Så du blir nødt å ro den ned til Drammen og plukke opp denne.

http://m.finn.no/boat/motor/ad.html?finnkode=73769445

Gir du meg en lyd :sailing:

 

Edit: var visst klin umulig å få den siste linken til å virke. Dere får klippe og lime

Får ikke til å klippe å lime .. på sjøen. Hva slags båt er det

Endelig ble det Bobåt

Link to post
Share on other sites

Passerte deg nettopp rett nord av Lista. Prøvde å kalle deg opp på radioen.

Er nordgående til Bergen.

Du får fine forhold med samme sjø helt til Mandal.

Mandal til Arendal var små dønninger fra SSE.

Jeg hører nesten ikke VHF.. d3 puffer så veldig. Du har og samme føre hele veien hjem. Litt mer enn her sør for lista.. men ikke noe å skrubbe for. Skulle du tilbake allerede nå altså. Det var dumt. Bytter plass du og jeg

Endelig ble det Bobåt

Link to post
Share on other sites

Jeg fikk visst bilde av deg i samme sekund som MajorAndy!

Som du ser så ble det i mottakelseskomiteen jobbet hardt med oppussing, helt til siste stund.

Tobias i Tårnet var også på plass.

bilde

 

I tillegg fikk vi fraktet inn en busslast med japanske sony-turister, som vinket ivrig og knipset bilder.

bilde

Link to post
Share on other sites

Kan noen være så vennlig å gi denne mannen en hentetur med en slapp seilbåt, slik at det går an for oss som jobber innimellom å følge med litt også !!!

Rekker jo knapt å skifte utsnitt i Marine Traffic før han har passert og er borte  :clap:

 

Flotte bilder da - Ser ut som en drømmetur :flag:

Link to post
Share on other sites

Hvis noen kjøper den alubåten eg linket til, så kan den ligge i havnen her. Alle BP medlemmene spleiser, så får vi valuta iform av underholdning i flere dager :)

Men ja, Bjørn kjører for fort 

 

Jeg sitter her og venter på båten - og synes det går akkurat passe fort... :thumbsup:

Fikk akkurat beskjed om at han vurderer å ta hele turen til Fredrikstad i dag, dersom været holder - har virkelig stå på vilje den mannen!!! :yesnod:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...