Bjørn Løvjomås Startet 3.Juni.2016 Del på Facebook Startet 3.Juni.2016 Det ser jammen ut som det kan bli en ny Bergenstur på meg. Denne gang er det en Bavaria 33 som skal nedover til det blide østlandet. En båteier som ikke har anledning å hente båt selv, men som gjerne vil ha båten hjem til ferie. Hvem forstår ikke det. Da stiller båtfolket opp å hjelper til. En glede å få være med å hjelpe. Slik jeg ser det nå er det gode forhold frem til onsdag og torsdag neste uke. Så da er flybilett bestilt. Avreise herfra mandag kveld. Tirsdag er planlagt som kapitaloverføringsdag. Så da venter vi på klarsignal fra enda en bank. ? når vi får det slipper vi løs to stk D3 maskiner og fyker nedover mot østlandet. Spennende med bavaria. Jeg liker egentlig de båtene. Marsjfart bør ligge litt i overkant av 25 knop tenker jeg. Ny rekord for meg. Bortsett fra enkelte bølgesurf med min egen båt i 28 knop på den strekningen. Håper enda en gang at Bp er med å gjøre dette til en god opplevelse både for ny båteier og undertegnede. Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Bonus Svart 3.Juni.2016 Del på Facebook Svart 3.Juni.2016 Jøss, du må vel ha 100% markedsandel snart nå, Bjørn. Trenger vel snart ikke egen skute du ... Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 3.Juni.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.Juni.2016 Hehe.. er akkurat som gjøken.. trives best i andres rede. Hehe.. Det er alltid koselig å bli spurt. Å har jeg anledning er det gøy å bidra til at båteier blir glad for å få båten hjem. Gjerne fortere en de hadde våget å drømme om. Da blir jeg glad. Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 3.Juni.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.Juni.2016 http://m.finn.no/boat/forsale/ad.html?finnkode=62345272 Denne båten får et nytt hjem i Fredrikstad. Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
LALUNA II Svart 3.Juni.2016 Del på Facebook Svart 3.Juni.2016 Vow ..ska sei det var raskt ....så vidt fått ebeina på land jo .... jo vi får se om vi ikke får tid til å følge med .... Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
krone Svart 4.Juni.2016 Del på Facebook Svart 4.Juni.2016 Hvis du venter mot slutten av neste uke kan det hende du får selskap. Rekker vel ikke ned til Bergen før på fredag? Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 4.Juni.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.Juni.2016 Hvor er du på tur fra Krone. Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
LALUNA II Svart 4.Juni.2016 Del på Facebook Svart 4.Juni.2016 https://baatplassen.no/i/topic/127047-hentetr%C3%A5d-bod%C3%B8-langesund-ruteforslag/ Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
fredrant Svart 4.Juni.2016 Del på Facebook Svart 4.Juni.2016 Som eier er jeg utrolig takknemlig for at det finnes mennesker som Bjørn! Skulle gjerne gått turen selv, men tiden strekker dessverre ikke til... God tur nedover, så sees vi i Fredrikstad :-) Sitér dette innlegget Link to post
LALUNA II Svart 4.Juni.2016 Del på Facebook Svart 4.Juni.2016 Nei alltid godt å finne tid så da får vi som har litt tid til overs hjelpe til Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
krone Svart 4.Juni.2016 Del på Facebook Svart 4.Juni.2016 Reiser fra Bodø litt ut på mandagen. Skal til Langesund Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 4.Juni.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.Juni.2016 Stemmer det krone. Du har jo en enorm tur foran deg. Bare litt misunnelig kjenner jeg. Kommer nok til å starte i løpet av tirsdagen fra Bergen. Har lovet å være i Arendal neste helg. Må ta litt hensyn til de Man lever blant og. ? Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 4.Juni.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.Juni.2016 Fredrant: det er bare hyggelig å kunne være til hjelp. Vi satser på at vær og vind står oss bi. Og at båten er villig til å gjøre en god innsats på turen ned. Da burde båten være nede hos deg i god tid før helgen Men det tar vi som det kommer. Vi er maktesløse mot været på den strekningen. Jeg gleder meg. Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Zitt Svart 5.Juni.2016 Del på Facebook Svart 5.Juni.2016 Gratulerer så mye med en flott båt til deg, fredrant! Når en mann med hjemmeadresse Bergen - Arendal henter båt, kommer dette til å gå bra, skal du se! Utfordringen blir om han finner Fredrikstad, men jeg har stor tro på det også jeg! Sitér dette innlegget Link to post
///CHARLIE Svart 5.Juni.2016 Del på Facebook Svart 5.Juni.2016 Klar for ny hente-tråd jeg også Kul båt og spennende tur Sitér dette innlegget Medlem av Princess Yachtklubb Vestlandet, Kongelig Norsk Båtforbund, Redningsselskapet Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 6.Juni.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.Juni.2016 Da er turen vestover startet. Like spent hver gang. Blir aldri rutine dette. ? Har denne gangen også stor tro på Zitt og bongotrommer. Jeg vet han er klar. Å han har jobbet iherdig lenge nå synes jeg. Planen i dag er å finne båten som ligger rett nord for Eidsvåg neset i ei lun båthavn. Sjekke ut båten. Så har jeg ikke planlagt så mye lenger. Rent bortsett fra at ruter er plottet. Og distansen er godt å vel 350 NM. Husker ikke helt i farta. Håper på mange gode råd også denne gangen. Det er utrolig koselig å merke Bp i ryggen. Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Frissy Svart 6.Juni.2016 Del på Facebook Svart 6.Juni.2016 God tur. Skal følge med? Sitér dette innlegget Link to post
LALUNA II Svart 6.Juni.2016 Del på Facebook Svart 6.Juni.2016 (redigert) Da får vi bare åpne Marinetraffic og følge med Men først må du aktivere M-AIS vet du ;-) Redigert 6.Juni.2016 av LALUNA II (see edit history) Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 6.Juni.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.Juni.2016 White Lady kommer til å vises på marinetrafic etterhvert. Kanskje allerede i kveld. Båten ligger rett nord for Eidsvågneset. Så der vil vel jeg dukke opp med white lady i kveld. Så får vi se hva som skjer. Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
LALUNA II Svart 6.Juni.2016 Del på Facebook Svart 6.Juni.2016 Ville kommet meg rundt "neset" før onsdag kan bli noe friskt Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 6.Juni.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.Juni.2016 Helt enig Laluna.. jeg har en plan.. om å slippe neset på onsdag Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Zitt Svart 6.Juni.2016 Del på Facebook Svart 6.Juni.2016 Det ser ut til at å komme seg tidlig avgårde fra Bergen blir avgjørende! Du vil vel helst slippe for mye sjø i hekken. Du er kanskje mør i armene ennå etter forrige turen. Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 6.Juni.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.Juni.2016 Blir nok tidlig avgang ja. Og håper på lettere styring på denne båten. Hørte noe rykte om tåke på vestlandet. Noen som vet noe mer om det? Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Tom Rør Svart 6.Juni.2016 Del på Facebook Svart 6.Juni.2016 Du er litt av en kystfarer Bjørn :-) Sitér dette innlegget Link to post
Zitt Svart 6.Juni.2016 Del på Facebook Svart 6.Juni.2016 Blir nok tidlig avgang ja. Og håper på lettere styring på denne båten. Hørte noe rykte om tåke på vestlandet. Noen som vet noe mer om det? Vi hadde en periode med tåke for et par uker siden, men har ikke sett noe siden det! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.