Jump to content

Prosjekt: With Vital 15


-andreasbr-

Recommended Posts

  • 1 måned senere...

Da er båten på plass under tak for vårens prosjekter. Jeg bestemte meg i fjor for å skifte dørken, da den hadde flere skader og noen tidligere reperasjoner som ikke så noe pent ut. I går saget jeg av dørkeplaten og fant rimelig fuktig skum. Jeg skal derfor i gang med å fjerne dette og lage spanter, som det er flere tråder på her.

 

Men; hva er best å bruke til å lage spanter og hvordan går man frem? Jeg merker at skroget "lever" en del der jeg nå har tatt vekk skum, og dette vil jo bare bli verre når jeg får ut resten. 

Hvor stort mellomrom bør jeg ha, og er det lurt og også legge avstivere på langs?

IMG_6293.JPG

IMG_6291.JPG

Link to post
Share on other sites

Hadde bare lagt spant på tvers, og plate oppå. dette siden båten ikke er så bred. 

Hvis du har lest gjennom halcotråden min (ligger i signaturen) så viser det hvordan jeg bygget ny bunn i den. 

Du sier den lever når du fjerner skummet, det er helt normalt. Jeg la godt med polyester i bunnen på halcoen før jeg la dørkeplatene på. men der var det tørt og den sugde godt inn. Vet ikke hvordan din båt er? 

 

Ble veldig fin når du fikk lakkert den blå og hvit :smiley:

Har du yamahaen enda btw? 

Mvh

Anders_K

 

Prosjekt Halco

Link to post
Share on other sites

Takk for svar!

Så gjennom tråden din nå, der var det mye nyttig. Fint resultat. Takk! Yamahaen er solgt for en måneds tid siden. Lå på finn.

Ble nesten ferdig med å få ut skummet i går, veldig tidkrevende. Skal ta siste rest i dag bakover og begynne på spantene.

Fikk også handlet nytt ratt og styresnekke i går. Veldig fornøyd!
 

IMG_6322.JPG

IMG_6323.JPG

Link to post
Share on other sites

  • 4 uker senere...
-andreasbr- skrev for 10 timer siden:

... tror dere at dette holder som avstivning?

Tusen takk for svar.

Ja det tror jeg.

Dørken blir også en del av avstivningen.

 

Jo bedre dørken er festet til avstiverne, desto bedre avstivet båt og stivere dørk.:thumbsup:

Så hvordan har du planlagt å feste dørken til avstivingen? Det lurer jeg på.

 

Redigert av Åge Grevlingen (see edit history)
Link to post
Share on other sites

blir jo litt flate på siden av stringerne som kan flekse litt.    Her kan du feks legge elektrikerrør langsetter og støpe over med glassfiber

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Link to post
Share on other sites

  • 1 år senere...
  • 7 måneder senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...