Kjesto Svart 9.September.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.September.2017 I dietten har også fiklet litt... Nå ligger den som den skal og luft problemene er borte.... Så kasser jeg den inn, ble litt ryddigere og litt mindre varmetap på vannet :-) Sånn der var det på plass. Så må jeg bli ferdig med isolering en av skroget.... Da er det kvelden, isolere får jeg gjøre i morgen :-) Sitér dette innlegget Link to post
Kjesto Svart 10.September.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.September.2017 Kom litt igang, men så fant jeg ikke mere lim..... Ja til søndagsåpne biltema butikker ... Isolert godt under dolbordet.. Så var det NASA isolasjonen: Og så langt rakk limet...... Da blir det mere liming i morgen :-) Nå er det vanlig båtpenge-lage-jobb Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 10.September.2017 Del på Facebook Svart 10.September.2017 Ser fortsatt veldig bra ut Kjesto. Lykke til med å lage flere båtpenger. Ikke send noen tog på sjøen...? Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Kjesto Svart 10.September.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.September.2017 Takk for det Bjørn :-) Skal forsøke å la toga gå i sine faste spor.... vannveier får heller vi ta oss av ;-) Sitér dette innlegget Link to post
SoBo Svart 10.September.2017 Del på Facebook Svart 10.September.2017 Her blir det utført utrolig mye godt arbeid Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
Chilli Solbris Svart 10.September.2017 Del på Facebook Svart 10.September.2017 (redigert) Hmmm @SoBo og @Kjesto på samme forum med overflod og kreativitet på hver sin Princess! Princess burde betale dere for gode ideer og vel utført arbeid! Skulle vært artig å hørt på en samtale med dere to ombord i båtene deres!!!!! Redigert 10.September.2017 av Erikda (see edit history) Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Kjesto Svart 10.September.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.September.2017 Hmmm, kanskje lurt å la være... Vet ikke hva navnet på slutt resultatet da ville bli.... Tesla er jo opptatt Sitér dette innlegget Link to post
Kjesto Svart 12.September.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.September.2017 Sånn da var skrog isolasjonen på plass i dinetten, nå må jeg få tak i vannskiller for eksosen fra agregatet som må på plass. Skal og lage nytt sikringsskap for 12v anlegget. Så har fortsatt noen timer med jobb og funderinger før selve dinetten kommer på plass :-) Da var det bare resten igjen Sitér dette innlegget Link to post
Kjesto Svart 31.Desember.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 31.Desember.2017 (redigert) Da var det på tide med en liten oppdatering..... Må jo få med det siste som har blitt gjort innen 2017 er historie Holder på å flytte sikringsskapet fra enden av sofa på styreposisjonen, til under styrepos, dermed får jeg skilt 12volt og 220v som har ligget svært tett. Litt smårot... Men det kommer seg etterhvert.... Så har jeg laget en liten skuffeseksjon tilverktøy og ting måtte jo ha litt lys i skuffene også da...... Da var skuffer, fryser, ladere og inverter på plass. Batteri bank 2 er også komplett, 3 x 110 Ah under gulvet i dinetten og det 4. forran rett ved baugtruster.... Lagt opp nytt elektrisk 12 + 220 til tv data o.L. Og litt lys i hylla i dinetten. Er satt på plass...... mangler det bildet desverre... Men kommer. Bare isolere litt først..... Redigert 31.Desember.2017 av Kjesto (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Kjesto Svart 31.Desember.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 31.Desember.2017 Så var det litt mere isolering.... Nå tak og over vinduene i dinetten, byssa og badet. Så var det å finne på noe lurt med takplater da..... Blir plater med 25 cm bredde trukket med skai, valgte å bruke samme trekket på vindusbrettene også. Her har jeg og lagt lyset på plass, led striper festet med borrelås. Ellers er snart hele det elektriske byttet hele veien, gammelt skrot fjernet og lengdene kortet inn med maaaange meter. Håper å komme med hyppigere oppdateringer i det nye året.... Får være mitt nyttårsforsett Da er det bare å ønske alle gode båt venner et riktig godt nytt år. Håper på masse inspirerende lesestoff her på baatlassen i det kommende året også Sitér dette innlegget Link to post
Kjesto Svart 31.Desember.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 31.Desember.2017 Er det forresten noen her inne som har byttet eller fått satt inn nye vinduspakninger på frontruten på nisse skutene.... , ser jeg må legge nytt skitrekk her, og da trenger jeg å ha ut vinduene.... uggghhh.... Sitér dette innlegget Link to post
TimJ Svart 31.Desember.2017 Del på Facebook Svart 31.Desember.2017 Skal du ha skitrekk i nissebåten??? Hehe, nye pakninger er vel ikke så lett å få tak i. Tror du må ta ut den gamle og stikke til noen som driver med slikt å se hva som er å få tak i. Princess er det ingen vits i å ringe, de sliter med deler til 5 år gamle båter. Event fjerne gamle pakninger å fuge vinduer. Sitér dette innlegget Link to post
Traale Svart 31.Desember.2017 Del på Facebook Svart 31.Desember.2017 Ser at på min 414 er det spor av myk butyltetningsmasse på frontrutene, så her har det vel vært lekkasje, og den kommer vel igjen og igjen... Et av mine vinter prosjekter var å fjerne kassene som er skrudd fast på akterdekket, "dusj kasse" og "gass kasse". Har demontert div skott plater, gardinbrett og det blir vel på stell i løpet av januar. Da blir dusjen flyttet ut bak ved siden av davitene, samme med gasskoblingen. Akterdekket blir da fritt for fastmontert utstyr. Et annet prosjekt er å bytte ut baugankeret og vinsj med baugspyd og taukasse med luke. Skal legge inn noen bilder hvis jeg husker,,, Og ønsker om et GODT NYTT BÅTÅR !! Sitér dette innlegget Link to post
eam Svart 31.Desember.2017 Del på Facebook Svart 31.Desember.2017 Pakninger kan du prøve Sealsdirect.co.uk de er hjelpsomme og sendingen kom dagen etter på døren hjemme. Sitér dette innlegget Link to post
Fortego Svart 4.Januar.2018 Del på Facebook Svart 4.Januar.2018 Flott tråd med masse nyttig informasjon. Sitér dette innlegget https://baatplassen.no/i/topic/107732-viking-conquest-på-nye-tokt/ Link to post
Traale Svart 6.Februar.2018 Del på Facebook Svart 6.Februar.2018 Da var boksene fjernet, dusj og gass er flyttet ut gjennom akterspeilet. Danseplass/soleplass/fiskeplass ! Ihvertfall mer praktisk. Baugspydet er en kloning av forskjellige ting i garasjen og baugstigen er kjøpt på Finn for kr 400.- Sitér dette innlegget Link to post
Kjesto Svart 8.Mars.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.Mars.2018 Det der så utrolig bra ut Travle ;-) Vurderer å få fjernet kassene bak jeg og, men har lyst til å etterhvert se på muligheten for å lage stuerom foran, bak ankervinsjen. Men da må jeg gjøre om litt i forkabinen å tverrstilke køya der..... Det ene drar veldig fort med seg det neste. ... Sitér dette innlegget Link to post
Kjesto Svart 8.Mars.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.Mars.2018 Da var taket i dinetten ferdig omsider.... Har tatt sin tid, men ble ikke helt verst Hengt opp platene med borrelås og metallbeslag. Her kan jeg ta ned takplater under instrumentbordet for enklere tilgang. Her er alt lys i dinetten på. Og nattseilings-modus... Det var det jeg hadde i denne omgangen. Kommer snart litt til.... Sitér dette innlegget Link to post
Chilli Solbris Svart 8.Mars.2018 Del på Facebook Svart 8.Mars.2018 Utrolig bra! Se her @SoBo og @nimbus???? Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
SoBo Svart 8.Mars.2018 Del på Facebook Svart 8.Mars.2018 Utrolig flott Kjesto. Nå har vi noe å strekke oss etter (værsåsnill ikke legg lista høyere nå ) Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
Kjesto Svart 8.Mars.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.Mars.2018 He he.... Takk i lige måde.. SoBo Sitér dette innlegget Link to post
Traale Svart 8.Mars.2018 Del på Facebook Svart 8.Mars.2018 Det blir flott ! Utrolig givende hobby å holde på med båt når du får det så bra til ! Er det vanlig tynn skai du bruker ? Har et vinter 2018/19 prosjekt i å trekke om taket i dinett og i akterkabin. Da skal taket isoleres og plates. Ang stuverom foran; jeg fjernet vinsjen, laget luke og monterte en kasse med drenering nedi. Der ble det plass til ekstra dregg, kiler, tauverk og annet. Men nå er det de store grønne klumpene under dørken som skal ha stell.... Ellers har vi alltid båten så sjøklar at vi kan nyte fine vinterdager ! Sitér dette innlegget Link to post
Kjesto Svart 10.Mars.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.Mars.2018 Hei Traale, ja er vanlig skai fra stoff og stil som er brukt, limt på 6mm kryssfiner med Våtroms lim. Men bruk godt lim som holder over tid, her er det en sammenheng mellom pris og kvalitet Holder nå på med badet foran, her blir det hovedsakelig oppussing..... Litt farge og nytt tak tilsvarende dinetten. Så får vi se hvordan det blir..... Sitér dette innlegget Link to post
Traale Svart 10.Mars.2018 Del på Facebook Svart 10.Mars.2018 Godt å ha noe å gjøre på.. Skulle bare hatt litt mer tid tilgjengelig. Har endel spagetti som må ordnes opp i før ferieturen. Nedi her er det fullstendig anarki, så jeg har en jobb med å finne ut hva som går hvor. Sitér dette innlegget Link to post
Chilli Solbris Svart 10.Mars.2018 Del på Facebook Svart 10.Mars.2018 Traale skrev 44 minutter siden: Godt å ha noe å gjøre på.. Skulle bare hatt litt mer tid tilgjengelig. Har endel spagetti som må ordnes opp i før ferieturen. Nedi her er det fullstendig anarki, så jeg har en jobb med å finne ut hva som går hvor. Inviter @Kjesto på kaffe og forbered deg på maaaaaange timers arbeid!????? Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.