Bjørn Løvjomås Svart 11.April.2018 Del på Facebook Svart 11.April.2018 Den septiktanken var fin.. med fine fingeravtrykk.. ??? Jeg bøyer meg i hatten for det arbeidet du gjør Kjesto. Skjønner ikke at du har tid til å gå på jobb.. ? håper den båten snart passerer Arendal så jeg kan inspisere. ? Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Kjesto Svart 12.April.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.April.2018 Vi får se til sommeren Bjørn, Kanskje jeg kunne kommet ned og byttet med deg Se om jeg ikke hadde fått ødelagt den hvite damen også Ha Ha Ha Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 12.April.2018 Del på Facebook Svart 12.April.2018 Vil vel ikke helt kalle det ødelegge.. det du driver med. Foredling.. passer mye bedre???? Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Chilli Solbris Svart 13.April.2018 Del på Facebook Svart 13.April.2018 Fantastisk fremdrift @Kjesto! Det begynner virkelig å dra seg til! Dugjør en helt unik jobb! Og pent blir det også!??? Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Kjesto Svart 20.April.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.April.2018 (redigert) Da har jeg fått fiklet et par timer til..... Her ble det ny maling.... Må til med 1200 papir, rubbing og polering til slutt for å få finishen. Utløpet fra wc og ut er klart. Skjøvann til wc og agregat. Her har jeg satt inn kullfilter på lufting til septik på SB siden, denne har jeg koblet til slangen fra lensepumpe. Her er det gjort klart for varmevifte på badet. Her er septik pumpe på plass. Trangt........ Svanehals en med luftevntil monter inn under køya i forkabinen. Da var kjølevann slager tilkoblet varmtvannsberederen berederen Og det meste av varmesløyfe på plass... Bereder, septiktank og kar for dusjen. Her håper jeg varmen vil strømme ut ..... Bare jeg klarer å knote meg ferdig...... Redigert 20.April.2018 av Kjesto (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Chilli Solbris Svart 20.April.2018 Del på Facebook Svart 20.April.2018 Dette blir ny topp moderne teknisk! Helt supert! Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Komodo Svart 20.April.2018 Del på Facebook Svart 20.April.2018 Det er mange flinke folk her inne Når man ser hvor mye rart som er avertert på finn så må det jo være en drøm å kjøpe en båt fra en som deg! Lykke til videre i prosessen, vi følger med Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Joda3300 Svart 22.April.2018 Del på Facebook Svart 22.April.2018 Akkurat lest gjennom heile tråden og er veldig imponert over arbeidslysten og godt utført arbeid. Alltid like kjekt å lese gjennom prosjekttråder. Gleder meg til ny oppdatering. Mvh Tom Erik Sitér dette innlegget Link to post
Kjesto Svart 12.Mai.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.Mai.2018 Hei, går litt i rykk og napp med jobbinga mi, men får legge inn en ørliten oppdatering..... Sånn mens jeg husker hvor langt jeg var kommet.... he he he Da var det meste av rør på plass. Så får jeg begynne jobben med å lappe igjen... Så lager jeg adkomst til septik tanken. Luka kan jeg kanskje bruke som mal...... Der satt den Så var det å isolere litt til da... Det var kjøkkenskapet, så badet Og så måtte jeg bare fikle med litt tekniske finurligheter igjen. Indikasjon på strømmen og kapasitet Her landstrøm eller generator som leverer. Her litt begrenset da strømmen kommer fra inverteren. Sånn kommer nok mer om noen dager. Ha en fin helg. Sitér dette innlegget Link to post
Kjesto Svart 13.Mai.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.Mai.2018 Og da til slutt litt gelcoat på toppen, så blir det greit. Finish er ikke så avgjørende på dette området da det ikke vil bli synlig i framtiden. Har brukt gelcoat med tanke på evt vannsøl fra vaskemaskin. I fremkalt av hullet til vaskemaskinen har jeg også lagt en avrenning som fører eventet vannsøl ned i avløps-karet fra dusjen. Nå er det bare å finne litt pågangsmot og plater til å snekkre sammen benk og gulv i dinetten ? Sitér dette innlegget Link to post
Chilli Solbris Svart 13.Mai.2018 Del på Facebook Svart 13.Mai.2018 Kort og godt helt rått! Mektig imponert!??? Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Kjesto Svart 13.Mai.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.Mai.2018 Takk for det Erikda ☺️ Har oppdrag til deg, så du får bare se å komme deg hjem He He He Sitér dette innlegget Link to post
SoBo Svart 13.Mai.2018 Del på Facebook Svart 13.Mai.2018 Flott arbeid ? Ikke begynn på noen flere prosjekter nå Kjesto, det er båtsesong vettu ? Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
Kjesto Svart 14.Mai.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.Mai.2018 He he.... nei ingen flere jeg skal begynne på, bare en del å avslutte ? Er litt som skal på plass nå før jeg kan nyte resultatet. Ellers så har jeg jo helårs - sesong..... så er jo alltid sesong hos meg ? Sitér dette innlegget Link to post
Kjesto Svart 19.Januar.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.Januar.2019 (redigert) Han var ikke død.... Bare luktet sånn Ha ha ha.... Neida jeg holder fortsatt på, men må nok bare konstatere at ting tar tid.... Men sakte går også framover Her har jeg begynt oppbyggingen av dinetten igjen. gulvet er hevet ca 20cm, det for å få plass til den kjekke maskinen på høyre side . Under gulvet ble det vist litt lagringsplass hmmm, må man gjøre noe med. Så et lite avbrekk.... Mer kunnskap.... (D5L kurs i Fredrikstad ) Ferdig med D5L og D5LA, så da er det bare å gå på igjen Litt rot blir det alltid når man holder på. Men det begynner å nærme seg noe, langt om lenge.... Fant forresten litt lagringsplass bak der hvor sofa ryggen skulle være også....... Da er det snart bare resten igjen Redigert 19.Januar.2019 av Kjesto (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
kdtran Svart 19.Januar.2019 Del på Facebook Svart 19.Januar.2019 Dette blir drittlekkert @Kjesto! De finerplatene du bruker til frontene var fine. Er det teakfiner og hvordan har du overflatebehandlet platene? Sitér dette innlegget Link to post
Kjesto Svart 20.Januar.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.Januar.2019 Har rett og slett brukt redtemp plater fra byggevarehandelen, trebitt oljebeis med farge og shipoline fra Jotun Det var det nærmeste jeg kom den fargen tidligere eier har lagt på resten av interiøret. Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 20.Januar.2019 Del på Facebook Svart 20.Januar.2019 Imponerende å se hvordan du revitaliserer denne flotte prinsessen, og gjør den til et funksjonelt hjem???? Sitér dette innlegget Link to post
Kjesto Svart 24.April.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.April.2019 Da var det vel på tide med en aldri så liten oppdatering igjen Nedgangen til bysse og dinetten. Bak her er det noe uutnyttet plass ...... Og det skapet må jeg kunne slå sammen litt for å skape litt plass når jeg skal helt i kjelleren der å stelle med agregatet under. Sånn da var det på plass . Og inn med litt lys. Så der, klart for micromat på nattsrilas også he he Sånn..... Nesten som før.... Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 24.April.2019 Del på Facebook Svart 24.April.2019 Tror ikke det finnes en båt med så mye finesser og detaljer som din båt nå Kjesto. Du er virkelig flink Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Kjesto Svart 24.April.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.April.2019 Så var det dagtank for diesel til agregat, og etterhvert eber-vannvarmer. Hmmmmmm, tror kanskje det er et hulrom bak her å benytte....... Nei..... har du sett Passer akkurat Da var røra på plass. Har og laget en dekkplate som jeg la isolasjon på og skrudde fast her. Fikk desverre ikke lagt inn flere bilder akkurat nå. Sitér dette innlegget Link to post
Kjesto Svart 24.April.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.April.2019 Noen her som kan fortelle meg hvordan jeg kan øke lagringsplassen på denne tråden? Får melding om at jeg ikke får lagt inn mer enn 48,8 mb totalt...... Sitér dette innlegget Link to post
Kjesto Svart 24.April.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.April.2019 Så rart.... Nå fikk jeg inn flere bilder Der var dekkplate på plass, og det merket jeg utrolig godt på trekken som har vært der tidligere. Og da var jeg tilbake til utgangspunktet igjen..... Sitér dette innlegget Link to post
Kjesto Svart 24.April.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.April.2019 Så et aldri så lite prosjekt til....... Det gjøres det nå drastiske ting med ..... Flyttet litt rundt på noen deler. Fortsettelse følger Sitér dette innlegget Link to post
Kjesto Svart 24.April.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.April.2019 Og her er dinetten så langt ( oppdaget hull i bildeserien ) Sånn da var det meste der på plass..... Venter på nye produkter som er under produksjon. Håper sterkt å få disse på plass i løpet av de nærmeste ukene. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.