Gunga Din Svart 10.Juli.2017 Del på Facebook Svart 10.Juli.2017 fann på deres havne side att de fraråder båter som stikker mer enn 1,40..........så det er bare o glemme Hutting 40 på din bild (om det er en sånn, stikker 1,60) Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Tom Rør Svart 10.Juli.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.Juli.2017 Gunga Din skrev Just now: fann på deres havne side att de fraråder båter som stikker mer enn 1,40..........så det er bare o glemme Hutting 40 på din bild (om det er en sånn, stikker 1,60) Det tror jeg faktisk at det var ja?? Vi stikker jo en meter, men havnevakten sa at det var helt ok. Jeg stakk tommestokken( ja jeg har med tommestokk?) ned i mudderet, og jeg stakk den så langt ned med letthet, at jeg ikke var superengstelig. Jeg kommer ikke til å dra i sånne havner hele tiden, da jeg ikke syntes det var særlig gøy å tenke på at der vi gikk er det tilnærmet tørt ved lavvann.Det skal sies at det faktisk var noen cm med vann i den renna vi gikk i ved lavvann, men langt fra nok til å gå med båt. Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 10.Juli.2017 Del på Facebook Svart 10.Juli.2017 -det betyr at det fort blir kritisk med motorstans, tau i propellen etc ...? ? Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 10.Juli.2017 Del på Facebook Svart 10.Juli.2017 Flotte bilder Tom R. Med Hulda, som peker 2,15 meter nedover og 21 meter oppover, blir det nok bare å vente på mer mudring. Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 10.Juli.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.Juli.2017 Eureka skrev for 1 time siden: -det betyr at det fort blir kritisk med motorstans, tau i propellen etc ...? ? Hvis man starter motor på lavvann, har man et kjempeproblem.Det første havnesjefen spurte om da vi kom, var om vi hade de aircondition. Den bør ikke brukes, for da er hel.... ute. Tau i propellen får man ikke på lavvann. Kanskje en kineser, men ikke tau? Sitér dette innlegget Link to post
Zitt Svart 10.Juli.2017 Del på Facebook Svart 10.Juli.2017 Jeg har en venninne nede i Nederland, og jeg spurte henne om hun var i stand til å oversette dette. Her er det hun kom med: No... maybe it is frysk. It is not Dutch. Alltough frysk is spoken in Friesland and has been regarded as an offial language it is only spoken by a few people in our most northern province Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 10.Juli.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.Juli.2017 (redigert) I Leeuwarden i morges fikk jeg en hyggelig overraskelse. Jeg ble spurt om jeg tillot at "Mon Bijou" ble brukt som kuliss for å ta brudebilder. Det svarte jeg selvsagt ja til, da det er noe av det koseligste jeg har blitt spurt om :-) Bråvekte rederinnen, og sa at det ble litt liv og røre en stund, da noen skulle ta brudebilder. Raskt ute av bingen var hun, da damer ser litt annerledes på såntno enn oss gutta. Det ble en fin fotoshoot ? Grouw som vi er i nå, er som vår nederlandske venn sa vannsportens hovedstad sammen med Heeg. Vi la oss først langs bredden her, og det var helt ok, men rett utenfor stuevinduene til de som bor i lavblokka ved siden av kan bli litt "too close" vi gikk bort på en restaurant 100 m bortenfor, og de tilbød gratis båtplass til sine gjester. Det ble både lunsj og middag der, så da flyttet vi sjarken. Beliggenhet er også viktig når man er på tur. I morgen har jeg et brennende ønske om å ligge på en sånn gratisplass langs kanalen, da det ser særdeles koselig ut. At det er gratis får man bare ta som en bonus. Det gjenstår å se om vi finner en bare. Jeg er også mektig imponert over mange av de hollandske stålbåtene. De har en finnish som jeg ikke klarer å se i noen plastbåter. Jeg er nesten tilbøyelig til å si at jeg ønsker meg en :-) Har også i dag tatt noen bilder. "Danke u" for at dere følger oss:-) Redigert 10.Juli.2017 av Tom Rør (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 11.Juli.2017 Del på Facebook Svart 11.Juli.2017 Var det du som ble offisiell bryllupsfotograf? Så en sånn kanal over veien når jeg var der nede, tenkte på at du skulle passert over hodet mitt da.. tror nok jeg hadde funnet frem kompressorhornet på trucken da. ? Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
oberst1 Svart 11.Juli.2017 Del på Facebook Svart 11.Juli.2017 Her var det mange fine bilder! Likte spesielt denne delen av turen deres ? Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 11.Juli.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.Juli.2017 Det er flott her nede, og spesielt de litt trange kanalene, der vi i praksis kjører rett utenfor stuevinduene til folk. Vi gikk fra Grouw ved 11 tiden i dag, og knakk av fra melkeruta og inn til Heeg, som sammen med Grouw er sjøsportshovedtaden i Nederland. I Heeg la vi oss på en handlebrygge, og ruslet en tur i landsbyen og omegn, så bikkja fikk rørt litt på seg.Vi gikk inn intranga først, men der inne var det ingen plasser.Da vi skulle ut igjen derfra, kom det en tysk seilbåt, som ikke hadde lyst til å slakke opp en tøddel. Det var på håret at det gikk, og det var ikke hans skyld. Helt stiv i blikket, og gjorde ikke en mine? Vi gikk deretter til Sloten, hvor vi har hørt at det skal være så fint. Den er visst på lista til Unesco har vi blitt fortalt. Den skal sjekkes ut om en liten stund. Oppdaterer med noen bilder etter turen ?? Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 11.Juli.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.Juli.2017 Her er noen bilder fra Heeg og Sloten. Sloten er en skikkelig koselig liten landsby, hvor bygningsmassen er intakt, selvom noen av husene er fra 16-1700 tallet. slenger med noen bilder fra turen, og disse to plassene. Sitér dette innlegget Link to post
Havlengt Svart 11.Juli.2017 Del på Facebook Svart 11.Juli.2017 - Der sat han i gapestokken! Fantastiske bilder og opplevelsar på denne turen.. ! Sitér dette innlegget Link to post
Zitt Svart 11.Juli.2017 Del på Facebook Svart 11.Juli.2017 Jeg ville anket hvis jeg var deg, Tom! Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 12.Juli.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.Juli.2017 Zitt skrev for 12 timer siden: Jeg ville anket hvis jeg var deg, Tom! Slapp fri mot kausjon ? Sitér dette innlegget Link to post
Key Freak Svart 12.Juli.2017 Del på Facebook Svart 12.Juli.2017 Kanaler med midtdeler, gitt. Da snakker vi! Sitér dette innlegget Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening Link to post
Astridhj Svart 12.Juli.2017 Del på Facebook Svart 12.Juli.2017 For en flott tur dere har! Mens dere er I Nederland, bør dere ta turen innom et Pannenkoekenhuis. En restaurantkjede som bare selger pannekaker I ulike varianter :) Ellers er stroopwafel, appeltarte og brødskiver med Hagel veldig hollandsk. Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 12.Juli.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.Juli.2017 Den slusa er "hovedvei" Key Freak Takk for mattips Astridhj?? I dag blåser det så mye at vi blir liggende i Sloten til i morgen. Gråvær og vind er ikke flybridgevær, og vi må ikke være i Amsterdam før lørdag ettermiddag. Sitér dette innlegget Link to post
Pequod Svart 12.Juli.2017 Del på Facebook Svart 12.Juli.2017 Ser fantastisk ut! Kunne tenkt meg å bo slik jeg, med båten rett utenfor stuedøra... Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Figaro Svart 12.Juli.2017 Del på Facebook Svart 12.Juli.2017 Tom Rør skrev for 7 timer siden: Slapp fri mot kausjon ? Ankret du???? Sitér dette innlegget Not like everybody else----owner of metal boat and plastic car (Think) + MGB 68 mod. Link to post
Tom Rør Svart 12.Juli.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.Juli.2017 (redigert) Jeg Ankret mine synder ja ? Du som er stålmann Figaro, hadde vært i himmelen her nede. Jeg blir helt svimmel av hvor mange flotte stålbåter det er her. Denhar en finnish som overgår det meste av plastbåter. Redigert 12.Juli.2017 av Tom Rør (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 12.Juli.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.Juli.2017 I morgen går turen til Lemmer, hvor vi har blitt tipset om best sted å ligge, samt en bra italiensk restaurant. Etter det blir det å gå over Ijsselmeer til Enkhuisen, hvor vi også ble anbefalt å gjørenet stopp. Der er det en sluse inn til Markermeer, og derfra går vi til Amsterdam. Sixhaven marina er den mest sentrale, men der har det i følge vår nederlandske venn en lei tendens til å bli pakket smekkfullt.Det var vel Careka som anbefalte Amsterdam Marina her? Mulig det er et bedre alternativ. Sitér dette innlegget Link to post
Pequod Svart 13.Juli.2017 Del på Facebook Svart 13.Juli.2017 (redigert) En annen som blir svimmel - av å følge denne tråden - er meg! Jeg har nå bestemt meg - Bergtatt skal cruise i samme farvann som deg - i alle fall i Nederland! Her er det bare å planlegge transport av båt, utsetting på egnet startsted i en eller annen kanal og planlegge ferien... Ikke neste år, ikke i 2019, men kanskje året etter? Pøs på med bilder slik at jeg ikke ombestemmer meg! Redigert 13.Juli.2017 av Pequod (see edit history) Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Benji Svart 13.Juli.2017 Del på Facebook Svart 13.Juli.2017 Pequod skrev 1 minute ago: En annen som blir svimmel - av å følge denne tråden - er meg! Jeg har nå bestemt meg - Bergtatt skal cruise i samme farvann som deg - i alle fall i Nederland! Her er det bare å planlegge transport av båt, utsetting på egnet startsted i en eller annen kanal og planlegge ferien... Ikke neste år, ikke i 2019, men kanskje året etter? Pøs på med bilder slik at jeg ikke ombestemmer meg! Elsker ditt pågangsmot, og positive tankegang Pequod Sitér dette innlegget LGT - Husk lytteplikt på ch 16 - Olena LH 2064 - http://www.facebook....xklubben?ref=hl Link to post
Tom Rør Svart 13.Juli.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.Juli.2017 Pequod skrev 22 minutes ago: En annen som blir svimmel - av å følge denne tråden - er meg! Jeg har nå bestemt meg - Bergtatt skal cruise i samme farvann som deg - i alle fall i Nederland! Her er det bare å planlegge transport av båt, utsetting på egnet startsted i en eller annen kanal og planlegge ferien... Ikke neste år, ikke i 2019, men kanskje året etter? Pøs på med bilder slik at jeg ikke ombestemmer meg! That's the right spirit Pequod???? Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 13.Juli.2017 Del på Facebook Svart 13.Juli.2017 -og mens Tom og kone pusler rundt i Nederlandske kanaler, passerte en nederlandsk stålbåt forbi stuevinduet her i Ålesund. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.