Jump to content

Kjøpe stor båt til lav pris?


XardasKSP

Recommended Posts

@godthaab- Takker, hele båthistorien starta jo med at du hjalp Alicraften å komme seg til Sildeberget fra Sandefjord! Uten deg hadde jeg heller ikke blitt kjent med mekaniker så da hadde motorn og Alicraften avgått med "frysedøden" før den ble brukt :lol: Og hadde den dævva raskere enn minisnekka da hadde vel hele båthistorien endt på det punktet med at jeg bare kjøper "dævva båt" og aldri forsøkt igjen :giggle:
 

Quote

hodestupsforelskelse ved første blikk 😁👌


Det der pleier vanligvis å ende sabla dyrt uansett hva det er snakk om, spesielt dersom man ikke blir avvist øyeblikkelig :lol::giggle:

Har vel lært av @sap_2000 at det blir altfor sabla dyrt med stor båt med mindre den er 2005++ eller helst 2010 eller hvis noen har fiksa den opp slik denne Princess 35 ble og har jo 2019 motorer.
 

Link to post
Share on other sites

Combi c svinger vet jeg funker på simrad S2009/S2016 ekkolodd pluss simrad evo3(s). Mulig flere. Også testet på toppmodell humminbird. 
 

denne svinger har lavere enn vanlig impedanse, så kan svi skjermer som ikke har den i lista. 

Link to post
Share on other sites

Gratulerer så mye med kjøp. Tror det er fornuftig å starte med en båt i denne klassen

 

MEN: Hvordan i huleste kan «autoriserte» båtmeglere lage så dårlige annonser mtp bilder???

Rot og atyr på de fleste bilder… og hvilke fordeler skal en «autorisert» båtmegler gi??+

 

 

igjen, veldig gøy det ble båt påmdeg @XardasKSP 👍👍👍👍

Link to post
Share on other sites

@whisper Takker da spørr jeg dem når jeg finner ut av hva slags skjermer som er i båten eventuelt kjøper en dedikert kun for ekkoloddet. Men trolig rekkes ikke dette ved overtagelsen.

@godthaab- Om du har litt tid så kanskje blir det noe havnemanøvrerings trening når båten har klart å komme seg til Langesund (dersom jeg finner ut av at pocket er den bare utpå vannet imens slagskip inni havna :giggle: ).

Hvordan går det med seilbåten som du bygga? Historien på forumet endte vel i 2022?

@Espen Takk! Vel jeg synes det var veldig bra megler siden jeg fikk ønsket pris :giggle::lol: Topp vurdering anbefales å kjøpe fra!

Mye bedre om bilder er rotete enn om meglern lager proffe greier men vil ikke gi kjøpern ønsket pris :lol: Tror ikke det blir så enkelt i fremtiden med "Svær/Enorm halvgammel driter" å få ønsket pris, ikke alle meglere som liker å stå igjen på brygga med følelse av at kjøpern er mer fornøyd enn meglern  :giggle:

Sånn skulle alle meglerne vært skape kjøperglede :wink:

@pipe Takker! Blir jo alltid båt til slutt når det skal bli båt. Vil jo også skje i fremtiden dersom jeg lever og sparer lenge nok til "finale dritern" :giggle:

Link to post
Share on other sites

Espen skrev 16 minutter siden:

Gratulerer så mye med kjøp. Tror det er fornuftig å starte med en båt i denne klassen

 

MEN: Hvordan i huleste kan «autoriserte» båtmeglere lage så dårlige annonser mtp bilder???

Rot og atyr på de fleste bilder… og hvilke fordeler skal en «autorisert» båtmegler gi??+

 

 

igjen, veldig gøy det ble båt påmdeg @XardasKSP 👍👍👍👍

Tenkte det samme...

 

 

Se forskjellen: https://www.finn.no/boat/forsale/ad.html?finnkode=276463965

 

 

 

 

Link to post
Share on other sites

@TrikkerN Lønning Alt var helt perfekt, sånn skulle det vært overalt. Gir jo mye bedre kjøperglede enn om man ser fine filmsnutter av båter og pene bilder men når det kommer til prisen så sier meglern det går ikke til ønsket pris :giggle: Men er jo alltids verdt å forsøke så får man se hvordan markedet er og hva slags "finale dritere" tilbys når jeg har spart meg ferdig. Håper denne "pocketdritern" skal ikke dævve så mye at det utsetter "finale driter" til evig tid.

Den gangen jeg skal ha "finale driter" så om det ikke er fra noen megler med kjøpervennlige priser håper jeg det er noe dødsbo i ett gjenglemt sted i Norge/Sverige hvor 2010++ enorm driter selges med ett bilde og jeg tilfeldigvis kommer over den og får den sjekka og er eneste som har sett på og vil betale :giggle:


 

Link to post
Share on other sites

TrikkerN Lønning skrev 44 minutter siden:

Jeg så den annonsen og tenkte at det nesten ikke var mulig. Rot og skit over alt.. Så når du kommer med denne annonsen (som jeg regner med er fra sist gang båten ble solgt) kan jeg nesten ikke tro dette er samme båt. Bilder og orden er viktig i annonsen (for meg i hvertfall).

 

Fatter ikke at de ikke børstet vekk smuler og rydder vekk pappesker etc. 

Er en gammel båt, men jeg ser folk legger inn mer innsats i å selge en drone til 2000kr enn denne annonsen. Men det kan ha vært bra for TS, da ikke flere bydde på den. 

 

Grattis med ny båt @XardasKSP

 

 

Link to post
Share on other sites

@Thomas_h Takker!  Som sagt er mye mer hyggelig for kjøper om man kan foreslå pris og få ja takk til hva man ønsker enn om det er fantastiske bilder, filmer og hele pakka men ikke mulig å få ønsket pris.

Er jo prisen folk kjøper på med mindre noen synes "ååå for en båt det var akkurat den jeg vil ha" hos meg aktiveres den følelsen nok enten av båter som koster mer enn jeg kan bruke til forbruk (kan jo ikke selge mine investeringer siden de tjener jo penger for meg og jeg investerer jo etterhvert mer istedet for å ta ut) så da blir det jo ikke noe av før jeg har spart nok. Eller båter som er såpass gamle at selv om jeg har råd til kjøp så kan dævvinga koste mer enn hva det hadde kosta å kjøpe den nye og kun halvgamle svære/enorme dritern :lol: Tiltrekkes alltid av noe "feil" :giggle:

Så hvis man ikke kommer over noen som ser "drømmebåten" så venter og venter folk om prisen ikke er konge. Blir jo som Princess 45 i Bergen til 2,3 hadde jeg sikkert "tømt forbruks sparegrisen og foreldras sparegris også" for en båt som ikke helt var en drømmebåt siden om det skal være dyrt så skal det være "svært". Men så lenge det skulle være for lite med 2,65 som noen andre skal ha bydd så vil vel båten bare fortsette å stå der.

Uansett fikk jo akkurat det jeg ønsket til midlertidig båt altså motorer, drev m tilbehør med påmontert båt :giggle: Var jo samme med Alicraften VP 41P som satt i den var verdt prisen og båt var gratis påmontert :lol: Bare her så er båt mye bedre tilstand og må ikke fikses så mye annet enn de lekkasjene (propell er vel del av drivverket) og fjerning av effektene etter dem. Ikke noe kabel spaghetti alt slikt var veldig fint og ikke forverra siden @kdtran fiksa det for noen år siden.

PS. Er det noen som vet om det er noe båtløft ved Jarlsbergbrygge i Sande eller er nærmeste i Holmestrand (finner ikke den engang i google)? Kanskje noen er fra området? Siden blir litt hastverk å få ordna med alt sammen dersom man skal rekke før den båtkyndige må ta seg av noe annet.

 

Link to post
Share on other sites

XardasKSP skrev for 1 time siden:

@godthaab- Om du har litt tid så kanskje blir det noe havnemanøvrerings trening når båten har klart å komme seg til Langesund (dersom jeg finner ut av at pocket er den bare utpå vannet imens slagskip inni havna :giggle: ).

Hvordan går det med seilbåten som du bygga? Historien på forumet endte vel i 2022?

 
Det kan vi nok få til, selv om denne er noe mindre enn de andre du har sett på så er det nok lurt å øve litt i trygge omgivelser 😊

 

Den er lagt litt på is, og er fortsatt litt i tenkeboksen rundt hva vi gjør videre. Litt endret livssituasjon og prioriteringer endte i kjøp av en annen ferdig seilbåt i fjor sommer. Fått brukt den masse og er godt fornøyd med det. Så får vi se hva som føles riktig etterhvert 😊

Link to post
Share on other sites

@Allan E Jeg synes de stilte seg jo i veldig bra lys for potensielle kunder. Kjøpere kan jo ønske å sjekke båtene som de selger og se om de kan få noe kupp, de kan jo ha en følelse at her er det muligheter.

Akkurat slik som megler i Stavanger kommer av og til med veldig attraktive tilbud. Den Princess 58 i Sverige er jo topp priset om f.eks noen kan fikse alt selv som @Chilli Solbris eller mange andre her på forumet. Men @sap_2000 har vel fått meg til å forstå at når jeg ikke kan ting selv og drømmer om "enorm driter" så må den nok være 2010 og ikke 1995-1996.


Imens man f.eks i Bergen ikke fikk noe følelse av at megler ville kunne raskt gå ned til ønskede priser, men selv han måtte jo gjøre det med en Fairline 52 fra 1999 som gikk jo under 2 mill bare det tok sin tid.

Foreløpig blir det i hvert fall litt båtglede med Princess 35 men drømmen har jo ikke dævva. Så akkurat som ved Alicraft kjøpet kommer det sikkert om noen år forhåpentligvis færre enn flere ett moment da det vil være nok penger til å gjøre ett enormt kupp på 2010 svær/enorm driter :giggle:

@godthaab- Men da har du en ny seilbåt, så det er sikkert den du bruker til turer. Det har vår felles kjente mekaniker ikke fått med seg tror jeg :giggle: Du får sende bilde på facebook om du ikke har laget noe tråd på forumet om den nye som jeg ikke har sett.

Link to post
Share on other sites

Espen skrev for 3 timer siden:

MEN: Hvordan i huleste kan «autoriserte» båtmeglere lage så dårlige annonser mtp bilder???

Rot og atyr på de fleste bilder… og hvilke fordeler skal en «autorisert» båtmegler gi??+


tror @XardasKSP skal takke for elendig annonse og ingen som kunne vise båt i juli for at fikk denne og såpass billig.   
Hadde de striglet, shinet og presentert den slik Thrust marine gjorde ved forrige salg hadde den garantert vært solgt for lengst og til høyere pris.  
 

tror dette var det lureste du kunne gjøre når du først var så bestemt på hvit FB båt og av riktige merker.  
 

XardasKSP skrev for 3 timer siden:

Har vel lært av @sap_2000 at det blir altfor sabla dyrt med stor båt med mindre den er 2005++ eller helst 2010


kan bli og spesielt for en som som må sette bort det meste av jobb.  
men eldre båt og prosjekt kan gi mening for andre med helt andre forutsetninger, kunnskap og interesse.    Nyanser og detaljer @XardasKSP 😉

 

XardasKSP skrev for 3 timer siden:

@whisper Takker da spørr jeg dem når jeg finner ut av hva slags skjermer som er i båten


Mener det er Raymarine a-serie av forrige generasjon.  De med bare en fysisk knapp (on-off).  
 

IMG_6218.jpeg.e9ba0344ebf1ef578f0181cf8df38929.jpeg

XardasKSP skrev for 1 time siden:

PS. Er det noen som vet om det er noe båtløft ved Jarlsbergbrygge i Sande eller er nærmeste i Holmestrand (finner ikke den engang i google)?


Holmestrand båtforening (se bilde fra Google ) 

fikk løftet en Ph43 der i fjor høst i forbindelse med overtakelse.  der prikken står (toppen av markøren)løfter de med trucken. 


@VannTro kan sikker bekrefte riktig forening eller ikke ? 
 

 

IMG_6248.jpeg

IMG_6249.jpeg

Mvh. SAP

Link to post
Share on other sites

Gratulerer @XardasKSP!

Håper båten vil gi deg mye glede og at du blir glad i den. Jeg har sendt en avhandling til @sap_2000 vedrørende propellere, fart og last faktor på forskjellig turtall, så dette finner dere nok ut av. 

Ps: Frontvinduene på gamle Princess med  alu ramme er kjent for å lekke. En har to valg: ta vinduene ut, fra hverandre og legg i ny bytyl (stor jobb som kun galninger som @Chilli Solbris gidder å gjøre), eller skrap ut silikon og legg i ny. Sistnevnte holder tett i ca 3 år før jobben må gjentas. Du ser nok raskt hvilken løsning jeg valgte, og det høres ut som om ingen har gjort det etter meg. 

Link to post
Share on other sites

sap_2000 skrev 14 minutter siden:

Mener det er Raymarine a-serie av forrige generasjon.  De med bare en fysisk knapp (on-off).  

Stemmer. 2x a95 Raymarine fra ca 2015. nettverkskoblet med remote panel, ekstern ekkolodd modul og skikkelig ekstern svinger. Digital radar. Strømbryter for ekkolodd og nettverksfunksjon i panel under førerstolen. GPS bryter = nettverk, echosounder = ekkolodd. 
Også dybdemåler som del av VP instrumenteringen. (Multisensor. Fart, vanntemp og dybde)

Motorer er ikke koblet i nettverk med plotterne. 
 

Hva jeg husker! Skulle nesten tro jeg hadde brukt (for) mange timer ombord i den båten. 😄

Link to post
Share on other sites

@sap_2000 Da blir det vel i Holmestrand som du sa først, var vel bare hovedmegler (han som har hele selskapet) som sa noe om Sande så prøvde å finne noe der men fant det ikke. Får se om noen tar telefonen der på lørdag og om det går an å få fiksa alt med skipsregister og greier til tirsdagen.

Ellers var det jo hele poenget stor bra stand båt til lav pris så det ble i hvert fall foreløpig suksee som med Alicraften, får håpe denne også fungerer like bra og unngår å treffe undersjøiske trestokker. Blir sikkert lettere da trestokken var ett sted mellom Brevik og Grenlandsbrua. Til Langesund kommer de vel sjeldent og utpå Skagerrak spres de så utover at det er kanskje mindre sjans for tømmerstokker forhåpentligvis. Nå vet jeg jo også at det er ikke bare propell som dævver av slikt møte så om noe slikt skulle skje så meldes det inn til forsikringa med engang (den gangen trodde jeg det var bare propellen så da gadd jeg ikke og kjøpte ny propell selv så dævva drevet etterpå) og drev sjekkes for mulige skader.
 

Quote

kan bli og spesielt for en som som må sette bort det meste av jobb.  
men eldre båt og prosjekt kan gi mening for andre med helt andre forutsetninger, kunnskap og interesse.    Nyanser og detaljer @XardasKSP 😉


Var vel det jeg skrev før at Princess 58 i Sverige f.eks var sikkert topp tilbud om noen selv kan fikse på båt som @Chilli Solbris eller mange andre her på forumet. Men jeg forstod det som at for min del så må det være noe 2005+ eller helst 2010+ "svær/enorm driter" hvis den ikke skal dævve mer enn at mekaniker kan få tid til den dævvinga uten å måtte si opp vanlige jobben :lol::giggle: og uten å måtte bli fast kunde på RR (var vel dette som er anbefalt verksted) som må dit hver måned :lol:

Så da vil det ta noen år siden blir vel langt over 4 mill selv om man skulle klart å få ekstremrabatt og trist megler/selger som vinker båten farvel på den store båten også engang i fremtida.

@kdtran Tusen takk!

Ser ut som du har fikset denne båten veldig godt og heldigvis har ikke de lekkasjene rukket å skape for mye skader så tenker ting inni kan bare vaskes og renses. Får se hvilke kunnskaper meg og onkeln min kan skrape frem til vindusfiksing, ellers om det ikke går får vel se hvor mye fritid mekaniker har til overs. Antar det blir den lette løsningen som mekaniker vil ha tid til så får man gjøre det engangtil om 3 år. Kommer sikkert en post i tråden med bilder når dette skal fikses.

Ellers stor takk for at du sendte @sap_2000
all propell info. Da vet han sikker hvilke propeller som sitter på og finner ut av hvilke det bør være for at båten skal nå opp til 3500 rpm siden jeg forstod det som den ikke heller gjorde det da du hadde den? Håper i hvert fall det ikke er noen senere eier som måtte bytte propeller etter å ha truffet noe siden drev liker veldig dårlig møte med undersjøiske trestokker og annet som flyter har jeg erfart ved Alicraft.

Husker du muligens hva slags svinger ble valgt til ekkoloddet? (Da kan jeg se om hvor meget det haster med å få på profesjonelle ting som @whisper foreslo).


Ellers om du noensinne igjen skulle fått 10 fots syke så tar jeg gjerne enda ett trinn 3 (trinn 1 var vel Alicraft om man ser bort fra minisnekka) på veien til den svære båten (da skjer det raskere enn om flere år) :giggle::lol: Virker som båter du har blir helt toppstand som om de var 2005-2010.

Takk for alle opplysninger!
 

Link to post
Share on other sites

XardasKSP skrev for 4 timer siden:

PS. @whisper Takker, da er det helt sikkert verdt det selv om den skal bli igjen i Pocketdritern når den engang byttes til noe større. Må vel finne ut av når de kan levere denne svingern men antar de ikke rekker før båtløftet ved overtagelse så blir vel å montere den når båten skal for vintervedlikehold.

Hvis du kjøper en knalldyr svinger er det fullt mulig å ta den med videre til neste båt. Det blir et rundt hull som du enten kan blinde med en syrefast blinding, eller støpe igjen med glassfibermatter. Begge deler er høyst overkommelig. 

Og hvis du først får tak i svinger på kort varsel, så er det fort gjort å montere den. Du borer et hull med hullsag, sliper vekk litt bunnstoff, og skrur inn svingeren med fugemasse. 

 

XardasKSP skrev for 4 timer siden:

Det der pleier vanligvis å ende sabla dyrt uansett hva det er snakk om, spesielt dersom man ikke blir avvist øyeblikkelig :lol::giggle:

Noe sier meg at du har noen skikkelige tvilsomme dameerfaringer :giggle:

 

TrikkerN Lønning skrev for 3 timer siden:

Shit, var det ved forrige eierskifte? For et prisfall!!

 

 

Link to post
Share on other sites

@Komodo Tenkte kanskje den nye svingern ville eventuelt passe i samme stedet som den gamle som man kunne putta inn der senere eventuelt. Men om den koster 17 500 så er det jo ikke noe farlig siden trodde det var mye dyrere fornøyelse.

Men om denne som er der allerede er rimelig grei så kan man jo utsette det til vinterkonserveringa å skifte. Derfor håpet å finne ut av hva som er der fra før av. Det blir jo nok av ting å gjøre ved den korte løften i Holmestrand både propellbytte og oljeskift på drev (siden dette ble vel ikke gjort på en altfor god stund). Så må jo meglerne (skjønte ikke til slutt som eier/selger er også megler eller ikke) få gitt meg den kontrakten også må man fikse med skipsregisteret. Antar vel eiern må tilbake fra Trøndelag også. Ideen var at man rekker det på tirsdag før @sap_2000 skal holde på med andre ting. Men går det likevel ikke (må jo også få kjøpt propellene i Kristiansand og håpe at de har dem tilgjengelig) så får man jo sett under og gjort propellbytte + oljeskift med kun mekaniker.

Ville jo sikkert også være en tvilsom erfaring med mitt kunnskapsnivå og "svær gammel driter" fra 1995 eller eldre trolig utifra hva @sap_2000 har fortalt. Så må ikke alltid følge emosjonene :lol: Men båter har det fine i seg at man kan få bedre erfaring om man bare "kaster penger på problemet" og skaffer noe 2005-2010++ istedet som er svært/enormt :giggle: Da kan det hende erfaringa blir bedre :lol:

Ellers stod vel kjøpsprisen i skipsregisteret så det ble ikke fall helt fra utgangsprisen på forrige annonsa. Men godt nok fall forhåpentligvis at det ikke blir noe mer fall når jeg eventuelt skal bytte i fremtiden til noe større og nærmere drømmen. Kanskje til og med noe oppgang når propeller blir riktige og begynnende forfall blir reversert og båt polert :giggle: Tar seg jo bedre ut når vann ikke drypper inn fra vinduene og sengebekledning ikke er "vannet" og ser ut som noen "pissa i senga"  :lol:


Men tar 50 % tap hver dag så lenge "enorm halvgammel driter" fra 2010++ får også 50 % fall i prisen :lol::giggle: Lave priser er ikke noe problem så lenge man ikke skal slutte med båt men heller drømmer om større :lol:

PS. Det tok 9,5 måneder men ble til slutt for andre gang "stor båt til lav pris" selv om det ikke er så stor ennå så ble det i hvert fall forhåpentligvis ett kupp :giggle: Det viktigste blir vel at dette også skjer ved "finalebåten" da kommer det sikkert til å ta enda mer tid og enda flere siders søk :giggle:

Link to post
Share on other sites

XardasKSP skrev for 6 timer siden:

vel kjøpsprisen i skipsregisteret så

Kjøpsprisen står vel ikke i skipsregisteret?? Det er bare om kjøper tar lån på skuta og bruker båten som sikkerhet. Selv da er det ikke kjøpesum som havner i registeret, men lånet/sikkerheten banken krever.

Link to post
Share on other sites

XardasKSP skrev for 10 timer siden:

E Jeg synes de stilte seg jo i veldig bra lys for potensielle kunder. Kjøpere kan jo ønske å sjekke båtene som de selger og se om de kan få noe kupp, de kan jo ha en følelse at her er det muligheter.

Det jeg tenkte på var, ville du ha brukt denne megleren ved et eventuelt salg? Du var heldig her, håper at du har signert slik at ikke båten glipper for deg.

Link to post
Share on other sites

XardasKSP skrev for 8 timer siden:

Husker du muligens hva slags svinger ble valgt til ekkoloddet?

Det er en gjennomgående arimar bronse svinger. Mener den er 50/200kHz og 1kW. 
Den er Downvision kompatibel og er koblet til en CP100 ekkolodd modul som er montert på skottet over vanntanken. (Under dørken i salongen og ved siden av autopilot modulen)

Link to post
Share on other sites

XardasKSP skrev for 9 timer siden:

Da blir det vel i Holmestrand som du sa først, var vel bare hovedmegler (han som har hele selskapet) som sa noe om Sande så prøvde å finne noe der men fant det ikke.

 

Ser på google maps at det er rampe og båter på land innerst i havna der båten ligger, men la ikke merke til noen kran eller truck når vi var der. Men om selger kan fikse noe der så er nok det det enkleste. Sjekk selv på google maps.

Ellers Holmestrand.

 

XardasKSP skrev for 9 timer siden:

Antar det blir den lette løsningen som mekaniker vil ha tid til så får man gjøre det engangtil om 3 år. Kommer sikkert en post i tråden med bilder når dette skal fikses.

 

Istemmer "lette løsningen" fallhøyden er større på den andre løsningen og man vet ikke hva man finner eller om rammene er uskadde etter 40 år om man river ut alt. 

 

XardasKSP skrev for 9 timer siden:

Ellers stor takk for at du sendte @sap_2000 all propell info. Da vet han sikker hvilke propeller som sitter på og finner ut av hvilke det bør være for at båten skal nå opp til 3500 rpm siden jeg forstod det som den ikke heller gjorde det da du hadde den?

 

KD Tran skal lete litt i kartotekene da turtallet han fikk ved ny båt også var i laveste laget, så vi må vite sikkert hvilken propeller som satt på. Ut fra tabell jeg har kan det indikere 2 alternativer på hvilke propeller som sitter der i dag, og jeg er ikke så glad i å gamble som deg hehe :wink:.

Om han ikke finner det så får vi lese av ved løft. Størelse står printet inn i propellene.

 

XardasKSP skrev for 9 timer siden:

bør være for at båten skal nå opp til 3500 rpm

 

Den skal opp godt over 3500 på lett lastet og ren båt. Helst opp mot 3600 rpm. Turtallsperren er på 3640 rpm.

Meningen med valg av riktig propellere er at båten skal gjøre minimum 3500 "any day of the week", dvs også fullastet med folk ombord, joller, fulle tanker og litt groe slik det blir utover sesongen.

 

Nå som man vet det har vært endel havarier koblet til for lav maks rpm på disse motorene så tenker jeg det er veldig lurt å legge seg i høy-enden av rpm skalaen, for utgiften ved et evt havari eller to har du ikke lyst på.

 

En annen bonus er at båten blir streker, går kjappere/ lettere opp i plan med tung last samt at momentet på drevene blir mindre som betyr at de går lettere og dermed har forutsetninger for å vare lenger.

 

XardasKSP skrev for 8 timer siden:

Ellers stod vel kjøpsprisen i skipsregisteret så det ble ikke fall helt fra utgangsprisen på forrige annonsa. Men godt nok fall forhåpentligvis at det ikke blir noe mer fall når jeg eventuelt skal bytte i fremtiden til noe større og nærmere drømmen.

 

Mange vet ikke at man kan la det feltet stå tomt når man fyller ut eierskiftemelding. Du gjør lurt i å ikke skrive noe i det feltet (eller her) hehe :wink:

 

Thomas_h skrev for 1 time siden:

Kjøpsprisen står vel ikke i skipsregisteret?? Det er bare om kjøper tar lån på skuta og bruker båten som sikkerhet. Selv da er det ikke kjøpesum som havner i registeret, men lånet/sikkerheten banken krever.

 

Jo det gjør den om man fyller inn det feltet. De fleste proffe selgere lar vær å gjøre det, mens Ola Dunk ofte tror alle felt i skjemaet SKAL fylles ut..

 

kdtran skrev 30 minutter siden:

Det er en gjennomgående arimar bronse svinger. Mener den er 50/200kHz og 1kW. 
Den er Downvision kompatibel og er koblet til en CP100 ekkolodd modul som er montert på skottet over vanntanken. (Under dørken i salongen og ved siden av autopilot modulen)

 

Høres ut som bra svinger det. Den falt ut relativt lett under fart, men det kan godt være noen rur som skaper turbulens rundt den. 

Vi får ta en kikk på den og plassering når den henger i krana. Skal være unødvendig å bytte den med mindre man ska gå for noe ekstremt til mange titusner, men da må man vel bytte modul etc også

 

 

 

l_616074167-3.jpg

Mvh. SAP

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...