Sjøvind Posted December 22, 2016 Share Posted December 22, 2016 Skal gjøre en jobb, eller kanskje flere, under vannlinjen til våren og lurer på hvilket fyllstoff som er best. Har noen kg med epoksy stående. Til det jeg har gjort hittil har jeg (foruten glassfiberduk) brukt bomullskutt fra Svas og mikoglassballonger fra Biltema. Jeg brukte bomullskutt som fyllstoff til liming og til sparkling av hulkiler. Syntes det var lett å blande og funket bra til liming. Vanskeligere å få glatte flater på hulkil, men det virker som det ble sterkt, var vanskelig å slipe. Glassballongene prøvde jeg noen steder der det ikke var krav til styrke. Fikk ikke særlig dreis på dette, ble grovt og ujevnt og virket svakere etter herding. Til våren skal jeg tette et lite hull, antar diameter blir ca 10-15 mm. Har brukt bomullskutt tidligere, men har blitt rådet til å bruke noe som gir bedre armering, West system 402 Milled glass fibre blend. Er dette det samme som glassfiberkutt? Er i så fall formidable prisforskjeller ute og går. Hva bruker folket? Får nok også bruk for fyllstoff til finere sparkling. Hva anbefales? God jul! Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
TimJ Posted December 22, 2016 Share Posted December 22, 2016 Bomullskutt er en sikker vinner. Bland den tykk nok så er det sterkt som f.... Er brukt det mye og aldri hatt problem med styrken. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Honduras Posted December 22, 2016 Share Posted December 22, 2016 Bomullsfiber eller andre typer fiber er armering. Mikrosfærer/ballonger er for å lage lette fyllinger som skal sparkles og slipes etc. Ren Melkesjokolade er sterkere en Stratos, for å ta en analogi som er relevant i disse dager... Quote * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post Share on other sites More sharing options...
Komodo Posted December 22, 2016 Share Posted December 22, 2016 Hvis du klipper til noen lapper med WR som du laminerer over med spiller det liten rolle hva du sparkler med. Quote Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts