Jump to content

Nidelv 690 sport prosjekt

filip_skau

Recommended Posts

Heisann lenge siden oppdatering nå?båten fungerer som bare det forsatt, er bare å starte opp å kjøre, deilig!?Jeg har også endelig fylt 16 år også så nå har jeg fått båtserfikatet, så det er deilig, er ikke alle 16 åringer som har pusset opp en nidelv 690 med sin far og får lov til å kjøre den?? båten blir brukt daglig og som sagt er det bare tut å kjør?båtfolket må ha en riktig god sommer ?jeg er også veldig fornøyd med sjøegenspene til båten??

Ble en tur til Helgeroa idag?

CC11B611-4DA2-4247-8101-B6CEAA05556D.jpeg

• 2 uker senere...

Utrolig kjedelig telefon jeg fikk av min far idag. Min far var på vei ut på konsert da det begynte å lukte veldig bensin så han stoppet motor og strøm og kikket opp i motorrom, der lå det 4-5 liter bensin å fløyt:(  Han fikk tauehjelp inn til Langesund der han har fått pumpet ut all bensin og fått tatt en vask av motorrom, vi vet enda ikke hva årsaken skyldes, noe vi får forske på videre imorgen og søndag, utrolig leit å få den telefonen da båten har fungert som bare det hver eneste dag i sommer. Men vi skal få fikset dette ? flott med hyggelige båtfolk der ute som hjalp til med tauing?

Jeg har samme motor, men efi, nå er bensinpumpe m kjøler helt likt på disse, og jeg hadde ut denne for å skifte pumpe i vinter, gjorde det ved å skru løs hele braketten som pumpa og kjøler henger på, og dro hele satsen fremover, er bare må løsne bensinslangen oppe på galeriet eller en liten umbrakoskrue nede på pumpegaleri.

Slangene til filteret kan du la sitte på evt skru de av på filterbraketten.

Så sant du har i cm klaring til beddingen så går dette fint uten å løsne motor

Norske båter er best!

Draco24styling skrev for 18 timer siden:

Jeg har samme motor, men efi, nå er bensinpumpe m kjøler helt likt på disse, og jeg hadde ut denne for å skifte pumpe i vinter, gjorde det ved å skru løs hele braketten som pumpa og kjøler henger på, og dro hele satsen fremover, er bare må løsne bensinslangen oppe på galeriet eller en liten umbrakoskrue nede på pumpegaleri.

Slangene til filteret kan du la sitte på evt skru de av på filterbraketten.

Så sant du har i cm klaring til beddingen så går dette fint uten å løsne motor

Tusen hjertelig takk forn tips, dette var et godt tips vi trengte, vi skal prøve å få løsnet denne braketten i dag, vi satt stor pris på dette tipset??Hadde du et deksel over braketten som vist på tegningen over her, siden det manglet vi men fikk bestilt alt på ravns

Draco24styling skrev for 11 timer siden:

Bare hyggelig å dele erfaringer. Men skjønner ikke helt hvorfor vinkel nippelen kunne løsne. Eller var det bare o-ringene som var dårlig?

Det var o-ringene som var dårlig men også festet til bakre delen av bensinpumpen hadde knekt av så da har bensinpumpa blitt skyvd bakover og hoppet av, men som sagt det var dårlige o-ringer der også

• 1 måned senere...
Jtk1 skrev for 4 timer siden:

kjekk båt å fint prosjekt, men hvorfor er ikke alle instrumenter montert likt? og bytte av sink på drev ser ikke ut som er gjort når denne er oppe?

Takk for det, bytter ikke sink da det ikke er nødvendig, skulle gjerne hatt alle instrumentene like men det finnes jo ikke mercruiser vann og tank måler vel??

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...