Jump to content

Nidelv 690 sport prosjekt


filip_skau

Recommended Posts

Hei har gått i innkjøp av en Nidelv 690 sport, en tøff og moderne båt ifra 2000, med den blå stripen. Skal lage en prosjekt tråd her da jeg trenger muligens tips underveis til montering av motor osv. Har kjøpt en mercruiser 220hk v6 ifra 2010 som har timetall på 220timer. Med motoren følger det med et bravo 3 drev med duoprop.

 

Generelt om båtens tilstand:

Båten ser for tiden ikke ut inni, full av snø og bensintanken er demontert samt vanntanken. Det er demontert seter, vask, komfyr, kjøleskap og konsoll. Det er mye elektrisk arbeid som muligens må gjøres, må få sjekket hva som fungerer og hva som ikke fungerer. Men når jeg har fått ut alt snøen og fått tatt en skikkelig vask er mye gjort, da kan vi begynne å montere tanker osv. Skroget er helt strøkent, trenger bare en vask og polering.

Det har tidligere stått en Volvo Penta bensin motor i båten ser det ut som, noen som har erfaring med å bytte ifra Volvo til Mercruiser?

 

Håper mange vil like dette prosjektet å komme med evt tips. Flere bilder kommer senere

 

bilde

 

bilde

 

bilde

Link to post
Share on other sites

Oi..har dwt begynt å bli prosjekt sv disse?:)

Ja, det var akkurat det jeg tenkte også.  :worry: 

 

Har jo en slik i familien. Fadern har en pen 1999 modell med AQAD41. 

Blått skrog med teak i dørk og andre steder. Flott båt. Håper denne vil fremstå like pen som den vi har i familien etterhvert!

 

Lykke til og gratulerer med fin båt!

Link to post
Share on other sites

Hei, har kommet hjem ifra ferie og nå er det klart for å ta fatt på båten. Begynte smått igår med å tørke opp båten innvendig. Satte i ett batteri for å sjekke om noe av det elektriske fungerte, alt var helt dødt dessverre. Kan hende det var noe med batteriet jeg satt i, at det var dårlig ladet, får utforske videre på det senere. Forøvrig gikk turen idag til Arendal først der vi hentet motor og drev, før turen gikk videre til Risør for å hente ny havnekallseje til båten, samt nytt putesett og stoler. Neste som skal gjøres nå er å få montert tanker i båten og få tatt en skikkelig vask.

bilde

bilde

Link to post
Share on other sites

Ettermiddagen/ kvelden idag har jeg fått tatt av puter, vasket båten ganske så bra og fått plassert bensintanken, tatt av gammel kontrollboks og fått sjekket litt elektrisk. I morgen skal jeg begynne å montere litt teak i båten igjen og slipe ned gamle teak dørker.

Link to post
Share on other sites

Idag har jeg fått gjort en del elektrisk arbeid. Skrev tideligere at alt det elektriske virket dødt, men det var det ikke. Fikk målt litt forskjellige koblinger med voltmeter og kunne konstantere at det var strøm på mange koblinger. Klarte etter ca 1times arbeid å få lys i alle fire lanterner, få liv i motorromsvifte og vindusviskerne. Fant de forskjellige koblingene til de forskjellige bryterne og vipps funket litt forskjellig.

Redigert av filip_skau (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Har slitt litt med å få logget inn her, det er derfor jeg ikke har fått lagt ut noe på en ukes tid. Skrev at det forrige jeg gjorde var en del elektrisk arbeid, denne uken har jeg fått gjort mye mer sammen med min far. Vi har fått pusset teak dørker, montert instrumenter i panel, montert transom, trimpumpe er montert og kontrollboksen er montert. I morgen går dagen til å vaske. Legger ut flere bilder i morgen .

bilde

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...