filip_skau Svart 8.Juli.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.Juli.2018 Heisann lenge siden oppdatering nå?båten fungerer som bare det forsatt, er bare å starte opp å kjøre, deilig!?Jeg har også endelig fylt 16 år også så nå har jeg fått båtserfikatet, så det er deilig, er ikke alle 16 åringer som har pusset opp en nidelv 690 med sin far og får lov til å kjøre den?? båten blir brukt daglig og som sagt er det bare tut å kjør?båtfolket må ha en riktig god sommer ?jeg er også veldig fornøyd med sjøegenspene til båten?? Ble en tur til Helgeroa idag? Sitér dette innlegget Link to post
tomjo7 Svart 8.Juli.2018 Del på Facebook Svart 8.Juli.2018 Gratulerer med båtlappen Sitér dette innlegget Link to post
filip_skau Svart 9.Juli.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.Juli.2018 tomjo7 skrev for 8 timer siden: Gratulerer med båtlappen Takk for det? Sitér dette innlegget Link to post
filip_skau Svart 9.Juli.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.Juli.2018 Flere bilder fra igår, ser like blank ut? Sitér dette innlegget Link to post
filip_skau Svart 19.Juli.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.Juli.2018 Dagens to små prosjekter: bytte høytalere - ble kjempe fornøyd skjære til teak list rundt komfyr- ble ikke så værst hva tenker dere? Kan meddele dere at båten er i daglig bruk og alt fungerer som det skal, bare å vri om å kjøre av gårde? Sitér dette innlegget Link to post
TomErik1972 Svart 19.Juli.2018 Del på Facebook Svart 19.Juli.2018 Flott prosjekt å følge! Gøy å se at det som tilsynelatende ser ut som et vrak blir pusset opp slik som dette. Godt jobba og gratulerer med både lappen og fin skute! Sitér dette innlegget Link to post
filip_skau Svart 20.Juli.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.Juli.2018 Utrolig kjedelig telefon jeg fikk av min far idag. Min far var på vei ut på konsert da det begynte å lukte veldig bensin så han stoppet motor og strøm og kikket opp i motorrom, der lå det 4-5 liter bensin å fløyt:( Han fikk tauehjelp inn til Langesund der han har fått pumpet ut all bensin og fått tatt en vask av motorrom, vi vet enda ikke hva årsaken skyldes, noe vi får forske på videre imorgen og søndag, utrolig leit å få den telefonen da båten har fungert som bare det hver eneste dag i sommer. Men vi skal få fikset dette ? flott med hyggelige båtfolk der ute som hjalp til med tauing? Sitér dette innlegget Link to post
filip_skau Svart 20.Juli.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.Juli.2018 TomErik1972 skrev On 19.7.2018 at 15.05: Flott prosjekt å følge! Gøy å se at det som tilsynelatende ser ut som et vrak blir pusset opp slik som dette. Godt jobba og gratulerer med både lappen og fin skute! Tusen takk for det?Er en flott båt å eie? Sitér dette innlegget Link to post
filip_skau Svart 21.Juli.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.Juli.2018 Da er tauingen i gang fra Langesund til Røra, fikk låne båt av en kompis, helt supert? Vi har også mest sannsynlig funnet feilen, det er en bensinslange på motor som har hoppet av eller sprukket? Sitér dette innlegget Link to post
filip_skau Svart 23.Juli.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.Juli.2018 Da har vi funnet feilen, en del som har hoppet av, skal bare være å klemme på igjen men båten må nok opp på land da motor må heises litt opp siden delen ligger utrolig trangt til. Sitér dette innlegget Link to post
filip_skau Svart 24.Juli.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.Juli.2018 Da er båten tauet inn til båthavn, blir heist opp på land idag eller imorgen. En 9.9 Yamaha to takt gjorde jobben?? Sitér dette innlegget Link to post
Draco24styling Svart 24.Juli.2018 Del på Facebook Svart 24.Juli.2018 Jeg har samme motor, men efi, nå er bensinpumpe m kjøler helt likt på disse, og jeg hadde ut denne for å skifte pumpe i vinter, gjorde det ved å skru løs hele braketten som pumpa og kjøler henger på, og dro hele satsen fremover, er bare må løsne bensinslangen oppe på galeriet eller en liten umbrakoskrue nede på pumpegaleri. Slangene til filteret kan du la sitte på evt skru de av på filterbraketten. Så sant du har i cm klaring til beddingen så går dette fint uten å løsne motor Sitér dette innlegget Norske båter er best! Link to post
filip_skau Svart 25.Juli.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.Juli.2018 Draco24styling skrev for 18 timer siden: Jeg har samme motor, men efi, nå er bensinpumpe m kjøler helt likt på disse, og jeg hadde ut denne for å skifte pumpe i vinter, gjorde det ved å skru løs hele braketten som pumpa og kjøler henger på, og dro hele satsen fremover, er bare må løsne bensinslangen oppe på galeriet eller en liten umbrakoskrue nede på pumpegaleri. Slangene til filteret kan du la sitte på evt skru de av på filterbraketten. Så sant du har i cm klaring til beddingen så går dette fint uten å løsne motor Tusen hjertelig takk forn tips, dette var et godt tips vi trengte, vi skal prøve å få løsnet denne braketten i dag, vi satt stor pris på dette tipset??Hadde du et deksel over braketten som vist på tegningen over her, siden det manglet vi men fikk bestilt alt på ravns Sitér dette innlegget Link to post
Draco24styling Svart 25.Juli.2018 Del på Facebook Svart 25.Juli.2018 Ja. Var deksel hos meg. Det var leit å få av. Så det satt jeg ikke på igjen for evt senere demontering. Sitér dette innlegget Norske båter er best! Link to post
filip_skau Svart 25.Juli.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.Juli.2018 Var ikke dette vi så for oss i sommer å ha båten på land haha, men noe postitivt var det, ikke noe skjell eller groe på båten? satser på å få svinet båten opp igjen når motor er fikset?? Sitér dette innlegget Link to post
filip_skau Svart 26.Juli.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.Juli.2018 Takket være draco24styling sitt tips så kom jaggu meg båten ut på vannet idag allerede, så tusen takk for det?? Fikk polert båten litt mens den først var på land hehe? Sitér dette innlegget Link to post
filip_skau Svart 26.Juli.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.Juli.2018 Gladmelding, fikk testet båten en liten tur nå, ser ut til å være tett så det er deilig? Sitér dette innlegget Link to post
Draco24styling Svart 26.Juli.2018 Del på Facebook Svart 26.Juli.2018 Bare hyggelig å dele erfaringer. Men skjønner ikke helt hvorfor vinkel nippelen kunne løsne. Eller var det bare o-ringene som var dårlig? Sitér dette innlegget Norske båter er best! Link to post
filip_skau Svart 27.Juli.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.Juli.2018 Draco24styling skrev for 11 timer siden: Bare hyggelig å dele erfaringer. Men skjønner ikke helt hvorfor vinkel nippelen kunne løsne. Eller var det bare o-ringene som var dårlig? Det var o-ringene som var dårlig men også festet til bakre delen av bensinpumpen hadde knekt av så da har bensinpumpa blitt skyvd bakover og hoppet av, men som sagt det var dårlige o-ringer der også Sitér dette innlegget Link to post
Draco24styling Svart 27.Juli.2018 Del på Facebook Svart 27.Juli.2018 Da forstår jeg, fint det ordnet seg da Sitér dette innlegget Norske båter er best! Link to post
filip_skau Svart 27.Juli.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.Juli.2018 Fantastisk kveld på Eidangerfjorden ? Sitér dette innlegget Link to post
filip_skau Svart 14.September.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.September.2018 https://www.finn.no/129192334 da er den til salgs Sitér dette innlegget Link to post
Jtk1 Svart 14.September.2018 Del på Facebook Svart 14.September.2018 kjekk båt å fint prosjekt, men hvorfor er ikke alle instrumenter montert likt? og bytte av sink på drev ser ikke ut som er gjort når denne er oppe? Sitér dette innlegget Link to post
filip_skau Svart 14.September.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.September.2018 Jtk1 skrev for 4 timer siden: kjekk båt å fint prosjekt, men hvorfor er ikke alle instrumenter montert likt? og bytte av sink på drev ser ikke ut som er gjort når denne er oppe? Takk for det, bytter ikke sink da det ikke er nødvendig, skulle gjerne hatt alle instrumentene like men det finnes jo ikke mercruiser vann og tank måler vel?? Sitér dette innlegget Link to post
Jtk1 Svart 14.September.2018 Del på Facebook Svart 14.September.2018 filip_skau skrev 1 time siden: Takk for det, bytter ikke sink da det ikke er nødvendig, skulle gjerne hatt alle instrumentene like men det finnes jo ikke mercruiser vann og tank måler vel?? tenkte mere på at noen var montert på innsiden av platen å noen på utsiden! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.