Jump to content

Hentetur Ålesund til Oslo.


Bjørn Løvjomås

Recommended Posts

Bonus skrev 5 minutes ago:

Ligger ikke det ene skinkestykket litt skjevt i forhold til brøskiva?

Nå synes jeg kravene til byssegutten begynner å bli vel høye. Fikk høre fra nåværende kringlevrider at vi må holde michelinstandard :lol::lol:

Endelig ble det Bobåt

Link to post
Share on other sites

For noen år siden var datter og svigersønn på vei opp til oss, med ungene 4 og 1 år i baksetet.

Jeg snakket med 4-åringen på telefonen og sa at de måtte skynde seg, for jeg gledet meg sånn.

Så måtte de stoppe for rødt lys, og da hørte de fra baksetet:

- NEEEIIIII, PAPPA!!!!! Vi må skynde oss, for morfar gleder seg sånn.

 

På kaien i Oslo står nå skipsreder Ruud og Dronning Silvia og venter og gleder seg.

Med andre ord; ingen stopp, ingen omveier og ingen sigthseeing er tillatt.......kun straka vegen!

 

Våre andres umettelig behov for bilder må selvsagt dekkes, og er derfor innenfor.

 

Håper dere har kost dere på turen, selvom det sikkert har vært slitsomt og ikke midtiblinkenvær.

Jeg har iallfall kost meg og takker for turen.

 

Riktig god påske!!!

 

 

Link to post
Share on other sites

Snart fremme med Hos de som venter
Godt kjørt gutter ikke fulgt så mye med i dag  så fær kikke litt på innspurten

Vindstille på Sørlandet (hjemme hos meg )i dag så nå starter Påskeværet :easter:

Dere får ha en GOD PÅSKE :easter::easter::easter: Bjørn og Ståle og de nye båteierne
Flotteste påske egget kommer inn fjorden nå så dere kan snart gå (står der vel allerede) gå ned og ta i mot SVANEN

 Ha en flott dag på sjøen med gode venner

Laluna II på Marinetraffic via I-AIS

Link to post
Share on other sites

Da dukket det plutselig opp ett bilde av ett kjent landemerke i mine hjem trakter nemlig broen over Røssesund.
Burde egentlig ha tuslet ned til stranden før dere passerte Esso raffeneriet men regner med dere går såpass langt i fra landt att ett mobil bilde ikke har noe verdi.
Som vanlig mesterlig levert av Bjørn med mannskap og ønsker reder og rederinne lykke til med ny båt.

Redigert av pipe (see edit history)
Link to post
Share on other sites

LALUNA II skrev 1 time siden:

Flotteste påske egget kommer inn fjorden nå så dere kan snart gå (står der vel allerede) gå ned og ta i mot SVANEN

Og jeg er på plass for å vinke... :lol:

Bryggene er dessverre låst her på disse kanter...

Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening

Link to post
Share on other sites

Da er turen veldig snart slutt.  Passerte nettop Dyna fyr ved Bygdøy.  

 

Loggen viser 560 nautiske mil totalt og 123 nm i dag fra Arendal.  

 

Takk til alle som har fulgt og hjulpet oss underveis :thumbsup:

Har vært en sann fornøyelse og vært fokkeslasken til sørlendingen :yesnod:

IMG_9211.JPG

IMG_9212.JPG

IMG_9213.JPG

IMG_9215.JPG

Mvh. SAP

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...