Jump to content

Hentetur Ålesund til Oslo.


Bjørn Løvjomås

Recommended Posts

Var 15 min forsinket for cidersalget, så vi tuslet 100 meter bort til Barbu og tanket. 

 

Vi fylte begge sidene i dag, så fikk nok på 20-25l ekstra.  

Vi har kjørt 193 nm siden Kopervik og vi tanket 459 liter (men trekker fra 20), så vi sier 439 liter som gir et snitt på 2,27 l/nm.  

Vi har kjørt i 12t 39 min i dag og har et snitt på 15,6 knop.  Ikke galt noen av delene synes vi :yesnod:

437 nm så langt på turen. 

 

nå venter dama til bjørn på besøk. :rolleyes:

 

 

IMG_9158.JPG

IMG_9159.JPG

IMG_9161.JPG

IMG_9162.JPG

IMG_9163.JPG

IMG_9164.JPG

IMG_9165.JPG

Mvh. SAP

Link to post
Share on other sites

Som seg hør og bør må jeg innom jolla for å sjekke litt. Vi hadde tenkt muligheten for å gå litt videre. Men med litt smått vedlikehold og matlyst så ble vi liggende på utsiden av jolla mi her til i morgen. 

20170412_201147.jpg

Endelig ble det Bobåt

Link to post
Share on other sites

Som bjørn sier så ble det litt servicejobbing.  Sjekket filtre på nytt, i og med at det lå plenty nye ombord så ble det bytte.  

 

Etter at pizzaen ble fortært så ble det rett i køya. Tror rullegardinen gikk ned på 5 minutter. 

 

Eberen sugde fra SB tank som vi tømte, så riktig tippet at den hadde suget luft. Slet med å få frem ny fuel så tok av slangen ved filteret og blåste inn i tanken.  

Etter en 5-6 bomstarter så tente den igjen :thumbsup:

 

nå får jeg vekke sørlendingen borte i Ladyen hans så vi kommer oss avgårde :yesnod:

IMG_9167.JPG

Redigert av sap_2000 (see edit history)

Mvh. SAP

Link to post
Share on other sites

Var en snartur innom drømmenes havn og kikket på Knudes stolte skute :thumbsup: 

 

Er litt NE sjø så tenker vi holder oss inne der vi kan oppover.  Går innafor skjærene på utsiden av Folstadøya og Kalvesund.  

Så inn hagfjorden til Lyngør. Bjørns bukselomme dette her :yesnod:

 

 

IMG_9172.JPG

IMG_9173.JPG

IMG_9174.JPG

IMG_9175.JPG

IMG_9176.JPG

Mvh. SAP

Link to post
Share on other sites

Imponerende fremdrift. Dere er bare på dag 3. 

Går ut ifra at båten har autopilot. Det er jo en forutsetning for å ikke bli helt ødelagt i hender og armer på en slik lang tur. 

 

Nå er det forøvrig blå himmel her i Åleby? Så om flere skal hente båt, så er det bare å hive seg rundt. 

Redigert av Eureka (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...