Jump to content

Hentetråd, Lærdal - Skjeberg, Fairline 43/45


Marida

Recommended Posts

Da er foreløpig avreise satt til fredag 28. Hvis været tillater det. Foreløpig ser det ut til å være en koster,  men det kan fort snu. Har MAIS under navnet Marida. M si nummer stemmer ikke foreløpig da jeg venter på at megler skal fikse dette. Han skaL også sørge for registrering småbåtregisteret så vi har foreløpig ikke noe regnummer. Båten kommer til å skifte navn til Marida når den kommer hjem. Foreløpig brer den navnet  My Annies Vice. Tidligere har det vært snakk om noe bongotrommer, jeg kan trenge det nå?

Link to post
Share on other sites

Må komme med en smakløs spøk her. ? håper det blir dårlig vær den helga...siden det  ikke passet for meg å være med. ???

Spøk til side. Dere får en fantastisk tur. Masse flotte ruter å velge nedover. 

Jeg lover å følge med på været å bringe mine fattige synspunkter slik at dere kan ha det med i vurderingen. 

Men la det bare være sagt: Jæren overrasker meg stadig.. både positiv  retning og negativ. 

Link to post
Share on other sites

Grattis med ny flott skute!

Selv med fare for trusler, hevn og søksmål, så tror jeg at jeg kan love strålende vær.

Det skal iallfall ikke stå på trommingen, og hvis dere ikke tåler noen regnskyll, så kan jeg ofre to svinekoteletter og en grillet kylling til værgudene.

Som dere skjønner, dette er i trygge hender.

Ønsker dere en flott tur, og forventer masse oppdateringer og fine bilder! :sailing:

Link to post
Share on other sites

Dette virker i alle fall lovende.

I dag kom det epost fra Telenor Kystradio om tildelt kallesignal og MMSI nummer LJ9702 / 257800180, så noe skjer.

Noen som vet om tankmuligheter inne i Sognefjorden?

Tror at Pettern1972 blir satt som IT sjef på turen da han trakterer disse EDB greiene bedre enn meg.

Nå er ekstra filter kjøpt inn og vi tar turen over fjellet på lørdag med litt stæsj som er greit å ha med på tur. Nå er båten utstyrt med radar og en Raymarine W140 i tillegg tar vi med oss til sammen 3 padder med sjøkart og håndholdte VHFer.

Kjenner spenningen stiger her for hver dag.

Link to post
Share on other sites

Med avreise på bursdagen min kan det ikke gå galt :wink:

Blir gøy å følge med! Synd du ikke skal lenger inn fjorden enn Skjeberg, ellers kunne vi hilst velkommen når du cruiset forbi.

Ellers er det bare å forberede seg godt og glede seg. Vi hadde det så bra på henteturen at vi ble enige om å kjøpe ny båt på vestlandet hvert år :lol:

Link to post
Share on other sites

Kenneth 81 skrev for 2 timer siden:

Blir en kanontur det der! Nesten så det frister å kjøpe båt i andre enden av turen først og fremst for henteturens skyld. :cheers:

Det var nesten derfor denne ble kjøpt

CSSGT skrev for 1 time siden:

Med avreise på bursdagen min kan det ikke gå galt :wink:

Blir gøy å følge med! Synd du ikke skal lenger inn fjorden enn Skjeberg, ellers kunne vi hilst velkommen når du cruiset forbi.

Ellers er det bare å forberede seg godt og glede seg. Vi hadde det så bra på henteturen at vi ble enige om å kjøpe ny båt på vestlandet hvert år :lol:

Mulig vi må inn til Høysand å avlevere Pettern1972 når vi ankommer

Link to post
Share on other sites

Vist du bunkrer opp i Lærdal båthavn går du nok nermere bergen før du treng etterfylling, Liaskjeret er vel rekna som ein billig plass å fylle, rett etter Sotra brua. Hermansverk er nermeste pumpe etter Lærdal. I utløpet av Sognefjorden har du Dingja og Eivinvik. Ellers er Sogne fjorden ein fantastisk fin tur å reise 

Link to post
Share on other sites

Vitjaren skrev for 5 timer siden:

Vist du bunkrer opp i Lærdal båthavn går du nok nermere bergen før du treng etterfylling,

  hvis det er tilfellet så hadde jeg vært bekymret for rekkvidden til båten .....:sweat:
Kan jo ikke ha rekvirerte tankbåter liggende i leia er jo en direkte fare for lystbåtflåten :discuss:

Link to post
Share on other sites

(Hva brukes en Philips AP navigatør til idag) ?
Ja det var den tidens gps mottaker før dagens plottere kom på markedet
Kan nok brukes i dag også  men har ikke inngående kunnskaper om den men mener å huske at en måtte legg inn gps posisjonene manuelt lengde og breddgrad

 

Redigert av LALUNA II (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...