Jump to content

Hentetråd, Lærdal - Skjeberg, Fairline 43/45


Marida

Recommended Posts

2 hours ago, Pettern1972 said:

Kikkerten ombord er ikke tung nok :-) 

20170427_153711.jpg

 

Lenge siden jeg har hatt opp en slik kontroll, men mener det er en friksjonsskrue til hver spak.  Det hvite dekselet snappes av ved å trykke inn nederst fremme og bak og dra opp. 

 

Ellers støtter jeg BD i at Nyleia mellom Bømlo og Stord er veien å gå.  Kortere og myyyye flottere.

 

edit: ser jeg skriver for treigt og at Laaaaaaaangenuen ble valgt.  

 

Godt tur videre karer og post flere bilder :thumbsup:

Redigert av sap_2000 (see edit history)

Mvh. SAP

Link to post
Share on other sites

59 minutes ago, Zitt said:

Ta med i beregningen at vi her på vestkysten har solen opp nesten en halv time lenger enn i Oslo, så Stavanger i dagslys er sikkert ikke noe problem!

 

 

Kan du holde sola oppe og legge havet flatt i begynnelsen neste uke også Zitt? :pray:

Mvh. SAP

Link to post
Share on other sites

Jeg lurer litt på om vestlendingene begynner og bli litt engstelige for at vi på østlandet skal tømme landsdelen for båter i og med at de tydeligvis vil ha dere der et døgn til da de anbefaler overnatting langs hele kysten nedover? Ikke bli arge nå dere bor vel i en av landets vakreste landsdeler. :thumbsup: . God tur videre gutter.

Nå kommer sommeren?

Link to post
Share on other sites

26 minutes ago, Vrod said:

Jeg lurer litt på om vestlendingene begynner og bli litt engstelige for at vi på østlandet skal tømme landsdelen for båter i og med at de tydeligvis vil ha dere der et døgn til da de anbefaler overnatting langs hele kysten nedover? Ikke bli arge nå dere bor vel i en av landets vakreste landsdeler. :thumbsup: . God tur videre gutter.

 

Vestlendingene har dessverre ikke lenger råd til å ha store fine båter...derfor står vi langs hele kysten og griner når vi ser østlendingene kjører vekk med all kjærligheten fra vestlandet, som ligger med brukket rygg ....jeg vet :yesnod:  Heia Bonanza 

 

ps:

Etter gjentatte oppfordringer fra medlemmer over hele rogaland vil jeg komme med et desperat opprop fra.....Vi som ønsker forbud for " sap_2000 og alle andre rike galne østlendinger"  å komme til Rogaland fylke :giggle: Hold dere hjemme der dere hører til.

 

Redigert av Onkel Lars (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Vrod skrev 19 minutes ago:

Jeg lurer litt på om vestlendingene begynner og bli litt engstelige for at vi på østlandet skal tømme landsdelen for båter i og med at de tydeligvis vil ha dere der et døgn til da de anbefaler overnatting langs hele kysten nedover? Ikke bli arge nå dere bor vel i en av landets vakreste landsdeler. :thumbsup: . God tur videre gutter.

 

Neida; ikke overnatting, men opplevelse av de fineste ledene langs turen. ??

mvh Bergen Dørk

Link to post
Share on other sites

Sitter og ser på været nedover kysten i morgen og ser dere får en  grei vind fra østlig kant så bare å holde seg nære land
Lindesnes blir ikke noe problem
som de melder nå blir kanskje noe vindskvalp rundt pynten men ikke noe sjø av betydning vinden er for østlig til det og er det friskt så er det bare å tøffe indre led videre til fredagens pitstopp :thumbsup:
Lørdagen kan også dere også gå nære land/ indre led til dere gir dere for dagen

Redigert av LALUNA II (see edit history)

 Ha en flott dag på sjøen med gode venner

Laluna II på Marinetraffic via I-AIS

Link to post
Share on other sites

Pettern1972 skrev 7 minutes ago:

Derfor den er byttet under overfarten.... 

Greit å få greie på sånne unormale sotinger på skudesiden

 

Lagt dere for dagen eller blir det et par timer til  ?

 

 

Redigert av LALUNA II (see edit history)

 Ha en flott dag på sjøen med gode venner

Laluna II på Marinetraffic via I-AIS

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...