Jump to content

Hentetråd, Lærdal - Skjeberg, Fairline 43/45

Marida

Recommended Posts

Da er foreløpig avreise satt til fredag 28. Hvis været tillater det. Foreløpig ser det ut til å være en koster,  men det kan fort snu. Har MAIS under navnet Marida. M si nummer stemmer ikke foreløpig da jeg venter på at megler skal fikse dette. Han skaL også sørge for registrering småbåtregisteret så vi har foreløpig ikke noe regnummer. Båten kommer til å skifte navn til Marida når den kommer hjem. Foreløpig brer den navnet  My Annies Vice. Tidligere har det vært snakk om noe bongotrommer, jeg kan trenge det nå?

Moro med hentetur, krysser fingerne for at dere får bra vær!

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Må komme med en smakløs spøk her. ? håper det blir dårlig vær den helga...siden det  ikke passet for meg å være med. ???

Spøk til side. Dere får en fantastisk tur. Masse flotte ruter å velge nedover. 

Jeg lover å følge med på været å bringe mine fattige synspunkter slik at dere kan ha det med i vurderingen. 

Men la det bare være sagt: Jæren overrasker meg stadig.. både positiv  retning og negativ. 

Endelig ble det Bobåt

Grattis med ny flott skute!

Selv med fare for trusler, hevn og søksmål, så tror jeg at jeg kan love strålende vær.

Det skal iallfall ikke stå på trommingen, og hvis dere ikke tåler noen regnskyll, så kan jeg ofre to svinekoteletter og en grillet kylling til værgudene.

Som dere skjønner, dette er i trygge hender.

Ønsker dere en flott tur, og forventer masse oppdateringer og fine bilder! :sailing:

Dette virker i alle fall lovende.

I dag kom det epost fra Telenor Kystradio om tildelt kallesignal og MMSI nummer LJ9702 / 257800180, så noe skjer.

Noen som vet om tankmuligheter inne i Sognefjorden?

Tror at Pettern1972 blir satt som IT sjef på turen da han trakterer disse EDB greiene bedre enn meg.

Nå er ekstra filter kjøpt inn og vi tar turen over fjellet på lørdag med litt stæsj som er greit å ha med på tur. Nå er båten utstyrt med radar og en Raymarine W140 i tillegg tar vi med oss til sammen 3 padder med sjøkart og håndholdte VHFer.

Kjenner spenningen stiger her for hver dag.

Blir en kanontur det der! Nesten så det frister å kjøpe båt i andre enden av turen først og fremst for henteturens skyld. :cheers:

Skibsplast 675 HT med Suzuki DF 250, Biam 800 HT med Yanmar 4JH2-HTE 75Hk

Mazda 929Toyota Celica, Volvo 940GL, Jeep Commander Overland, Volvo 740GL, Mercedes C200 Kompressor, Opel Astra, Mazda CX-5

Med avreise på bursdagen min kan det ikke gå galt :wink:

Blir gøy å følge med! Synd du ikke skal lenger inn fjorden enn Skjeberg, ellers kunne vi hilst velkommen når du cruiset forbi.

Ellers er det bare å forberede seg godt og glede seg. Vi hadde det så bra på henteturen at vi ble enige om å kjøpe ny båt på vestlandet hvert år :lol:

Roger H.

Fersk seilbåtkaptein :)

Kenneth 81 skrev for 2 timer siden:

Blir en kanontur det der! Nesten så det frister å kjøpe båt i andre enden av turen først og fremst for henteturens skyld. :cheers:

Det var nesten derfor denne ble kjøpt

CSSGT skrev for 1 time siden:

Med avreise på bursdagen min kan det ikke gå galt :wink:

Blir gøy å følge med! Synd du ikke skal lenger inn fjorden enn Skjeberg, ellers kunne vi hilst velkommen når du cruiset forbi.

Ellers er det bare å forberede seg godt og glede seg. Vi hadde det så bra på henteturen at vi ble enige om å kjøpe ny båt på vestlandet hvert år :lol:

Mulig vi må inn til Høysand å avlevere Pettern1972 når vi ankommer

Vist du bunkrer opp i Lærdal båthavn går du nok nermere bergen før du treng etterfylling, Liaskjeret er vel rekna som ein billig plass å fylle, rett etter Sotra brua. Hermansverk er nermeste pumpe etter Lærdal. I utløpet av Sognefjorden har du Dingja og Eivinvik. Ellers er Sogne fjorden ein fantastisk fin tur å reise 

(Hva brukes en Philips AP navigatør til idag) ?
Ja det var den tidens gps mottaker før dagens plottere kom på markedet
Kan nok brukes i dag også  men har ikke inngående kunnskaper om den men mener å huske at en måtte legg inn gps posisjonene manuelt lengde og breddgrad

Redigert av LALUNA II (see edit history)

Ha en flott dag på sjøen med gode venner

Laluna II på Marinetraffic via I-AIS

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...