Marida Startet 20.April.2017 Link til dette innlegget Startet 20.April.2017 Da er foreløpig avreise satt til fredag 28. Hvis været tillater det. Foreløpig ser det ut til å være en koster, men det kan fort snu. Har MAIS under navnet Marida. M si nummer stemmer ikke foreløpig da jeg venter på at megler skal fikse dette. Han skaL også sørge for registrering småbåtregisteret så vi har foreløpig ikke noe regnummer. Båten kommer til å skifte navn til Marida når den kommer hjem. Foreløpig brer den navnet My Annies Vice. Tidligere har det vært snakk om noe bongotrommer, jeg kan trenge det nå? Link to post
Jakob T Svart 20.April.2017 Link til dette innlegget Svart 20.April.2017 Blir ein fin tur.Viktig å vente til veret er bra.Fin kyst å seile nedover.Følger med på turen,annbefaler stopp i Bekkjarvik og besøk på Gjestgiveriet Link to post
Bergen dørk Svart 20.April.2017 Link til dette innlegget Svart 20.April.2017 Herlig. Kolliderer med Bergen Marathon, men det får vi leve med her borte! mvh Bergen Dørk Link to post
VannTro Svart 20.April.2017 Link til dette innlegget Svart 20.April.2017 Moro med hentetur, krysser fingerne for at dere får bra vær! Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
Viksund 830 Svart 20.April.2017 Link til dette innlegget Svart 20.April.2017 (redigert) Takk for at du ikke starter før neste helg, denne helga er pakket full allerede... Redigert 20.April.2017 av Viksund 830 (see edit history) Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 20.April.2017 Link til dette innlegget Svart 20.April.2017 Må komme med en smakløs spøk her. ? håper det blir dårlig vær den helga...siden det ikke passet for meg å være med. ??? Spøk til side. Dere får en fantastisk tur. Masse flotte ruter å velge nedover. Jeg lover å følge med på været å bringe mine fattige synspunkter slik at dere kan ha det med i vurderingen. Men la det bare være sagt: Jæren overrasker meg stadig.. både positiv retning og negativ. Endelig ble det Bobåt Link to post
Tom Rør Svart 20.April.2017 Link til dette innlegget Svart 20.April.2017 Gleder meg allerede. Dere får en opplevelse dere ikke glemmer med det første. Vakkert langs kysten vår?? Link to post
sap_2000 Svart 20.April.2017 Link til dette innlegget Svart 20.April.2017 Abonnert Mvh. SAP Link to post
Eureka Svart 20.April.2017 Link til dette innlegget Svart 20.April.2017 Lærdal er vel en plass som skjelden blir omtalt og dokumentert her på forumet. En plass, et stedsnavn, man forbinder med 30:2, Anna-dokke og en trasig brann. Satser på at denne tråden kan løfte Lærdal opp av død og elende?? Link to post
Vrod Svart 21.April.2017 Link til dette innlegget Svart 21.April.2017 Dere får ha en god tur og håper dere ikke får noen store problemer underveis. Skal følge med på tråden så mange flotte bilder er et "krav". Nå kommer sommeren? Link to post
Zitt Svart 21.April.2017 Link til dette innlegget Svart 21.April.2017 Grattis med ny flott skute! Selv med fare for trusler, hevn og søksmål, så tror jeg at jeg kan love strålende vær. Det skal iallfall ikke stå på trommingen, og hvis dere ikke tåler noen regnskyll, så kan jeg ofre to svinekoteletter og en grillet kylling til værgudene. Som dere skjønner, dette er i trygge hender. Ønsker dere en flott tur, og forventer masse oppdateringer og fine bilder! Link to post
Marida Svart 21.April.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.April.2017 Dette virker i alle fall lovende. I dag kom det epost fra Telenor Kystradio om tildelt kallesignal og MMSI nummer LJ9702 / 257800180, så noe skjer. Noen som vet om tankmuligheter inne i Sognefjorden? Tror at Pettern1972 blir satt som IT sjef på turen da han trakterer disse EDB greiene bedre enn meg. Nå er ekstra filter kjøpt inn og vi tar turen over fjellet på lørdag med litt stæsj som er greit å ha med på tur. Nå er båten utstyrt med radar og en Raymarine W140 i tillegg tar vi med oss til sammen 3 padder med sjøkart og håndholdte VHFer. Kjenner spenningen stiger her for hver dag. Link to post
KarmaZ Svart 21.April.2017 Link til dette innlegget Svart 21.April.2017 Når det gjelder bunkring er det pumpe på kai i Fresvik og Vik. Men er det uvær anbefales Vik da det ligger ikke så utsatt til. Skal en tur ut fjorden i sommer og muligens nedover kysten? Link to post
Marida Svart 21.April.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.April.2017 Ingen av de plassene er så langt unna, så da skal vi se an de to? Link to post
Kenneth 81 Svart 21.April.2017 Link til dette innlegget Svart 21.April.2017 Blir en kanontur det der! Nesten så det frister å kjøpe båt i andre enden av turen først og fremst for henteturens skyld. Skibsplast 675 HT med Suzuki DF 250, Biam 800 HT med Yanmar 4JH2-HTE 75Hk Mazda 929, Toyota Celica, Volvo 940GL, Jeep Commander Overland, Volvo 740GL, Mercedes C200 Kompressor, Opel Astra, Mazda CX-5 Link to post
CSSGT Svart 21.April.2017 Link til dette innlegget Svart 21.April.2017 Med avreise på bursdagen min kan det ikke gå galt Blir gøy å følge med! Synd du ikke skal lenger inn fjorden enn Skjeberg, ellers kunne vi hilst velkommen når du cruiset forbi. Ellers er det bare å forberede seg godt og glede seg. Vi hadde det så bra på henteturen at vi ble enige om å kjøpe ny båt på vestlandet hvert år Roger H. Fersk seilbåtkaptein :) Link to post
Marida Svart 21.April.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.April.2017 Kenneth 81 skrev for 2 timer siden: Blir en kanontur det der! Nesten så det frister å kjøpe båt i andre enden av turen først og fremst for henteturens skyld. Det var nesten derfor denne ble kjøpt CSSGT skrev for 1 time siden: Med avreise på bursdagen min kan det ikke gå galt Blir gøy å følge med! Synd du ikke skal lenger inn fjorden enn Skjeberg, ellers kunne vi hilst velkommen når du cruiset forbi. Ellers er det bare å forberede seg godt og glede seg. Vi hadde det så bra på henteturen at vi ble enige om å kjøpe ny båt på vestlandet hvert år Mulig vi må inn til Høysand å avlevere Pettern1972 når vi ankommer Link to post
Pettern1972 Svart 21.April.2017 Link til dette innlegget Svart 21.April.2017 Tar vel bare med et par 5-liters dunker ekstra vel, får være måte på hvor tørst en gammel 40 hk volvo kan være :-) Reder og Captain's bitch på M/S Fars Vilje Østfoldtreffet 2017 Link to post
Vitjaren Svart 22.April.2017 Link til dette innlegget Svart 22.April.2017 Vist du bunkrer opp i Lærdal båthavn går du nok nermere bergen før du treng etterfylling, Liaskjeret er vel rekna som ein billig plass å fylle, rett etter Sotra brua. Hermansverk er nermeste pumpe etter Lærdal. I utløpet av Sognefjorden har du Dingja og Eivinvik. Ellers er Sogne fjorden ein fantastisk fin tur å reise Link to post
brs Svart 22.April.2017 Link til dette innlegget Svart 22.April.2017 Til Marida. Bunkring sør for Bergen anbefales Kopervik og videre sørover blir Egersund å foretrekke Normalt så stiger dieselprisen veldig etter Egersund. Hvorfor vet jeg ikke. Link to post
LALUNA II Svart 22.April.2017 Link til dette innlegget Svart 22.April.2017 Vitjaren skrev for 5 timer siden: Vist du bunkrer opp i Lærdal båthavn går du nok nermere bergen før du treng etterfylling, hvis det er tilfellet så hadde jeg vært bekymret for rekkvidden til båten ..... Kan jo ikke ha rekvirerte tankbåter liggende i leia er jo en direkte fare for lystbåtflåten Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Marida Svart 22.April.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.April.2017 Må nok få oss noe mer full før vi kjører ut. Er I båten nå, men her inne I havna var det nesten ikke nettverk Link to post
Arkimado Svart 22.April.2017 Link til dette innlegget Svart 22.April.2017 Hei. Vart du hjelpen med diesel?? vist ikke kan du tanke i Årdal i morgen tidlig. Link to post
Marida Svart 23.April.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.April.2017 (redigert) Reiser ikke før 28.april. tror det løser seg. KarmaZ nevner Vik. Fikk greie på at de har kortpustet så dette løser seg. Fryktelig mye greier I en gammel båt. Hva brukes en Philips AP navigatør til idag? Ved siden av en Simrad w140. Redigert 23.April.2017 av Marida (see edit history) Link to post
LALUNA II Svart 23.April.2017 Link til dette innlegget Svart 23.April.2017 (redigert) (Hva brukes en Philips AP navigatør til idag) ? Ja det var den tidens gps mottaker før dagens plottere kom på markedet Kan nok brukes i dag også men har ikke inngående kunnskaper om den men mener å huske at en måtte legg inn gps posisjonene manuelt lengde og breddgrad Redigert 23.April.2017 av LALUNA II (see edit history) Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn