Marida Svart 23.April.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.April.2017 Så egentlig fyller den bare et hull I dashbordet.? Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 23.April.2017 Link til dette innlegget Svart 23.April.2017 Jeg hadde en slik. Nå fyller den plass i en skuff... Endelig ble det Bobåt Link to post
sap_2000 Svart 23.April.2017 Link til dette innlegget Svart 23.April.2017 Husker vi (opphavet) hadde AP DECCA navigator i p35'en. Var jo en god måte å få possisjon, kjøre på wayponts etc før GPS'ens tid. Nøyaktigheten var ikke all verden, men veldig mye bedre enn ingetting. Tror ikke det funker lenger nå. Ble ikke decca lagt ned i rundt år 2000 tro? Mvh. SAP Link to post
Marida Svart 24.April.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.April.2017 Det ser fortsatt ut som været er på vår side. Men avventer en dag til før vi bestiller bussbilletter Link to post
LALUNA II Svart 25.April.2017 Link til dette innlegget Svart 25.April.2017 JA ser bra ut ser det har frisknet litt på lørdagen ...men den båten tåler litt sjø så hadde ikke bekymret meg for det Ser foreløpig greit ut ja Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Marida Svart 25.April.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.April.2017 Noen som vet om et sted i Sognefjorden vi kan overnatte, eller må vi helt ut? Hvis vi hadde kommet av oss av sted på torsdag og kjørt en time eller to Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 25.April.2017 Link til dette innlegget Svart 25.April.2017 10 til 12 ms fra øst på lørdag hadde vært greit å slippe. Så en god kveldsetappe på torsdag kan spare dere for litt sjøgang. 5 timer ut sognefjorden i 20 knop kan det se ut som. Må vel finnes en enkel å grei havn å entre, selv i litt mørke. Endelig ble det Bobåt Link to post
Marida Svart 25.April.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.April.2017 Kanskje jeg må ligge utapå jolla di en uke Bjørn Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 25.April.2017 Link til dette innlegget Svart 25.April.2017 Det skal du ikke se bort fra. Jeg legger ut fendere ? Endelig ble det Bobåt Link to post
Bergen dørk Svart 25.April.2017 Link til dette innlegget Svart 25.April.2017 Marida skrev for 3 timer siden: Noen som vet om et sted i Sognefjorden vi kan overnatte, eller må vi helt ut? Hvis vi hadde kommet av oss av sted på torsdag og kjørt en time eller to Balestrand gjestehavn er en mulighet eller Høyanger. Kaupanger blir vel bare rett over fjorden fra Lærdal. Kan hende at Vik også er en mulighet. mvh Bergen Dørk Link to post
LALUNA II Svart 25.April.2017 Link til dette innlegget Svart 25.April.2017 Flere steder så vidt jeg kan se ;-) bruk navionics og søk Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Marida Svart 25.April.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.April.2017 Flott, jeg søkte google å der var det skralt. Fant en gammel tråd her inne om det samme. Prøver nå å få reist onsdag kveld slik at vi kan starte på Sognefjorden på torsdag Link to post
Torfinn62 Svart 25.April.2017 Link til dette innlegget Svart 25.April.2017 Gleder meg til å følge med på dette. Vet hvilken båt dette er, men kjenner ikke til den utover det. Ha en riktig god tur Båtlivet - mer enn bare en interresse mvh Torfinn62 Link to post
Sjøbliss Svart 25.April.2017 Link til dette innlegget Svart 25.April.2017 Dette blir en flott tur. :) Gleder meg til å lese underveis. Hjemmeside: https://www.sbarmen.no/ "Sofia" Nor Star 350 HT, 2008 modell med D6-370 "Sobasa" Nidelv 300 Sport, 2007 modell med D6-350: Historisk Finn annonse Link to post
Marida Svart 25.April.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.April.2017 Blir ny avreise. Tar nattbussen og reiser torsdag morgen Link to post
Elon Svart 25.April.2017 Link til dette innlegget Svart 25.April.2017 (redigert) Ta turen innom Finnebotten i Vik kommune, en perle.Dere kan se her: finnabotten.no Redigert 25.April.2017 av Elon (see edit history) Link to post
Marida Svart 26.April.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.April.2017 Elon: Tror dessverre ikke vi rekker dette, vi vil gjerne rundt Lindesnes før det blåser opp, derfor blir dessverre Sognefjorden en transportetappe som så mange andre på denne turen. Skulle gjerne hatt bedre tid, men vil gjerne runde så fort som mulig Link to post
Vrod Svart 26.April.2017 Link til dette innlegget Svart 26.April.2017 Marida skrev 19 minutes ago: Elon: Tror dessverre ikke vi rekker dette, vi vil gjerne rundt Lindesnes før det blåser opp, derfor blir dessverre Sognefjorden en transportetappe som så mange andre på denne turen. Skulle gjerne hatt bedre tid, men vil gjerne runde så fort som mulig Da strammer det seg til og avreise nærmer seg, så på kartet Lalunall la ut her og den fjorden er laaang så du får ha en god tur jeg følger med så godt jeg kan. Nå kommer sommeren? Link to post
Bonita I Svart 26.April.2017 Link til dette innlegget Svart 26.April.2017 Hvis Sognefjorden kun er en transportetappe, hadde jeg vurdert overnatting på Dinja ved innløpet til fjorden. Er vel rundt 75 nm fra Lærdal, og det burde ikke være noe problem å ta denne strekningen i ett. BONITA I Link to post
Marida Svart 26.April.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.April.2017 (redigert) Skal visstnok ta 4-5 timer i 20 knop, er ca like langt som Hvaler - Gøteborg, fikk vel ca 85nm når jeg la inn i går Redigert 26.April.2017 av Marida (see edit history) Link to post
Eureka Svart 26.April.2017 Link til dette innlegget Svart 26.April.2017 Sognefjorden er mao ikke bare en plass man "stikker innom".... Link to post
Zitt Svart 26.April.2017 Link til dette innlegget Svart 26.April.2017 Det hadde vært kjekt å få høre litt om hvilke tanker dere har om etappene hjemover, hvor mange dager dere har tenkt.....osv! Link to post
Marida Svart 26.April.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.April.2017 I og med at båten er ny for meg og at den er 25 år gammel hadde jeg ikke tenkt til å tyne den så ille. Starter derfor en dag tidligere enn planlagt. Går vel Sognefjorden så fort vi kan og håper å rekke Haugesund torsdag. Rekker vi lenger er det en ren bonus. Deretter er Arendal målet på fredag, men dette har jeg aldri gjort før så jeg lener meg litt til anbefalinger jeg har fått av Bjørn. Han har gjentatte ganger bevist at han behersker dette. Så vi reiser med litt åpent sinn, litt lite planer da ting kan dukke opp og vi bør være på Hvaler 1.mai, aller helst søndag. Link to post
Pettern1972 Svart 26.April.2017 Link til dette innlegget Svart 26.April.2017 Eureka skrev for 5 timer siden: Sognefjorden er mao ikke bare en plass man "stikker innom".... Stikker ikke hmmmm stikker fra :-) Reder og Captain's bitch på M/S Fars Vilje Østfoldtreffet 2017 Link to post
sap_2000 Svart 26.April.2017 Link til dette innlegget Svart 26.April.2017 (redigert) Synes været ser gunstig ut for Vestlandet for deres del på windytv. fralandsvind er jo gull langs Jæren. Dog kan østlige vindretninger langs Sørlandet trekke seg godt rundt Lindesnes og vær merkbart forbi lista også. Vanskelig å spå forholdene frem i tid, men blir det slik det ser ut nå hadde jeg nok holdt meg relativt nære land nedover, og gjerne hoppet inn ved Farsund og tatt leia innafor øyene ned til Korshavn et steinkast før Lindesnes. Da blir selve rundingen meget kort om det står litt på, og man kan snike seg rundt neset og inn mot Båly, gå innsiden av Hille mot Mandal og ta Skjærnøyleia videre mot Ny Hellesund. Blir spennende å følge med. Blir muligens tur på meg i nær fremtid motsatt vei, så kanskje vi møtes Redigert 26.April.2017 av sap_2000 (see edit history) Mvh. SAP Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn