Jump to content

Oslo - Trondheim (t/r) med Nord Star 47


sap_2000

Recommended Posts

Hehe. Ser bare navnene garmin putter i kartet, jeg :pray: 

 

Utrolig deilig med så stille vær.  Håper det varer, så mil kan spises i godt tempo :yesnod: 

kjørt 53 nm og har igjen 36 til Kr Sund 

 

Ser noen niser eller lignende som leker seg.  

 

 

 

IMG_3285.JPG

IMG_3285.JPG

Mvh. SAP

Link to post

Ja så nybåten var ute ja! den skal helt sikkert til Kr.Sund ja der nærmeste skøyte ligger. Bra marsjfart, men så er det sjeldent blikkstille i leia og da! Ser Nord Star har passert Tjelbergoden nå! Forbi Skardsøya og Tusta nå så er e i Kr.Sund. Ikke så mye å tjene på å gå om Ringholmen i dag, men ser RS og Tyrhaug N gående hurtigbåt går derom nå

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

Link to post
3 minutes ago, sap_2000 said:

Han må ha passert oss når vi tanket i Hasselvika for har ikke sett'n

dem var ved Terningen når dere runda Agdeneset! passerte sikkert når dere tanka, RS kjører 39,9 etter Ringholmen! Heftig!

Redigert av -morten- (see edit history)

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

Link to post
-morten- skrev 49 minutes ago:

dem var ved Terningen når dere runda Agdeneset! passerte sikkert når dere tanka, RS kjører 39,9 etter Ringholmen! Heftig!

Er det fornuftig over tid å kjøre så fort over tid? Øker vel både slitasje og dieselforbruk. På transport ville jeg anta at de vil kjøre økonomisk. Men det er mulig lønnsbudsjett og dieselbudsjett er to poster, dermed er det bare å pøse på. Det lille jeg har sett på forbruk på båt er det mest økonomisk å være i full plan, men over 30 knop begynner forbruket å stige signifikant. Minner litt om tiden på MTB, marsfart var maks fredstid turtall. Mistenkte da at vi kunne spare motor og drivstoff ved å redusere noen knop. Men hoderegning er mye vanskeligere i 28 enn 30 knop når en skal forta peilinger.

 

Fine bilder, frister å ta skjærgårdsjeepen på henger, fylle den med dykkersutstyr og oppleve denne delen av Norge både over og under vann.

Link to post
pacuare skrev 18 minutes ago:

Er det fornuftig over tid å kjøre så fort over tid? Øker vel både slitasje og dieselforbruk.

Stusset også litt på det samme...

 

pacuare skrev 18 minutes ago:

Fine bilder, frister å ta skjærgårdsjeepen på henger, fylle den med dykkersutstyr og oppleve denne delen av Norge både over og under vann.

Og det er nettopp akkurat det som går gjennom hodet mitt også når jeg leser disse trådene :yesnod: Kjenner suget i magen når jeg ser all den flotte naturen :smiley:

Link to post

Staff klassen har vannjet om jeg ikke tar feil, da blir vel forholdet mellom fart og virkningsgrad litt annerledes ift propelldrift...? 

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Link to post

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn


×
×
  • Create New...