Jump to content

Hentetråd P50 fra Bodø til Son


Compromise

Recommended Posts

Bjørn Løvjomås skrev for 3 timer siden:

Når er ETA Arendal. Blir det overnatting i gjestehavna ?  Jeg ligger jo litt øst for tromøybroa. 

Blir ikke Arendal før i morgen. Jeg orket ikke å stampe mer i krappe bølger og mye vind, så jeg krøp til korset og gikk inn til Grimstad. Kommer til Arendal i morgen tidlig.

LALUNA II skrev for 3 timer siden:

Ser han tar et stykke indre filet nå...... siger inn blindleia i godværet nå .......du får kose deg videre :thumbsup:

Blindleia var som vanlig "berre lekkert", merket at det ikke var sesong for folk lenger for det var nesten ikke båter der.

/per

Link to post
Share on other sites

Etter å vekt gubben som lovte meg rabatt på diesel kl 9 i morges dro jeg fra Kristiansand. Der var spådd 10 ms fra nordøst så jeg visste at det ikke kom til å bli moen kosetur.
Stampet meg på vei inn Blindleia, hvor det var stille å rolig. Gikk ut igjen ved Lillesand og hadde planer om å gå utaskjærs, men etter litt stamping gadd jeg ikke mer og gikk inn til Grimstad. Her er det stille og rolig så jeg blir her til i morgen.

IMG_3808.JPG

IMG_3811.JPG

IMG_3813.JPG

IMG_3818.JPG

IMG_3819.JPG

IMG_3822.JPG

IMG_3831.JPG

/per

Link to post
Share on other sites

Bjørn Løvjomås skrev 31 minutter siden:

Det ser utrolig bra ut. 

Si fra  om du er så sliten at du vil ha hjelp på deler av turen mot Østlandet. Jeg kan gjerne gå med som los om du ønsker. 

Vil absolutt ikke trenge meg på. Men vet hvor slitsomt det er på langtur. 

Takk for tilbudet Bjørn. Pratet nettopp men en kompis, og avslo samme tilbud fra han. Nå er jeg snart på kjente trakter hvor jeg har gått mange ganger så en god kopp kaffe i morgen formiddag i Arendal holder lenge for meg. Gleder meg til å hilse på deg, særlig siden vi ikke fikk hilst på Østfoldtreffet. Forsøker å kalle opp "White Lady" på kanal 16 når jeg går inn mot Arendal. Fungerer ikke det, får jeg forsøke å sende en melding på Face. Vi ses :flag_bp:

Redigert av Compromise (see edit history)

/per

Link to post
Share on other sites

Her ligger White Lady. Ved den røde merkelappen. Ingen skjær eller skjulte grunner. Men det ligger et tau rett bak hekken på min båt. Så du må komme sidelengs inn. Det er ferdig fendrer og tau ligger klart til fortøyning.

Jeg er i båten fra ca kl halv ni i morgen. 

Screenshot_20170917-173056.png.746bb10136b40b15abe0684a88d8822c.png

Endelig ble det Bobåt

Link to post
Share on other sites

Bjørn Løvjomås skrev for 2 timer siden:

Her ligger White Lady. Ved den røde merkelappen. Ingen skjær eller skjulte grunner. Men det ligger et tau rett bak hekken på min båt. Så du må komme sidelengs inn. Det er ferdig fendrer og tau ligger klart til fortøyning.

Jeg er i båten fra ca kl halv ni i morgen. 

Screenshot_20170917-173056.png.746bb10136b40b15abe0684a88d8822c.png

Veldig bra Bjørn, da ses vi i morgen :thumbsup:

/per

Link to post
Share on other sites

Hang opp sola i morges men siden jeg hadde en avtale om en kaffe litt utpå morgen, ble det ikke avgang fra Grimstad før kl. 07:30.

I dag var fjorden snill og det var igjen så og si flatt vann og ikke noe vind å snakke om.

Ca. 09:30 var jeg på plass hos Bjørn Løvjomås og han vartet opp med koke kaffe og bakst ?

Det var veldig koselig men ved 11 tiden takket jeg for meg og fortsatte til Risør for å handle litt mat.

Når jeg gikk ut fra Risør var fjorden helt flat og jeg bestemte meg for å droppe Jomfruland og satt kursen til Stavern. Det ligger 8 gjestebåter her så sesongen er helt klart på hell på østlandet også.

 

IMG_3837.JPG

IMG_3840.JPG

IMG_3841.JPG

IMG_3846.JPG

IMG_3848.JPG

IMG_3850.JPG

IMG_3853.JPG

IMG_3854.JPG

/per

Link to post
Share on other sites

Fint å se at så mange følger meg på turen ?

Ble turens korteste etappe i dag. Gikk opp Tønsbergfjorden, gjennom Vrengensundet via Hui til Østre Bolæren.

Hadde planer om å ligge på Hui men det blåste en del ute.

Masse skoleungdommer her i dag, godt å se at øya blir brukt ?

Har pakket sammen jolla, får håpe jeg ikle trenger den siste biten.

IMG_3859.JPG

IMG_3862.JPG

IMG_3865.JPG

IMG_3868.JPG

IMG_3871.JPG

/per

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...