Jump to content

Hentetråd P50 fra Bodø til Son


Compromise

Recommended Posts

Bonus skrev 13 minutter siden:

Gratulerer så mye med flott båt :thumbsup:. Ser at dere har litt vær om dagen, håper det roer seg snart. Riktig god tur hjemover!

Takk skal du ha. Jeg blir liggende i S-Sjøen til fredag morgen. Filtre og reimer måtte bestilles og de kommer nok ikke før etter stengetid i morgen. Været ser bedre ut på fredag :thumbsup:

/per

Link to post
Share on other sites

Skikkelig service på Nothuset. Jeg var å bestilte filtre og reimer der i morges og de kommer i morgen ettermiddag, men dessverre etter stengetid. Det er ingen problem, jeg venter her til fredag morgen.

Litt utpå dagen ringte han fordi det var litt tvil om hvilke filtre jeg skulle ha (jeg hadde ikke klart å finne nummer på dem), så han kom om bord og etter en liten stund dukket han opp fra motorrommet glad og fornøyd. Han hadde klart å få tatt bilde av filteret med nummeret :thumbsup:

 

Dagen har gått med til å se seg litt rundt, spleise tau til nye fendere og pumpe opp gummibåt. I og med at det ikke er noen daviter på båten, er jolla vippet opp og stroppet fast på badeplattformen.

/per

Link to post
Share on other sites

Gratulerer med flott skute og "bombesikre" motorer :-)

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Link to post
Share on other sites

Jeg fikk sms før kl. 9 imorges om at delene var kommet. Det var jo en dag tidligere enn vi regnet med ?

Jeg gikk fra S-sjøen kl. 10:30 og målet for dagen er Brønnøysund men det kan hende det blir litt lengre.

Jeg blir alene ombord noen dager så jeg er litt mer var på været enn om jeg hadde hjelp. 

Nå er det blå himmel og flatt hav ?

/per

Link to post
Share on other sites

Om du går forbi Brønnøysund er Leka neste gjestehavn langs leia. Vær i tilfelle oppmerksom på tur inn i havna, der er noen staker som kan misforstås. 

 

Deretter er Rørvik neste. Avstand Brønnøysund -Rørvik er drøye 40 nm, mens Brønnøysund - Leka er omlag halvparten av dette. 

Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet.

 

2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE

2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP

Link to post
Share on other sites

Brigg skrev for 2 timer siden:

Om du går forbi Brønnøysund er Leka neste gjestehavn langs leia. Vær i tilfelle oppmerksom på tur inn i havna, der er noen staker som kan misforstås. 

 

Deretter er Rørvik neste. Avstand Brønnøysund -Rørvik er drøye 40 nm, mens Brønnøysund - Leka er omlag halvparten av dette. 

Jeg tenkte litt på å gå lenger enn Brønnøysund, men jeg må jobbe litt i kveld så det ble Brønnøysund i dag.

/per

Link to post
Share on other sites

KaRoBa skrev 39 minutter siden:

Brønnøysund er et fint sted med en flott gjestehavn. Har ruslet mye rundt der nede da jeg er født og oppvokst der.

Enig. Vi var innom med bil for en måned siden for å vurdere havner på veien hjem hvis det ble handel. Angrer ikke på at vi tok en #recon" tur slik at jeg visste  litt hva jeg gikk til når jeg skulle seile alene.

/per

Link to post
Share on other sites

Fordelen med å dra på denne tiden er at det er god plass i havnene slik at du kan velge enkleste plass å legge til mht vind etc. Ulempen er at det ikke er så mange som står klar for å ta i mot en tamp når du kommer.

 

Pøs på med bilder, det blir aldri for mange bilder fra denne landsdelen.

Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet.

 

2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE

2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...