Jump to content

Hentetråd P50 fra Bodø til Son


Compromise

Recommended Posts

Eureka skrev 2 minutter siden:

I Brønnøysund, kailangs, er det noen fine illustrasjoner om hvordan landformasjonene i regionen ble til og tidslinjen. Du har sikkert sett dem. 

Slikt gir omgivelsene ny mening og en ekstra piff ?

Så de sist vi var her.Har dessverre ikke bilder å dele nå. 

/per

Link to post
Share on other sites

Gratulerer med flott båt! Et meget godt kompromiss det der! Håper du får knallvær hele veien og at du pøser på med bilder! Snakk med Roger i Son så får du i hvert fall sesongplass for vinteren. Det blir spennende å følge med deg! Og du kommer ikke til å mangle hjelp om du er aldri så alene ombord. Du har hele BP med deg og trenger du hjelp til dokking er det nok bare å legge ut her hvor du legger til! Ser på MT at du er i Rørvik nå! Ønsker dere en riktig god tur videre!

Mvh

Solbris II

Båtlivet gir meg de største gleder!  :smiley:
Trenger du noe? www.solbrismaritime.no

Link to post
Share on other sites

Erikda skrev 1 time siden:

Gratulerer med flott båt! Et meget godt kompromiss det der! Håper du får knallvær hele veien og at du pøser på med bilder! Snakk med Roger i Son så får du i hvert fall sesongplass for vinteren. Det blir spennende å følge med deg! Og du kommer ikke til å mangle hjelp om du er aldri så alene ombord. Du har hele BP med deg og trenger du hjelp til dokking er det nok bare å legge ut her hvor du legger til! Ser på MT at du er i Rørvik nå! Ønsker dere en riktig god tur videre!

Takk skal du ha Erik. Været har vært greit, men til tider mye vind. Nå har det vært fralandsvind så det har ikke vært så store bølger.

Roger i Son har kontroll, og vinterplass er i orden (fra 1. november mener jeg det var)

/per

Link to post
Share on other sites

Målet i dag var Rørvik, men fordi jeg måtte gi litt gass over noen strekker så kom jeg tidlig dit. Jeg fylte kun diesel (725 L på ca 120nm) og dro videre ut til Sør-Gjæslingan. Vinden økte på når jeg gikk fra Rørvik og jeg hadde noen krafige sidebølger når jeg gikk mellom holmene. Innløpet til gjestehavna er ganske ureint men jeg kom greit inn. Det ble en utfordring å få på tau og fendere før jeg gikk til brygga så det ble noen løpeturer mellom dekk og flybridge. Når jeg endelig var fortøyd oppdaget jeg at landgangen til brygga var tatt inn, så da fikk jeg en kort rotur i dag også. 

IMG_3298.JPG

IMG_3306.JPG

IMG_3317.JPG

IMG_3322.JPG

IMG_3325.JPG

IMG_3274.JPG

IMG_3291.JPG

IMG_3293.JPG

IMG_3328.JPG

IMG_3330.JPG

/per

Link to post
Share on other sites

Deilig med et rolig reisebrev, tenker det sikkert ikke er like rolig for deg som er på tur men nydelig for oss som leser. Er litt vant med andre her inne som peiser så fort gjennom landet at vi nesten ikke får skifta underbukser før de er hjemme igjen. Gleder meg til resten av turen! 

 

Gratulerer med en flott flytende leilighet, en sånn skulle jeg gjerne også hatt "gjemmekontor" i litt oftere (ingen antydninger i din retning, kun erkjenning av mine egne handlinger!)! :D God tur hele veien til Son! 

Hjemmeside: https://www.sbarmen.no/

 

"Sofia" Nor Star 350 HT, 2008 modell med D6-370

"Sobasa" Nidelv 300 Sport, 2007 modell med D6-350: Historisk Finn annonse

Link to post
Share on other sites

Sjøbliss skrev 25 minutter siden:

Deilig med et rolig reisebrev, tenker det sikkert ikke er like rolig for deg som er på tur men nydelig for oss som leser. Er litt vant med andre her inne som peiser så fort gjennom landet at vi nesten ikke får skifta underbukser før de er hjemme igjen. Gleder meg til resten av turen! 

 

Gratulerer med en flott flytende leilighet, en sånn skulle jeg gjerne også hatt "gjemmekontor" i litt oftere (ingen antydninger i din retning, kun erkjenning av mine egne handlinger!)! :D God tur hele veien til Son! 

Takk skal du ha.

Rolig?? Jeg har jo vært i plan i over en time. Det er omtrent det jeg pleier å være i plan i løpet av et år. :smiley:

Blir nok lite jobbing de 3 første ukene hvis ikke været blir slik at jeg må ligge rolig eller mannskapet som mønstrer på kan ta seg av kjøring og navigering, noe jeg regner med at de gjør.

/per

Link to post
Share on other sites

Compromise skrev for 4 timer siden:

Takk skal du ha Erik. Været har vært greit, men til tider mye vind. Nå har det vært fralandsvind så det har ikke vært så store bølger.

Roger i Son har kontroll, og vinterplass er i orden (fra 1. november mener jeg det var)

 

Vet ikke om du husker hvor jeg lå på Sommerspretten i fjor, men der vil det være godt å ligge med baugen mot sør! Men som du sier, Roger har full kontroll! :thumbsup::thumbsup:

 

Er veldig spent på hvordan du opplever skuta i litt sjø! Husker ikke om du hadde trøstere både foran og bak? Og evt, hvilken propelltype som er i de. Ta kontakt om du trenger noen greier :wink:

Mvh

Solbris II

Båtlivet gir meg de største gleder!  :smiley:
Trenger du noe? www.solbrismaritime.no

Link to post
Share on other sites

Dagens havn ble Kuringen gjestehavn i Stoksundet. Flott havn med 100m gjestebrygge og det meste man trenger. Butikk ti minutters gange unna. Har fått spylt båten og vasket bort merker etter løftestropper og bildekk. Må vel ta et tak på akterdekk og innvendig også snart, det er salt overalt ?

Var litt sjø fra Gjæslingan til kyststripa og det er fortsatt noen bra vindkast.

Så forresten merket til fantomet på veien ?

IMG_3333.JPG

IMG_3368.JPG

IMG_3370.JPG

IMG_3383.JPG

IMG_3384.JPG

IMG_3390.JPG

IMG_3391.JPG

IMG_3394.JPG

/per

Link to post
Share on other sites

Bjørn Løvjomås skrev for 1 time siden:

Gleder meg over å se bilder fra turen din.

Si fra om jeg kan bidra med noe .  

 

Å til @Sjøbliss.. ?Jeg skjønner ikke hva du mener med travle henteturer ? 

 

 

 

 

Takk for tilbudet Bjørn, men forløpig ser det ut som alt går greit og noe mannskap kommer etterhvert. Hvis du ønsker å mønstre på, så er du velkommen ombord. Hvis det ille passer, så håper jeg at det er mulighet for en kaffe omobord hos deg når jeg ankommer Arendal ? 

/per

Link to post
Share on other sites

Compromise skrev 26 minutter siden:

Takk for tilbudet Bjørn, men forløpig ser det ut som alt går greit og noe mannskap kommer etterhvert. Hvis du ønsker å mønstre på, så er du velkommen ombord. Hvis det ille passer, så håper jeg at det er mulighet for en kaffe omobord hos deg når jeg ankommer Arendal ? 

Hvis ikke Bjørn får besøk, hentepapirer blir sjekket og stemplet, er ikke henteturen offisielt godkjent! :giggle:

Link to post
Share on other sites

Zitt skrev 35 minutter siden:

Hvis ikke Bjørn får besøk, hentepapirer blir sjekket og stemplet, er ikke henteturen offisielt godkjent! :giggle:

 

Bjørn Løvjomås skrev 11 minutter siden:

Nå må vi hvertfall sørge for at kaffien er klar.. Å stempel er rødglødende.  ??

Skjønner at det ikke er tema å dra forbi Bjørn ??, og det kunne jeg aldri drømt om heller. Er nok noen uker til jeg er der nede. Satser på Veiholmen i morgen, men jeg går ikke inn samme vei som Tom Rør gjorde i fjor. Det har jeg ikke nerver til ?

 

/per

Link to post
Share on other sites

Da har jeg ankommet Været gjestehavn på Veiholmen.

Dette er et gammelt fiskevær utenfor Smøla.

Turen i dag startet kl. 8 og jeg var fremme ca. Kl. 15.

Havet har vært så godt som blikkstille hele veien. Det var antydning til regn når jeg dro og kjølig men sola kom frem når jeg kom til Hitra. Nå er det shortsvær her ?

 

IMG_3447.JPG

IMG_3450.JPG

IMG_3458.JPG

IMG_3461.JPG

IMG_3466.JPG

IMG_3469.JPG

IMG_3472.JPG

IMG_3474.JPG

IMG_3480.JPG

/per

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...