Jump to content

Påsketur 2018, blir det båtpåske og hvor går ferden?


TICORA

Recommended Posts

Vi kommer ikke på sjøen til påske. Står på land og må bruke solstrålene til å gjøre klart for sjøsetting i april. Satser på at vi kommer inn til båtplassene i god tid før mai, selv om en slik koster tur høres koselig ut. 

 

Men må da være kaldt i båten nå som det kryper ned mot -20 grader. 

 

Men jeg tenker, blir sommeren lik fin som vinteren har vært fin så blir dette en skikkelig fin sommer! 

 

Hilsen en som har lært seg snowboard vinter, mens vi venter på sommeren.... ?

Hjemmeside: https://www.sbarmen.no/

 

"Sofia" Nor Star 350 HT, 2008 modell med D6-370

"Sobasa" Nidelv 300 Sport, 2007 modell med D6-350: Historisk Finn annonse

Link to post
Share on other sites

Sjøbliss skrev for 16 timer siden:

Hilsen en som har lært seg snowboard vinter, mens vi venter på sommeren.... ?

 

Det finnes ingen bedre måte å komme deg gjennom vinteren på ;) Bare synd at perioden fra oktober til desember blir så kjedelig uten hverken båt eller snø.

 

Wakeboard til sommeren da?

 

Link to post
Share on other sites

19 hours ago, jotto said:

 

Det finnes ingen bedre måte å komme deg gjennom vinteren på ;) Bare synd at perioden fra oktober til desember blir så kjedelig uten hverken båt eller snø.

 

Wakeboard til sommeren da?

 

 

Ja det skulle jeg gjerne men har litt liten påhengsmotor (ungene skal kunne kjøre alene) og det er ikke praktisk med moderskipet. Men kommer jeg over muligheten skal jeg absolutt hoppe på! 

 

Eller enig i at man kunne godt hoppet over november... ???

Hjemmeside: https://www.sbarmen.no/

 

"Sofia" Nor Star 350 HT, 2008 modell med D6-370

"Sobasa" Nidelv 300 Sport, 2007 modell med D6-350: Historisk Finn annonse

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Trodde lenge på Påsketur i båten slik vi har fått til de siste årene. Nå er det imidlertid lite sannsynlig.

 

Drammensfjorden er full av is, ikke noe bedre i elva opp til Solbergelva der båten ligger i opplag. Der båten skal settes ut er det nå ca. 30 cm is.

 

Synd

Skipsplast 605 | Bavaria 300 Sport | Uttern D66 | Bavaria 28 SportBavaria 39 HT Sport | Grand RIB 650 Golden Line 200HK  | Bavaria 42 Vision

Link to post
Share on other sites

jotto skrev On 9.3.2018 at 20.54:

Det ser ut som det er is fra havna vår (Oppegård båtforening) helt over til Nesoddlandet. Tror vi må finne på noe annet enn båt i påska.

 

Dessuten skal ny-båten hentes i Leangbukta. Det tar vel litt tid før man kommer seg ut der.

Is i Leangbukta også. Ser ikke ut som om den går på en stund.  

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...