Guest Avmønstret# Startet 7.Mars.2018 Link til dette innlegget Startet 7.Mars.2018 Har en ubrukt Eber D3 med alt nødvendig tilbehør, dvs standard monteringskit (potte, eksos osv), pluss en 12 til 24 omformer. Men det plager meg, egentlig ganske mye, å ha en varmer gående via omformer. De bruker jo nok strøm fra før og ting blir vel ikke bedre via en omformer. -- Så jeg teller på fingrene å heller kjøpe en kinavarmer med monteringskit og legge Eberen ut for salg. Hva tenker folket? Sitér dette innlegget Link to post
boble65 Svart 7.Mars.2018 Link til dette innlegget Svart 7.Mars.2018 Så du vil selge en premiumvarmer og kjøpe kinavarmer? ville først sjekket hvor mye strøm det egentlig går ved og bruke omformer. Selger du den kan du jo kjøpe deg en eber d4? Sitér dette innlegget Link to post
Trine1965 Svart 7.April.2018 Link til dette innlegget Svart 7.April.2018 Hvis du vil bytte ut båtvarmeren din vil jeg ikke prøve meg med kinavarmer... det finnes andre alternativer. Vi kjøpte hos https://marine-varmer.no veldig fornoyd og 100% ikke kinesisk Og veldig enkelt å installere! Sitér dette innlegget Link to post
PolarLi Svart 7.April.2018 Link til dette innlegget Svart 7.April.2018 (redigert) Jeg har kikket litt på mange forskjellige varmere i en uke nå, og min konklusjon var at jeg blir å styre unna kinavarmer til båtbruk. Grunnen er at besparelsen bare blir 1000-2000,- i forhold til å importere en annerkjent russisk Planar direkte fra Autoterm. (samme varmere som Trine1965 linket til over her) Selv om kinavarmeren bare koster rundt 2000,- hvis du slipper moms, så er mye av monteringskitet som følger med, av så tvilsom kvalitet at jeg aldri ville montert det i en båt av sikkerhetsmessige årsaker. f-eks er ikke eksospotte helsveiset/gasstett - hvis den følger med i det hele tatt.. Det følger ikke med eksosisolasjon. Eksosslangen ser ikke ut til å være laget for å kappes og monteres på ny muffe? Alt av slangeklemmer er også av elendig kvalitet. Gummislangene til drivstoffet sies å bli "mystiske" etter et halvt år, og det følger ikke med innsugslyddemper. Når alt dette er lagt til, kommer kinavarmeren på ca 3500,- og ny 4kw planar kom på 4400,- Mest sannsynlig må man betale moms på sistnevnte, men det kan også skje på kinavarmeren. Redigert 7.April.2018 av PolarLi (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.